Cei 7 P magici din leadership

Cei 7 P magici din leadership

Ce este leadership-ul? Ce inseamna sa fii un lider eficient? Ambele intrebari sunt relative pentru fiecare tip de organizatie, fie ea mare, sau mai restransa. Unii oameni au acest talent de lider, iar altii nu. In schimb, exista anumite calitati care se pot invata si aplica pentru a te perfectiona in acest domeniu.

Leadership-ul presupune o multime de caracteristici-cheie, iar oamenii intruchipeaza in mod diferit aceste trasaturi.

In primul rand, motivatia si comunicarea sunt doua trasaturi pe care fiecare lider ar trebui sa le detina, fiind chiar cele mai importante. Daca nu iti poti motiva echipa si comunica ideile in mod clar, este evident ca nimeni nu te va urmari ca lider.

Atunci cand vorbim despre eficienta in social media, mentionam importanta celor patru E: Engagement, Educatie, Entuziasm, Evanghelism. Cand ne referim la leadership, avem lista celor sapte "P" magici, care ne ajuta, cu siguranta, sa ne dezvoltam personal si sa devenim lideri de succes.

1. Personalitatea

In timp ce leadership-ul nu se potriveste doar celor extrovertiti, un lider trebuie sa aiba capacitatea de a lucra cu o multime si sa simta entuziasm cand se adreseaza unui public larg. Un lider cu carisma este perceput si ca un lider eficient.

Insa liderii trebuie sa fie precauti la urmatorul aspect: exista o linie fina intre a fi carismatic si a fi perceput ca un individ fals si lipsit de sinceritate.

Lucreaza la o atitudine care sa ti se potriveasca si sa arate ca ai o personalitate puternica, dar nu falsa!

Un alt mod de a iti arata personalitatea este prin umor sau auto-ironie. Totul este sa fii atent sa nu depasesti masura si sa ii jignesti pe cei din public, prin glume care sunt la nelalocul lor. Oamenii obisnuiesc sa fie sensibili la astfel de subiecte.

2. Persuasiunea

Sa incerci sa persuadezi grupuri diferite de oameni este o adevarata provocare. Ca lider al unei companii te poti afla in situatia de a tine conferinte, speech-uri, atat in mod intern, cat si extern, avand grija ca mesajele tale vor ajunge corect la tinta.

Nu uita sa iei in calcul ca te adresezi unor oameni care au diferite grade de educatie si care apartin unor trepte sociale diverse.

Astfel, pentru a te face inteles foloseste un limbaj care sa fie inteles de organizatie si grupul de care apartii. Fii simplu si vei avea rezultate mai bune!

3 si 4. Perceptia si rabdarea

Rabdarea si persistenta sunt esentiale pentru a duce lucrurile la bun sfarsit.

Traim in epoca "satisfactiei imediate", unde totul trebuie sa se intample rapid si simplu, acum.

In ciuda acestui context, rabdarea este o virtute, iar fiecare lider adevarat se poate mandri cu o doza sanatoasa de rabdare.

Desigur, nu este atat de usor sa practici rabdarea. Pentru asta, trebuie sa te autoeduci sa fii cat mai disciplinat, o alta trasatura care se regaseste in personalitatea liderilor mari, demni de urmat.

Cel mai util sfat este acela de a invata cum sa gestionezi atentia publicului tau. Urmareste-le reactiile si ai grija sa le captezi atentia, abordand numai subiecte care ii intereseaza!

5. Probitatea

Probitatea este si mai esentiala. Sa fii onest si sa emani incredere sunt unele dintre criteriile principale pentru care oamenii aleg sa te asculte. Daca angajatii sau colegii tai nu au incredere in tine, te confrunti cu o problema destul de mare.

Intr-o astfel de situatie, nimeni nu va alege sa faca afaceri cu tine. Oamenii sunt atrasi de cei care stie cum sa fie deschisi, cinstiti, niste lideri in care iti poti pune increderea, fara ca ea sa fie inselata.

6. Pretuirea

Toata lumea apreciaza lauda, mai ales cand este meritata. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te dai in spectacol pentru fiecare reusita, oricat de mica, ci sa ai capacitatea de a ii lauda pe cei din jur cand au facut ceva bun, inregistrand rezultate meritorii.

Un lider care da feedback in mod constant si stie cum sa ii faca pe oameni apreciati va avea mereu multi urmaritori si adepti.

7. Persoanele

Leadership-ul ar trebui sa fie mereu ceva despre oameni, facut de oameni, sau pentru oameni.

Un lider care isi uita scopurile nu se poate intitula astfel. De asemenea, il vei recunoaste pe liderul adevarat dupa urmatoarea trasatura de caracter: imparte bucuria succesului cu ceilalti. Cuvantul “echipa” este foarte important pentru el.

Exista insa, desigur, multe situatii de viata in care un lider nu va putea sa multumeasca pe toata lumea. Acest fapt este natural, pentru ca persoanele sunt diferite si recepteaza mesajele in conformitate cu personalitatea si experienta lor de viata.

Oricum, leadership-ul inseamna sa iei decizii practice, in urma carora exista beneficii pentru intregul grup. Mai inseamna sa fii destul de perceptiv pentru a iti da seama cand majoritatea are dreptate, chiar daca tu ai gresit in vreun fel.

In acelasi timp, un lider bun ramane fidel convingerilor sale si stie cum sa primeasca un feedback negativ, fara sa se supere pe cei din jur.

Lista celor sapte P te poate ajuta sa iti dai seama cine sunt liderii cu adevarat sinceri.

 

Sursa: Entrepreneur