Ce au in comun cele mai satisfacatoare job-uri din lume

Ce au in comun cele mai satisfacatoare job-uri din lume

Una din sursele nefericirii omului modern este job-ul, iar banii nu reprezinta intotdeauna cauza insatisfactiei la locul de munca. De cele mai multe ori stresul, relatia necorespunzatoare cu seful sau colegii de munca, lipsa de apreciere, recunoastere profesionala sau volumul de munca in exces ii face pe angajati sa fie nemultumiti si sa-si caute un nou job intr-o alta companie.

Un job care nu-ti ofera satisfactii te plictiseste, te impiedica sa te dezvolti si poate chiar sa-ti creeze probleme mari de sanatate. Pana nu demult mentalitatea romanilor legata de job era urmatoarea: ne trezim dimineata, mergem la birou, asteptam sa treaca timpul cat mai repede, iar la sfarsitul lunii ne luam salariu. De ce trebuie sa ne mai si placa? Insa, aceasta atitudine incepe sa nu mai functioneze pentru ca tot mai multi oameni isi dau seama ca un job nesatisfacator iti ridica nivelul de stres si-ti influenteaza in mod negativ calitatea vietii.

 

Beneficiile unui job satisfacator?

 

Un job ideal este un job la care iti face placere sa te duci in fiecare dimineata. Cu cat un un job iti ofera mai multe satisfactii, cu atat vei obtine mai multe beneficii. Iata cateva dintre acestea:

⇒ Esti mai motivat ⇒ devii mai productiv si ai rezultate mai bune

⇒ Esti mai putin stresat ⇒ ai mai multa energie si esti mai sanatos din punct de vedere fizic si mental

⇒ Esti mai deschis noilor provocari ⇒ te dezvolti profesional, evoluezi

⇒ Ai mai multa incredere in tine ⇒ ai o viata mai implinita

 

Ce au in comun cele mai de succes job-uri din lume

 

1. Relatie constructiva cu seful

 

Managerii dau tonul unei organizatii. Satisfactia la job creste atunci cand ai un sef care te inspira, care este deschis spre comunicare si este gata sa te sustina in dezvoltarea ta profesionala. Un sef care te implica in proiecte noi, te lasa (pe cat posibil) sa iei decizii si iti recunoaste meritele este un sef pe care-l vei urma intotdeauna cu mult entuziasm. Vei depune un efort mai mare ca sa-l faci mandru de tine si astfel vei reusi sa faci lucruri de care nu credeai ca esti in stare.

 

2. Respect, apreciere si recunoastere pentru angajati

 

Mediul in care-ti desfasori activitatea este mai mult decat important. Pentru un angajat conteaza enorm sa se simta in siguranta la locul de munca, iar principiile si valorile sale sa fie in concordanta cu cele ale companiei. Compania trebuie sa trateze angajatii cu respect, sa ii aprecieze si sa le puna la dispozitie un mediu propice dezvoltarii personale si profesionale.

Cursurile de pregatire profesionala nu trebuie sa lipseasca din politica de resurse umane, la fel si un program detaliat de talent management, asta in cazul in care organizatia doreste sa-si pastreze cei mai buni angajati in firma.

De asemenea, recunoasterea meritelor unui angajat trebuie sa faca parte din cultura companiei. Nu este nevoie de recompense financiare de fiecare data cand un angajat are o idee mareata sau termina un proiect complicat. Un feedback pozitiv sau o apreciere publica a respectivului angajat poate avea efecte mai bune asupra moralului si motivatiei acestuia.

 

3. Motivatia personala a angajatului

 

 

Orice ar face compania pentru tine, daca tu nu iti gasesti singur motivatia, nu vei obtine satisfactie la locul de munca. Daca simti ca lipseste sau te nemultumeste ceva la actualul loc de munca, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa incerci sa-ti pui cateva intrebari legate de motivatia ta si vei observa rapid unde este problema. Daca ai dificultati in a-ti gasi motivatia, iata cateva sfaturi practice despre cum sa fii mai motivat la job.

 

4. Compensatie financiara corecta

 

Poti munci cu drag si spor, dar cand vezi ca la sfarsitul lunii banii nu-ti ajung sa-ti platesti facturile, motivatia ta va scadea considerabil. Chiar daca compensatia financiara nu este cel mai important aspect pentru obtinerea satisfactiei la locul de munca, ea este undeva printre primele clasate. Ideea de baza este ca trebuie sa se creeze un echilibru intre munca prestata si compensatia primita, asadar fii foarte atent atunci cand iti negociezi salariul. Inainte sa accepti o oferta de job, tine cont de ceea ce poti oferi tu (abilitatile, experienta si cunostintele tale), de standardele pietii si de alte beneficii pe care ti le ofera compania.

 

5. Mai multa autonomie in luarea deciziilor

 

Job-ul ideal este acela unde te simti mai mult ca un antreprenor: a idei, le pui in practica si iei decizii in mod individual. De cele mai multe ori nu este asa la locul de munca, insa cu cat gradul de autonomie este mai ridicat, cu atat te simti mai implinit si mai satisfacut. E important sa ai un sef deschis la comunicare si caruia sa-i poti impartasi ideile tale. Acesta te poate lasa sa iei decizii, bineinteles cu o oarecare supraveghere.

 

6. Satisfactia in ceea ce priveste viata in general

 

Poate parea surprinzator, dar oamenii care nu sunt fericiti in viata lor personala au mai multe sanse sa fie nefericiti si la job. Un studiu realizat de psihologii britanici in 2010 a demonstrat legatura directa dintre viata personala si profesionala. Astfel, psihologii au ajuns la concluzia ca e mult mai probabil ca persoanele predispuse sa fie fericite si satisfacute in viata, in general, sa fie fericite si multumite in munca pe care si-o aleg.

 

Concluzie

 

In momentul de fata, pe piata muncii, toata lumea se plange. Angajatorii nu gasesc oameni calificati pentru posturile disponibile, iar angajatii se plang ca nu le sunt oferite conditiile (materiale si profesionale) pentru a fi satisfacuti la locul de munca. Ce este de facut? Adevarul este ca exista loc de imbunatatire de ambele parti.

Pe de o parte, o persoana in cautare de loc de munca trebuie sa stie exact CE cauta, DE CE cauta si CE POATE FACE pentru a fi multumita cu job-ul pe care-l are.

Pe de alta parte, ca sa aiba succes, o companie are nevoie de angajati satisfacuti. Daca vrea sa-si pastreze angajatii, este important ca respectiva organizatie sa le ofere un MEDIU SANATOS in care acestia sa-si desfasoare activitatea. Iata cateva sfaturi despre cum sa eviti demisiile angajatiilor!

Te-ar putea interesa si: Cele mai valoroase lectii invatate din cele mai rele experiente