45% din populatia tarii poarta ochelari. Ce profit aduce clinicilor

45% din populatia tarii poarta ochelari. Ce profit aduce clinicilor

 

Una dintre cele mai ofertante piete de desfacere de la noi din tara este piata de optica medicala. In ultimii ani magazinele de optica medicala s-au inmultit vazand cu ochii, ceea ce ne confirma potentialul pe care il are o astfel de afacere.

 

Tot mai multi oameni au probleme de vedere si poarta ochelari sau lentile de contact.

 

Conform unei statistici a Consiliului European de Optometrie si Optica, in 2017 o medie de 48% din populatia Europei purta ochelari de vedere. Cel mai mare procent se inregistra in Slovacia, cu 85 %, iar cel mai mic in Croatia, cu 15% din populatie. Romania se afla sub media europeana, 45% din populatia tarii noastre purtand ochelari, conform acestei statistici. Lentilele de contact sunt mai putin populare decat ochelarii de vedere si sunt folosite mai ales pentru activitati sportive.

 

 

Viata noastra a inceput sa se desfasoare tot mai mult in fata unui ecran si ochii nostri sunt cei care au cel mai mult de suferit. Si cum asta nu ar fi suficient, pe masura ce inaintam in varsta, intervine un proces normal de deteriorare a vederii care face ca majoritatea populatiei de peste 45 de ani sa aiba nevoie de ochelari de vedere.

Aceste aspecte contribuie semnificativ la dezvoltarea pietei de optica medicala si automat la cresterea afacerilor companiilor care isi desfasoara activitatea in acest domeniu. Vanzarile acestora sunt tot mai mari in fiecare an si profiturile la fel. Iata cum arata in 2017 situatia financiara (cifra de afaceri si profit) a trei companii de optica medicala de la noi din tara:

 

 

 

OPTICAL NETWORK SRL (OPTIblu)

OPTIblu este unul dintre cei mai importanti retaileri de optica medicala din Romania. Infiintata in 2004 ca o extensie a lantului de farmacii Sensiblu, compania s-a dezvoltat rapid intr-o retea de magazine cu o strategie proprie.

In prezent, reteaua detine 36 de magazine in toata Romania, cu 16 magazine in capitala si 20 de magazine in cele mai importante orase din tara, spatiile de vanzare fiind amplasate de cele mai multe ori in marile centre comerciale. Pe langa oferta variata de produse, si anume ochelari de vedere si de soare, accesorii pentru ochelari, lentile de contact si solutii de intretinere, OPTIblu ofera si servicii pentru determinarea dioptriilor de catre echipe de optometristi si medici oftalmologi. 

 

De la infiintare si pana in prezent, afacerile OPTIblu au mers cum nu se poate mai bine. Dupa numai 4 ani de activitate, in 2008, compania avea deja vanzari de 14 milioane de RON, iar dupa 7 ani, in 2011, OPTIblu inregistra si profit. De atunci, trendul vanzarilor a fost unul liniar, cunoscand valori din ce in ce mai mari. Astfel, in 2017 cifra de afaceri a companiei a ajuns la valoarea de 49,8 milioane de RON, cu 15% mai mult fata de anul precedent.

In ceea ce priveste profitul, 2012 a fost singurul an in care OPTIblu a inregistrat o valoare negativa. Din 2013 si pana in prezent, valorile au fost pozitive, dar fluctuante. Dupa o perioada de crestere fulminanta (2013-2015), compania a inceput sa inregistreze valori ale profitului in scadere. Astfel, in 2017 profitul a fost de 3.9 milioane de RON, cu 9,3% mai mic fata de anul precedent. 

 

CLARFON SA (optic-medical.ro)

 

Clarfon a fost infiintata in 2003, iar activitatea sa principală este comercializarea dispozitivelor medicale din domeniul ORL, în special a aparatelor auditive și a accesoriilor aferente. Treptat, compania s-a dezvoltat si in domeniul opticii medicale, ajungand in prezent sa detina o retea de 7 cabinete de optica medicala in toata Romania. 3 dintre aceste magazine se afla in Bucuresti, iar restul de 4 in mari orase din tara.

Cabinetele de optica medicala Clarfon ofera ochelari de vedere si de soare, dar si servicii de confectionare a ochelarilor, consiliere optica medicala si adaptarea lentilelor de contact.

 

 

Din 2010 pana in prezent, Clarfon a inregistrat vanzari cu valori in crestere. Astfel, de la 4 milioane de RON in 2010, compania a ajuns in 2017 la o cifra de afaceri de 20 de milioane de RON, in crestere cu 2% fata de anul anterior.

2011 a fost primul an in care Clarfon SA a intrat pe profit. De atunci valorile au fost doar pozitive, insa oscilante, iar 2016 si 2017 au fost anii in care profitul s-a stabilizat in jurul valorii de 3 milioane de RON.

 

NOAVIDET SRL (videt.ro)

 

Videt.ro si-a inceput activitatea in anul 2011 ca un magazin online prin care comercializa in principal lentile de contact si accesorii (lacrimi artificiale, casete pentru lentile de contact, solutii lentile de contact etc). In prezent, compania si-a extins portofoliul, comercializand ochelari de vedere, ochelari de soare si ochelari speciali pentru activitati sportive. Astfel, Noavidet are si un cabinet de optica medicala in Bucuresti, unde ofera consultatii efectuate de medici oftalmologi si optometristi.

De la infiintare si pana in prezent, vanzarile companiei au crescut in mod considerabil, ajungand de la o cifra de afaceri de doar 12 707 de RON in 2011, la o cifra de afaceri de 4,3 milioane de RON in 2017, in crestere cu 30% fata de anul anterior.

 

 

In ceea ce priveste profitul, dupa o scadere dramatica a valorii acestuia in 2015, au urmat doi ani, 2016 si 2017, in care profitul a crescut considerabil. Astfel, de la o valoare de doar 1000 de RON in 2015 s-a ajuns in 2017 la o valoare a profitului de 365.224 de RON.

Vanzarile din ce in ce mai mari ale magazinelor de optica medicala ne confirma faptul ca piata de profil este in crestere. In conditiile in care ecranele de toate felurile (televizor, telefon sau calculator) ne devin prietene din ce in ce mai bune, putem spune ca se intrevede un viitor foarte bun pentru cabinetele de optica medicala de la noi din tara.

Te-ar putea interesa si: Cafeaua, o sursa generoasa de profit? Ce spun incasarile producatorilor!

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIN