Ce fac angajatii de top si tu nu? Invata sa iti formezi o cariera de succes!

Ce fac angajatii de top si tu nu? Invata sa iti formezi o cariera de succes!

Sa fii mereu in top necesita mult efort, ore peste program, cursuri de specializare sau schimbari radicale in ce priveste profesia pe care ai ales-o. In orice caz, sunt oameni care reusesc sa ajunga in top si sunt oameni care, indiferent ce fac, progresele lor sunt aproape nule. Daca ce intrebi ce fac angajatii de top si tu nu, afla ca exista cateva reguli nescrise de care poti sa tii cont!

Ce fac angajatii de top si cum reusesc sa obtina mariri de salariu, prime sau pozitii importante in cadrul companiilor? Nu exista un secret foarte bine pastrat si in niciun caz nu exista tehnici pe care tu sa nu le pui in practica. In primul rand, este extrem de important sa stii ce vrei. Sa ai o viziune in ce priveste cariera pe care vrei sa o dezvolti si sa apelezi la toate mijloacele pentru a-ti atinge mai usor obiectivele.

Orice progres se face cu pasi mici si siguri. Nimeni nu avanseaza peste noapte si favorurile in mod clar nu duc pe nimeni pe culmile succesului.

Vrei sa castigi mai multi bani, sa obtii un post mai bun sau sa iti schimbi domeniul de activitate? Toate aceste lucruri sunt posibile!

Tine cont de cateva reguli simple si incearca sa faci totul pas cu pas. Succesul nu va intarzia sa apara!

Ce fac angajatii de top

 

1. Stiu ce aptitudini trebuie sa aiba

 

Cu totii detinem aptitudinile necesare pentru postul pe care il ocupam, insa nu trebuie sa ne focusam doar asupra lor. Angajatii de top gandesc in perspectiva si se documenteaza periodic. Pentru a face progrese in cariera, ei pun accent mereu pe procesul de invatare. Merg la cursuri de specializare, se informeaza, invata lucruri noi si se implica in proiecte diverse.

 

2. Isi exprima parerea

 

Da! Angajatii de top stiu ca este important sa aiba mereu un cuvant, chiar si in acele sedinte in care sefii pot fi destul de intimidanti. Ei nu asteapta permisiunea nimanui pentru a-si exprima parerea si spun mereu ce gandesc. Vin cu idei noi, au propuneri de proiecte si lucreaza atat la dezvoltarea lor, cat si la dezvoltarea companiei.

 

3. Se imbraca pentru job-ul pe care il vor

 

Stim, nu este prima data cand auzi de aceasta regula. Este pe cat se poate de valabila! Angajatii de top au atitudinea potrivita si vestimentatia pe masura asteptarilor profesionale. Ei sunt un adevarat exemplu pentru ceilalti colegi si stiu ca modul in care isi vand imaginea cantareste foarte mult cand vine vorba de realizarea obiectivelor profesionale.

4. Cauta noi oportunitati

 

Cei mai multi angajati ajung sa se plafoneze la job, sa isi piarda motivatia si interesul si astfel sa nu mai aiba rezultate bune. Insa angajatii de top cauta mereu noi oportunitati. Ei nu se multumesc cu sarcinile zilnice pe care le au si vor sa se implice in proiecte noi. Sa invete lucruri noi, sa lucreze cu persoane aflate in posturi de conducere si sa dezvolte noi parteneriate si proiecte pe termen lung sau scurt, in functie de prioritati.

 

 

5. Pun accent pe comunicare

 

Cei mai multi angajati pun accent pe relatia pe care o au cu superiorul lor direct, insa acest lucru este complet gresit. Angajatii de top stiu cat de importanta este comunicarea intr-o companie, asa ca ei dezvolta relatii cu toata lumea. Comunica atat cu ceilalti colegi de birou, cat si cu persoane intermediare. Sunt foarte deschisi, au o atitudine pozitiva si stiu cum sa gestioneze orice situatie.

 

6. Sunt punctuali

Punctualitatea este extrem de importanta! Daca ai o intalnire de business, faptul ca ajungi mai devreme denota ca esti o persoana serioasa si ca respecti timpul celeilalte persoane. Insa punctualitatea este importanta si atunci cand ai un job cu program fix.

 

7. Se focuseaza pe rezultate

 

Cei mai multi angajati se focuseaza prea mult asupra activitatilor zilnice si lunare pe care le au, insa angajatii de top se concentreaza asupra rezultatelor. Ei stiu ca de ele depinde progresul lor profesional si vor sa obtina cele mai bune rezultate. Intotdeauna!

 

8. Sunt deschisi la feedback

 

Cei mai multi oameni nu sunt deschisi la feedback in mediul profesional, au tendinta sa ia totul mult prea personal sau sa considere ca sfaturile pe care le primesc nu le sunt de folos. In schimb, angajatii de top stiu cum sa primeasca obiectiv orice feedback si sa puna in practica sfaturile pe care le primesc.