Cat de important este logo-ul pentru imaginea unui brand?

Cat de important este logo-ul pentru imaginea unui brand?

Sigla sau logo-ul reprezinta identitatea unui brand. Totul se invarte in jurul siglei, pentru ca ea este semnatura brand-ului respectiv si instrumentul de comunicare prin care acesta se prezinta in fata consumatorilor. Un logo ajuta brandul sa se diferentieze de competitori, sa fie recunoscut si sa transmita mesaje despre o companie. Totodata, un logo poate starni sau nu interesul consumatorilor, influentandu-le comportamentul de cumparare.

Intelegand aceste avantaje, companiile acorda o importanta din ce in ce mai mare alegerii logo-ului perfect. Fontul, culorile, iconitele, toate transmit un anume mesaj si nimic nu este intamplator in design-ul unui logo pentru ca imaginea unui brand incepe sa se construiasca cu un logo.

 

Ce logo-uri au cel mai mare succes?

 

Daca esti un manager de marketing si trebuie sa alegi logo-ul perfect pentru compania ta, ce tip de logo ai alege: un logo complex, care include diverse imagini si mesaje scrise pentru a comunica in mod clar ce vinde compania respectiva (logo descriptiv) sau unul simplu, fara prea multe elemente vizuale (logo non-descriptiv)?

Un studiu efectuat de Harvard Business Review (HBR) arata ca aproximativ 60% dintre companii folosesc un logo non-descriptiv, in timp ce restul de 40% folosesc un logo descriptiv. Si totusi, in ciuda acestor rezultate, cercetarile HBR au demonstrat ca logo-urile descriptive tind sa influenteze mai favorabil perceptiile consumatorilor asupra marcii decat cele non-descriptive si au o probabilitate mai mare de a imbunatati performanta unei marci.

 

Care sunt avantajele unui logo descriptiv?

 

Un logo descriptiv care contine indicii vizuale despre produsul pe care-l vinde o marca poate aduce un plus de autenticitate acesteia, in comparatie cu un logo care nu ofera nici un semn despre ce ar putea vinde marca respectiva.

De asemenea, un logo descriptiv creste increderea intr-o marca si prin urmare, consumatorii sunt mult mai dispusi sa cumpere de la respectivul brand. Acest aspect este crucial pentru ca rezultatul final pe care il doreste orice brand este pana la urma, sa-si creasca vanzarile.

Si totusi, daca logo-ul descriptiv este cel mai ”profitabil”, cum ne explicam faptul ca tot mai multe companii importante isi schimba logo-urile din descriptive in non-descriptive?

McDonald’s, Nike, Dunkin’ (Donuts) sunt doar cateva exemple de companii care au taiat de-a lungul timpului cuvinte sau imagini din logo-ul lor, pentru a-l face mai simplu, iar asta nu le-a afectat deloc popularitatea sau increderea consumatorilor.

Explicatia este foarte simpla si consta in faptul ca, atunci cand un consumator stie deja destul de multe lucruri despre marca respectiva este mai putin probabil sa fie influentat de design-ul unui logo. Un logo iti creaza o identitate, te face cunoscut si iti consolideaza o imagine de incredere, iar o companie arhicunoscuta precum McDonald’s nu mai are nevoie de nici o prezentare prin intermediul logo-ului.

In concluzie, un logo descriptiv este util atunci cand esti la inceput de drum, atunci cand vrei sa atragi atentia, sa castigi respectul si increderea clientilor pentru ca un logo descriptiv te ajuta sa pui fundatia si sa incepi sa construiesti pe ea. In schimb, in momentul in care compania ta are un renume, chiar daca un logo descriptiv poate avea un efect pozitiv asupra consumatorilor, el nu mai influenteaza intr-o asa mare masura comportamentul acestora. Alte strategii de marketing se impun in acel moment, printre care publicitatea creativa, implicarea in evenimente sociale si altele.

Cum creezi un logo perfect?

 

 

Inainte sa incepi crearea unui logo, asigura-te in primul rand ca stii ce mesaj vrei sa transmiti clientilor tai prin acel design. Apoi, de indata ce ai stabilit acest aspect, incearca sa respecti urmatoarele sfaturi de la specialistii in materie de design:

 

1. Fara imitatii

 

Incearca sa fii original si nu copia alte logo-uri de succes deoarece, chiar daca a functionat pentru o companie, nu inseamna ca un anume design poate functiona si pentru tine. Uita-te la competitie, vezi ce elemente folosesc companiile respective, dar evita sa le folosesti si tu.

 

2. Logo-ul trebuie sa fie descriptiv, memorabil si eficient fara culori

 

Atunci cand incepi sa-ti construiesti un brand, trebuie sa castigi incredere si sa fii autentic. Logo-ul descriptiv te poate ajuta sa obtii acest lucru, asadar tine cont de asta. Nu accepta jumatati de masuri, fa un logo memorabil!

 

3. Nu te lua dupa trenduri

 

Trendurile vin si pleaca, iar tu vrei ca logo-ul tau sa ramana multi ani de-acum inainte. Gandeste-te la Ford, Coca-Cola si alte branduri care si-au schimbat foarte putin logo-urile de-a lungul anilor.

 

4. Nu arunca schitele vechi

 

Toate vechile idei de design „esuate” pot fi utile, pentru ca te poti inspira din ele mai tarziu daca vei dori sa-ti actualizezi logo-ul. De asemenea, ar putea exista ulterior o idee buna pentru o alta afacere, asadar pastreaza toate schitele vechi.

O imagine face cat o mie de cuvinte, prin urmare fii atent la imaginea pe care o transmiti prin logo-ul tau. Aceasta este mai puternica decat orice ai spune tu despre compania si produsele tale cu ajutorul cuvintelor! Indiferent carui tip de consumator te adresezi, incearca sa transmiti profesionalism si incredere, iar in plus adauga o doza mare de...lipici (sa se lipeasca pentru totdeauna de mintea consumatorilor)!

Te-ar putea interesa si: Reclama luminoasa creste vizibilitatea. De ce productia publicitara are succes!