8 lectii care iti dau putere in leadership

8 lectii care iti dau putere in leadership

In calitate de CEO sau manager, s-ar putea sa ignori anumite realitati despre afacerea ta. Pe termen scurt, desigur, poti sa aduni oameni in jurul tau cu carisma. Sau, in cel mai rau caz, sa ii conduci sub imperiul fricii.

Insa daca esti preocupat de viitorul afacerii tale pe termen lung si de felul in care vei infrunta provocarile societatii actuale, fii un lider care tine cont de urmatoarele opt lectii!

1. Nu te poti intoarce in trecut

Este o reala pierdere de vreme sa vrei sa iti transformi organizatia in “lucrul exceptional de ieri”. Daca vrei o echipa eficienta, nu pune accent pe nostalgia altor vremuri. Ce inseamna exceptional in ziua de astazi? Contureaza o viziune indreptata spre viitor si progres, o structura care ii misca si creste pe angajati. Ce ne dorim cu totii sa se intample astazi si maine in cariera noastra?

 2. Nu te afli in control

Nu poti dicta ce se va intampla. Nu conteaza la ce nivel te afli. Poate ca reusesti sa controlezi lucruri cand esti prezent, dar in absenta, nu conta pe aceeasi logica.

Oamenii ii urmeaza pe lideri, din proprie vointa. Poti sa te impui prin autoritate si titulatura, dar adevaratul angajament se construieste altfel in mintea angajatilor.

3. Oamenii tai nu sunt chiar “ai tai”

Oamenii din organizatie nu sunt proprietatea ta. Nu sunt nici bunuri, nici resurse. Angajatii sunt fiinte umane si nu pot fi luate drept garantie. De fapt, organizatia ta nici nu ar exista fara oamenii din interiorul ei.

Principalul tau rol nu este de a ii manageria pe angajati, ci de a ii aduce cat mai aproape unii de ceilalti, intr-un dialog educativ, menit sa le perfectioneze talentele si skill-urile. Cum ii poti ajuta? Le vei oferi feedback, ii vei ghida si ii vei ajuta cand intampina blocaje, oferindu-le toate resursele de care au nevoie pentru a isi face munca. 

4. Tot ce faci sau spui va fi public

Caracterul este cel mai mare bun pe care il ai. Cand te afli intr-o pozitie de leadership, nu uita ca toti ochii sunt indreptati asupra ta. Actiunile si comportamentul tau sunt analizate in fiecare clipa. Incearca sa devii un exemplu pozitiv pentru angajatii tai!

5. Daca toti din echipa ta sunt la fel, ai nevoie de o noua echipa!

S-ar putea sa fie confortabil daca ai o echipa cu oameni care fac acelasi lucru si gandesc aidoma. Dar atunci nici nu te astepta la raspunsuri si proiecte originale, sau la capacitatea angajatilor de a raspunde la o provocare si de a simti o oportunitate in business! Oamenii din echipa trebuie sa fie motivati sa isi castige “o voce”, pe care s-o asume in fiecare actiune.

6. Intrebarile, mai importante decat raspunsurile

In loc sa ramai ancorat in rolul oferirii raspunsurilor, tine cont de faptul ca un lider bun stie sa puna intrebarile care conteaza.

Pune-le angajatilor intrebari-cheie: “Ce stim despre? Ce crezi despre problema x?”, luand in calcul felul lor de a gandi.

Poate ca nu iti dai seama, dar o astfel de abordare ii va ajuta pe angajati sa devina capabili de a isi rezolva problemele si a aduce mereu solutii noi.

7. Avantajul tau este abilitatea de a colabora

Poti alege: lupti pentru a castiga cota de piata sau lupti pentru a o creste. Insa, oricare ar fi contextul, secolul 21 traduce puterea prin capacitatea de a face aliante, nu de a sari deodata in varful piramidei!

Secretul sta in parteneriatele pe care organizatia va reusi sa le stabileasca. Numai asa, vei reusi sa castigi in business. Mentalitatea colaborativa nu ar trebui sa iti lipseasca!

8. Iti sta mai bine inauntrul structurii decat in varful piramidei

Structurile ierarhice reusesc sa creeze limite care mai mult inhiba munca decat sa o sustina. In anumite organizatii, inca se mai folosesc tipuri de leadership care imita relatia parinte-copil si care provoaca dependenta. Abuzul de putere sau mediul conflictiv nu vor putea vreodata sa motiveze sau creste angajati.

In momentul in care managerul este integrat in organizatie, si nu doar un conducator inaccesibil, putem vorbi de dialog real intre angajat si structurile superioare.

Punand in aplicare aceste opt lectii, poti construi o organizatie solida, in care comunicarea eficienta cu angajatii devine o realitate, nu doar un deziderat.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!

 

Sursa: Seapointcenter.com

Traducere: Diana Petroiu