4 probleme care apar din cauza unui management slab

4 probleme care apar din cauza unui management slab

Angajatii unei companii reprezinta cea mai pretioasa resursa pe care aceasta o detine. Insa, pentru ca o companie sa atraga cei mai buni specialisti, aceasta trebuie sa le ofere un mediu propice cresterii si dezvoltarii lor profesionale.

Tot mai multe companii au inteles acest lucru si fac eforturi substantiale in acest sens, oferind pachete salariale tentante si beneficii aditionale, precum traininguri, programe flexibile sau alte avantaje. Ca sa aiba angajati multumiti, multe organizatii sunt dispuse sa cheltuie mai mult pentru privilegiile acestora dar, daca luam in considerare faptul ca cea mai mare sursa de nemultumire a angajatilor nu este salariul insuficient sau beneficiile lipsa, ne dam seama ca organizatiile nu se uita acolo unde trebuie.

Conform mai multor cercetari si studii de resurse umane, una din principalele cauze pentru demisiile angajatiilor unei companii este managementul defectuos sau mai bine spus, seful cu slabe calitati manageriale. Un manager toxic isi poate demotiva rapid oamenii aflati in subordine, ajungand in cele mai multe cazuri, chiar sa-i puna pe fuga. Un management slab poate avea efecte devastatoare asupra activitatii generale a unei companii, efecte care nu pot fi reparate foarte usor.

Pe de alta parte, un lider adevarat care detine abilitati bune de management, are un impact pozitiv asupra companiei si angajatilor acesteia. El nu doar ca imbunateste moralul angajatilor sai, dar ii si ajuta sa-si atinga potentialul maxim. Un astfel de lider este un model inspirational pentru ceilalti, un om care stie sa gestioneze conflictele, sa favorizeze colaborarea oamenilor din echipa sa si sa le creasca productivitatea. Un manager bun reprezinta un mare castig pentru orice companie si poate sa faca diferenta intre esecul sau succesul respectivei companii.

 

Ce probleme cauzeaza un management slab

 

In lipsa unui manager bun, o organizatie se poate confrunta cu nenumarate probleme, printre care:

 

Problema 1: Angajatilor nu le sunt recunoscute meritele

 

Atunci cand angajatilor nu le sunt recunoscute meritele, ei nu se vor simti apreciati si nu vor simti ca aduc valoare adaugata companiei. Mai mult, daca managerul lor ii critica pentru orice, angajatii vor munci tot timpul cu frica de a nu face greseli. Faptul ca nu sunt apreciati pentru munca lor ii va demotiva pe angajati, iar productivitatea lor va scadea.

Solutie: Un manager bun stie sa comunice eficient cu angajatii sai. E important ca acesta sa le ofere oamenilor din echipa sa un feedback constructiv, astfel incat ei sa devina mai buni si mai productivi in munca lor. Un manager bun nu critica, ci ofera solutii de imbunatatire. Un manager bun nu incurajeaza competitivitatea, ci cooperarea. Un manager bun apreciaza si celebreaza realizarile oamenilor sai.

 

Problema 2: Au loc sedinte inutile, in care nu se iau decizii

 

 

Sedintele sunt adesea privite de angajati ca fiind un stres in plus, pentru ca ei sunt nevoiti sa se opreasca din munca lor obisnuita si sa-si puna proiectele la care lucreaza pe pauza, pentru a face rapoarte, pentru a prezenta idei sau proiecte noi. De multe ori, aceste sedinte ii distrag de la munca, afectandu-le productivitatea si moralul.

Solutie: Pentru ca aceste sedinte sa nu fie o pierdere de vreme, un manager trebuie sa aiba abilitati foarte bune de organizare. E important ca el sa stie care sunt angajatii care trebuie sa participe la sedinte si care sunt cei care trebuie sa-si continue sarcinilie curente.

Pentru ca timpul este una dintre cele mai pretioase resurse, un bun manager trebuie sa stie cum sa se organizeze astfel incat sa obtina un maxim de productivitate de la angajatii sai. Asadar:

  • El va stabili din timp sedintele si va anunta subiectele pe care vrea sa le discute, astfel incat participantii sa fie cat mai bine pregatiti pentru aceste intalniri.

  • Managerul va sti sa conduca sedintele in asa fel incat scopul si obiectivele sedintelor sa fie indeplinite, si anume sa se ajunga la concluzii si sa se ia decizii.

  • In final, managerul va solicita feedback din partea angajatilor si va primi in mod deschis sfaturi despre cum sa eficientizeze pe viitor aceste sedinte.

 

Problema 3: Angajatii isi simt amenintata securitatea locului de munca

 

Un manager care ameninta angajatii cu securitatea locului lor de munca nu este un manager bun. Daca angajatii simt ca va avea loc o disponibilizare iminenta, barfele se vor raspandi repede in birou si multi dintre ei vor folosi din timpul lor de munca pentru a-si cauta un nou job in alta parte. Chiar daca nu o fac, moralul lor va fi mai scazut si vor inceta sa aiba incredere si sa respecte echipa de conducere.

Managerii care insufla frica, de obicei tind sa atribuie vina, sa nu ofere informatii, prin urmare sa nu fie transparenti. Ei sunt inabordabili si devin imprevizibili, facandu-i pe angajati sa se simta incerti la locul de munca. Incertitudnea naste frica, iar frica demotiveaza si scade productivitatea.

Solutie: O companie trebuie sa creeze, prin managementul sau, un mediu bazat pe incredere si onestitate. Angajatii nu ar trebui sa se simta stresati de faptul ca fiecare zi poate sa fie ultima lor zi la birou. O astfel de abordare nu este nici constructiva, nici productiva.

Un manager bun trebuie sa fie transparent si sa impartaseasca informatii utile angajatilor sai. El nu trebuie sa invinuiasca, ci trebuie sa-si asume responsabilitati si sa transforme esecuri in oportunitati de invatare si dezvoltare.

 

Problema 4: Un manager toxic creeaza o permanenta stare de tensiune

 

Atunci cand angajatii sunt stresati, devin neproductivi. Un manager toxic isi va trata oamenii din subordine cu favoritisme, cu indiferenta sau mai rau, cu dispret, iar acestia nu se vor mai putea concentra la ceea ce au de facut, se vor simti lipsiti de valoare si nu vor mai da nici un randament.

Solutie: O companie trebuie sa aiba politici si reguli clare, pe care toti angajatii sa le respecte. Un manager bun isi trateaza oamenii in mod egal si este prezent acolo pentru ei. Managerul nu trebuie sa fie intr-un palat de fildes de unde sa-si supravegheze cu superioritate angajatii, ba dimpotriva. El este un om de echipa, care-si doreste succesul oamenilor sai la fel de mult precum isi doreste propriul succes.

O companie nu poate exista fara oameni. E important sa ai in compania ta cei mai buni specialisti din domeniu, insa fara un management de calitate, nu vei putea avea succesul pe care ti-l doresti!

Te-ar putea interesa si: Ce probleme apar in companie din cauza unui management toxic