7 pasi pentru un content marketing mai bun

7 pasi pentru un content marketing mai bun

Content marketingul castiga tot mai mult teren si popularitate in fata SEO-ului (Search Engine Optimization). Aceasta schimbare de paradigma a modificat si definitia pe care o are contentul de calitate.

Continutul de calitate nu mai este acela care iti lasa un sentiment de “wow” si atata tot. Contentul de inalta calitate este cel care rezista prin scopul sau instrinsec, care consolideaza o autoritate in marketing si optimizeaza rata de conversie a vizitatorilor.

Patrunde in social media!

Sa nu incorporezi strategiile de social media corecte in content marketing este un mare neajuns. Si este motivul pentru care, uneori, continutul de inalta calitate nu atinge o coarda sensibila, sau pe cea potrivita, la cititori. Unul dintre cele mai influente trenduri din marketing exploateaza conceptul de “egocasting”, care functioneaza remarcabil pentru generatia selfie, conectata la social media 24/7.

Este responsabilitatea content marketerilor sa gaseasca modalitatile prin care sa asimileze social media in stragegia lor de content marketing. Acest lucru inseamna o provocare necesara pentru a fi cu un pas inaintea celorlati, in ceea ce priveste crearea de continut capabil sa genereze conversie si realizarea unor texte remarcabile.

Ce nu trebuie sa ignore content marketerii?

1. Da share la contentul promovat de alti oameni!

Un content marketer tipic nu este atat de deschis sa share-uiasca continutul altcuiva in social media. Motivul din spatele acestei judecati gresite este ideea ca daca ar da share la contentul altcuiva, l-ar promova pe el. Mai util ar fi sa realizezi ca utilizatorii din social media nu discrimineaza. Ei citesc orice content atata timp cat este de interes si aduce un plus de valoare informationala.

Ei vor fi receptivi la valoarea articolului, nepasandu-le cine l-a scris sau de ce a fost postat pe o anume platforma. Prin faptul ca dai share la ce scriu ceilalti, din varii surse, castigi credibilitate si statutul unui content marketer care stie cum sa trieze informatia calitativa. Publicul va reveni cu placere pe pagina ta si asta este tot ce conteaza.

2. Intretine relatia cu cititorii

Brandurile te pot ajuta sa stabilesti o conexiune empatica cu publicul tau. In cazul dezastrelor naturale sau a cataclismelor, social media are o mare putere de influenta asupra publicului. Prin continutul audio-vizual, prin call to action, prin organizarea de donatii, companiile si institutiile au acces la emotiile publicului.

In marketingul de tip outbound se pot folosi urmatoarele instrumente: Blabberize (animatie). GoAnimate, DoInk (aplicatie iOS)

3. Testarile de tip A/B

Aceste exercitii de divizare A/B  ii pot oferi celui care lucreaza in content marketing o idee despre ce fel de continut genereaza mai mult trafic.

De exemplu, daca un set de content (A) nu are atata succes, este bine sa ai intotdeauna si o varianta B la care sa apelezi.

Cele doua seturi de content trebuie sa contina texte si imagini diferite. Reactia publicului va departaja cele doua variante, oferindu-ti la final posibilitatea de a alege varianta cea mai buna.

4. Optimizarea prin hashtag

Folosirea hashtag-urilor a devenit stilul de facto cel mai utilizat in canalele media.

Desi Twitter este locul in care s-au nascut hashtag-urile, acestea au migrat in diverse retele sociale, Facebook fiind cel mai pertinent exemplu.

Optimizarea prin hashtag are o mare influenta in content marketing. Cele mai bune practici de optimizare presupun urmatoarele actiuni:

- Hashtag pe fraze puternice: Incearca sa pui accentul pe fraze impactante. Cand alegi bine locul hashtag-ului, cresti vizibilitatea continutului de pe pagina ta.

Daca alegi frazele banale pentru hashtag, nu vei nota nici o reactie la publicul-tinta.

- Utilizarea Hashtag Analytics: instrumentele de Analytics examineaza datele care contin hashtag, oferindu-ti informatii utile despre profilul publicului tau (loc, varsta, interese etc), pentru a iti imbunatati alegerile viitoare.

- Hashtag pe declaratia de actiune: hashtag-urile au puterea de a ii misca pe oameni sa actioneze, in acelasi timp, consolidand conexiunea cu brandul.

5. Continut generat de utilizator

"User-generated content" (UGC) a capatat o mai mare amploare in ultimii ani, producand un engagement mai mare cu 28%. UGC ii conecteaza pe useri intre ei si are puterea de a ii influenta pe potentialii cumparatori ai produselor promovate.

Un exemplu in acest sens sunt review-urile de pe site-uri, unde oamenii isi pot face auzita vocea.

6. O strategie buna pentru share-uri

Multe companii si branduri se confrunta cu urmatoarea problema: desi ofera continut de calitate publicului, acesta nu este distribuit de ceilalti. Un motiv care cauzeaza aceasta problema este lipsa unor strategii eficiente privind promovarea prin share.

Poti incepe prin a iti distribui postarea pe Facebook, Google+ si Twitter. Apoi, dupa doua ore, posteaza din nou pe Twitter continutul respectiv. Strategia aceasta este recomandata si folosita de Rand Fishkin. In urmatoarea zi, la o saptamana, si apoi in urmatoarele doua luni, poti da share pe Twitter la aceeasi postare, la fel cum si pe Facebook poti repeta procesul.

Scopul este de a observa intervalul de timp propice in care postarea este mai citita de catre public.

7. Customizarea conduce la optimizare

Cea mai buna strategie este sa personalizezi continutul pe care il oferi, si in functie de coordonatele geografice, pentru ca exista mai multe nise. Aceste nuante se observa cel mai bine la rezultatele pe care le obtine o campanie de promovare organica. In orice caz, a iti alege nisa potrivita careia i te adresezi si a iti cunoaste targetul si publicul sunt esentiale pentru a iti face mesajul cunoscut.

 

Sursa: Maximizesocialbusiness