5 lucruri pe care nu trebuie sa le spui la locul de munca

5 lucruri pe care nu trebuie sa le spui la locul de munca

Atunci cand lucrezi in echipa, o atitudine potrivita aduce o atmosfera placuta si imbunatateste relatiile intre colegi. Iata 5 lucruri pe care nu trebuie sa le spui la birou: 

foto:fastcompany.net

“Nu e problema mea!”

Cand cineva iti cere ajutorul, iar tu esti prins, ai tendinta sa il respingi. Acest lucru nu face decat sa dea de inteles ca nu esti un om de echipa si ca iti pasa doar de tine. Mai bine foloseste: “De ce nu il intrebi pe colegul X?”.

“Nu mai pot face nimic!”

Cand ai senzatia ca nu mai exista solutii si ca ai facut tot ce tine de tine, mai incearca o data. Trebuie sa arati faptul ca te implici si ca nu te dai batut atat de usor: “Se pare ca am ceva probleme, ma puteti ajuta cu o solutie, va rog?”.

“Dureaza un minut!”

Cand cineva iti cere ceva, e bine sa ii dai un termen verosimil, altfel s-ar putea sa te incarci cu sarcini si sa te pierzi in ele. Poti folosi: “Sigur ca da, dupa ce termin ce am acum de facut, te ajut.”

“Ideea ta nu are sens!”

Nu este recomandat sa tragi repede concluzii despre ideile celorlalti. Gandeste-te daca nu cumva sunt lucruri pe care nu le-ai inteles tu bine: “Nu sunt tocmai sigur de asta, spune-mi de ce ti se pare ca este o solutie buna?”.

“Poate gresesc, dar...”

Cand spui acest lucru, le dai celorlalti impresia ca nu ai incredere in tine, in ideile tale. Opteaza pentru: "Am o idee!”.

Tine minte, chiar daca ai o zi grea si simti ca nu mai ai rabdare, intotdeauna exista o replica mai potrivita cu care sa raspunzi si care te va ajuta sa mentii o buna eticheta printre colegi.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: brightside.me

Traducere: Andrei Bobe