4 tipuri de oameni toxici pe care sa ii eviti la job

4 tipuri de oameni toxici pe care sa ii eviti la job

La un moment dat in viata, trebuie sa ne evaluam viata personala si profesionala, precum si relatiile pe care le mentinem. Timpul este ceva valoros, care nu trebuie irosit. Abia gasim timp sa investim in relatiile pozitive, de la care ne dorim sa existe beneficii din ambele parti, stiind ca se pot transforma in prietenii pe viata.

Asadar, intrebarea cea mai importanta este: de ce sa petrec timp cu oamenii care nu imi impartasesc valorile sau nu imi aduc nimic pozitiv in viata?

Cum te poti pazi de oamenii toxici si pe cine sa eviti la job?

1. Oamenii care te judeca

Oamenii care judeca si ii critica pe toti ceilalti nu au un alt hobby, asa ca nu te astepta de la ei sa le pese de problemele tale sau sa isi doreasca sa auda solutii.

La job, ii vei recunoaste pe acesti oameni pentru ca sunt manipulatori, sar la concluzii fara sa auda faptele, si nu le pasa de opiniile celorlalti.

2. Oamenii iresponsabili

Acest tip de angajat nu isi doreste niciodata sa progreseze. Nu isi asuma greselile, nu il intereseaza munca pe care o face si este iresponsabil.

3. Oamenii care ar face orice sa parvina

Pe tipul acest de om il puteti intalni la multe locuri de munca. Este genul de om care nu isi apara o opinie, isi doreste sa stie totul despre cei din jur, pentru a putea deveni puternic. Va accepta promovari pe care nu le merita, pentru a castiga statut. Va afla secretele celor din jur si apoi le va folosi in avantajul sau. Este vesnicul prieten al sefilor, cu care nu s-ar certa niciodata, fiind genul de slugarnic hotarat sa parvina. Un astfel de om crede ca scopul scuza mijloacele.

4. Oamenii care nu stiu ce este onestitatea

Acest om nu ofera toate detaliile unei povesti si omite lucruri importante din fapte si situatii, pentru a parea mai bun in fata celorlati. Isi poate asuma meritele muncii unui alt coleg sau chiar sa faca lucruri imorale, pentru a obtine avantaje salariale sau de alta natura, la job.

Solutii?

Vorbeste cu managerii pentru a remedia situatia. In cazul in care ei incurajeaza o cultura sanatoasa si morala in organizatie, vor exista mereu solutii. Insa, daca ei incurajeaza o cultura bazata pe barfa, parvenitism, ura si competitivitate intre angajati, nu vei gasi sprijin in astfel de probleme. O alta solutie ar fi sa vorbesti cu departamentul de HR, care poate incerca sa gestioneze mai corect o astfel de situatie.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

 

Sursa: Inc.com