Cat de mult conteaza imaginea personala pentru succesul profesional

Cat de mult conteaza imaginea personala pentru succesul profesional

Imaginea personala conteaza mai mult decat ne dam seama. Chiar daca nu este corect, de multe ori persoanele care arata mai bine, sunt mai inalte, mai atractive si mai ingrijite au mai multe sanse decat altii de a-si gasi de lucru, de a primi o marire de salariu sau de a stabili parteneriate de afaceri.

Persoanele atractive au mai mult succes, iar motivul care sta la baza acestui fapt poate fi considerat o discriminare, insa daca stam sa ne gandim un pic mai bine, ne vom da seama ca o persoana atractiva poate transmite mai multa incredere si iti poate da o stare de spirit mai buna. Simpla prezenta a unei persoane atractive te poate face sa muncesti mai cu spor si astfel sa fii mai productiv.

 

Dar ce faci daca natura nu te-a inzestrat cu prea multe calitati fizice si nu esti inalt, nu ai ochi albastri si fermecatori?

 

Exista modalitati de a compensa aceste mici defecte, pentru ca o persoana poate fi considerata atractiva si daca nu indeplineste standardele sociale de frumusete fizica. De exemplu, o persoana ingrijita, cu mult bun gust, cu o personalitate placuta, cu o atitudine pozitiva si un comportament adecvat poate trece in ochii celorlati ca o persoana atractiva si poate avea la fel de mult succes.

 

Cum iti creezi o imagine personala atractiva?

 

Limbajul corpului, felul in care te imbraci, felul in care ai grija de corpul si infatisarea ta iti contureaza o prima impresie care conteaza enorm, atat din punct de vedere personal, cat si profesional. In doar cateva secunde ti se poate pune o eticheta pe care cu greu o mai poti schimba. Pe langa acestea, limbajul verbal si comportamentul sunt factorii decisivi in stabilirea imaginii personale.

 

 

Limbajul nonverbal te tradeaza fara sa vrei

 

Pozitia corpului, expresia faciala, modul in care strangi mana unei persoane cu care faci cunostinta si alte gesturi pe care le faci ofera indicii cu privire la atitudinea sau starea de spirit a unei persoane. 

Daca esti incruntat, vei fi perceput ca un om stresat si plini de griji. O astfel de expresie faciala transmite neincredere si nu este deloc atractiva. Prin urmare, vei avea mai putine sanse sa semnezi un contract de colaborare cu un eventual partener de afaceri pentru ca nimeni nu-si doreste sa aiba de-a face cu un om ursuz si dificil de comunicat.

Pe de alta parte, un om care zambeste si este binedispus transmite o vibratie pozitiva si automat are mai multe sanse de succes. Zambetul te transforma intr-o persoana deschisa, volubila si calda, iar oamenii cu care interactionezi te vor considera o persoana de incredere. E intotdeauna placut sa lucrezi cu oameni veseli si optimisti, in detrimentul celor posomorati si pesimisti!

 

Un vechi proverb evreiesc spunea ca nu e bine sa-ti deschizi un magazin pana nu inveti sa zambesti!

 

Felul in care te imbraci si modul in care ai grija de corpul si infatisarea ta poate face diferenta

 

Un om ingrijit, curat si imbracat cu mult bun gust transmite incredere in sine si respect fata de propria persoana. Un om de afaceri isi va dori o colaborare cu un om care se respecta pe sine, pentru ca asta inseamna ca ii va respecta si pe altii. De asemenea, un om increzator in sine transmite seriozitate, ceea ce se traduce mai departe prin rezultate mai bune, adica prin productivitate.

 

Limbajul verbal si comportamentul sunt factorii decisivi in crearea unei imagini personale

 

Tonul vocii, felul in care accentuezi anumite cuvinte, vocabularul pe care-l folosesti si sunetele pe care le scoti (oftat, suspin etc) iti pot influenta imaginea pe care oamenii si-o fac despre tine.

Un om care ridica tonul in mod frecvent si care adauga cate o injuratura o data la fiecare doua-trei cuvinte nu isi va crea o imagine pozitiva, ba dimpotriva. Va da impresia unui om nervos, agitat si necivilizat. Comportamentul inadecvat fata de colegi, subalterni sau alte persoane ii va atrage critici vehemente, iar greselile gramaticale strecurate in propozitii vor transmite un nivel redus de cultura al persoanei respective.

Toate aceste aspecte ii vor dauna imaginii si ii va fi mai dificil sa stabileasca parteneriate de afaceri sau alte colaborari profesionale. E bine sa ne alegem cu grija cuvintele, sa evitam injuraturile si sa ne controlam daca vrem sa ne construim o imagine buna si vrem sa incheiem cat mai multe contracte.

Daca succesul intarzie sa apara, e cazul sa ne analizam propria imagine si sa vedem ce nu functioneaza.

Te-ar putea interesa si: Recompensele financiare pot demotiva angajatii? Studiile sustin ca da!