5 strategii pentru a obtine succes in antreprenoriat

5 strategii pentru a obtine succes in antreprenoriat

In lumea actuala a business-ului, un antreprenor poate sa ajunga foarte usor sa se simta coplesit de schimbarile alerte de pe piata. Din aceasta cauza, este vital sa ramai axat pe obiectivele pe care ti le doresti pentru viitorul companiei tale.

Chiar si cu o strategie foarte clara in minte, orice antreprenor at trebui sa puna in practica urmatoarele cinci lucruri:

1. Studiaza competitia

Ca si antreprenor, trebuie sa iti cunosti foarte bine competitorii. De asemenea, nu trebuie sa ignori produsele si serviciile rivale, pentru a putea sa te plasezi corect pe piata.

Aceasta informatie te va ajuta sa iti marketizezi produsele astfel incat sa iasa in fata, poate chiar si folosind  slabiciunile competitiei drept avantaje.

2. Strange bani - indiferent de cat de buna este afacerea

Incearca sa traiesti consumand cat mai putini bani. Ca sa intampini posibile obstacole, trebuie intotdeauna sa ai bani pusi deoparte.Afacerea ta ar trebui sa reuseasca sa supravietuieasca si in circumstante mai putin fericite.

3. Documenteaza-te despre noi produse & servicii

Te folosesti de toate avantajele pe care ti le pune la dispozitie tehnologia? Exista vreo aplicatie care te-ar putea scuti de timp irosit aiurea? Informeaza-te cat mai temeinic despre ofertele si beneficiile existente pe piata si in diverse industrii. Usureaza-ti munca cu diverse instrumente moderne!

4. Nu ataca pietele mari cand esti la inceput

Evita mirajul extinderii pe piete mari cand esti la inceput. Ar putea fi o miscare costisitoare sa vrei sa cuceresti “1% din China”.

In schimb, marketing-ul nisat s-ar putea dovedi eficient daca te axezi pe trei lucruri:

- ofera ceva nou si atragator

- invata limba pietei si punctele ei forte

- compania ta trebuie sa exprime aceasta “limba” a pietei nisate unde te afli

5. Asculta feedback-ul clientului si adapteaza

Oamenii de vanzari cunoscut foarte bine acronimul ABC (“always be closing”- intotdeauna sa inchizi vanzarea), dar si antreprenorii ar trebui sa aiba un acronim.

Acesta ar fi ABA (always be adapting - intotdeauna sa te adaptezi) si este esential sa fie aplicat in societatea actuala. Feedback-ul clientilor este unul dintre cele mai bune criterii pentru a intelege ce imbunatatiri poti aduce produselor tale.

Planul de marketing, precum si atentia la client si trenduri sunt cheile succesului in afacerile care chiar isi doresc sa inoveze, nu doar sa promita pietei “unicitate”, care nu ajunge sa fie concretizata in rezultate.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

 

Sursa: Entrepreneur

Traducere: Diana Petroiu