Cum cresti brand awareness-ul

Cum cresti brand awareness-ul

In startup-uri, anumite principii ies in fata ca fiind esentiale pentru cresterea companiei.

Fidelizarea clientelei, de exemplu, stimuleaza atragerea clientilor si confera o valoare generala firmei. Identitatea si loialitatea brandului conduc la o relatie mai buna si mai stabila cu clientii.

Loialitatea brandului merita sa fie prioritara in orice business, dar exista un nivel de angajare in brand care depaseste loialitatea: acesta poarta numele de evanghelizarea brandului.

In timp ce “familiaritatea pentru un brand” descrie gradul de constientizare a brandului in mintea clientelei (si, in mod ideal, cat de confortabili se simt cu el) , iar “loialitatea brandului” inseamna preferinta unui brand in detrimentul altuia; cele doua notiuni reprezinta forte active pentru imaginea pe care o promovezi.

Cum poti pune in practica si incuraja evanghelizarea brandului, avand in vedere ca iti genereaza atatea beneficii pentru imaginea produsului/companiei tale?

1. Diferentierea brandului

Sa le dai clientilor impresia ca te porti ca un “inamic” pentru alte nume din industrie ii  va ajuta pe oameni sa se fie mai atrasi de “puterea de seductie” a brandului tau.

Profita de aceasta tendinta, diferentiaza-ti brandurile de alti competitori, fara  sa ii transformi in inamicii tai directi!

Dar daca schimbi putin experienta pe care o oferi clientului si o faci un pic mai dramatica si provocatoare, s-ar putea sa ai mai mult succes pe piata!

2. Focus pe loialitate

Evanghelizarea brandului este ultimul prag dintr-o serie intensa de actiuni: intai vine familiarizarea, apoi loialitatea.

Loialitatea le ofera utilizatorilor garantia unei experiente extraordinare, ii face sa se intoarca pentru mai multe produse si sa fie receptivi,  in ceea ce priveste procesul de branduire.

3. Dedicarea unei atentii speciale

Daca vrei clienti remarcabili, trebuie sa le oferi experiente de neuitat.

Pentru a obtine acest lucru, tine cont de faptul ca trebuie sa le oferi o atentie speciala clientilor, care sa comunice identitatea brandului tau si sa ii impresioneze.

Ofera-le niste servicii de calitate si nu uita sa apelezi la persoane cu influenta publica, cu multi followers, pentru a le promova materialele sau opiniile. Oamenii te vor aprecia mai mult si isi vor aminti de tine.

4. Crearea unei comunitati

Pentru a avea o comunitate unita, care sa iti inteleaga brandul si filozofia companiei, trebuie sa le oferi oamenilor un cadru propice in care sa interactionezi cu ei. Nu uita de beneficiile pe care le aduc retelele de socializare, aplicatiile, forumurile, atunci cand vine vorba de comunicarea rapida!

5. Incurajarea participarii active

Participarea activa te ajuta din mai multe puncte de vedere.

In primul rand, cu fiecare interactiune pe care o ai cu clientii/ cititorii, iti aduci mai aproape target-ul de clienti de ceea vrei sa fie ei in viitor: mai exact, “evanghelisti” ai brandului tau.

In acelasi timp, fiecare interactiune din partea lor, oricat de mica (un like, un share) participa la brand awareness-ul tau. Nu uita sa alimentezi aceasta relatie cu un content de calitate si o servire de nota zece! Astfel, nu iti vei pierde niciodata respectul publicului tau si vei creste in mod constant.

6. Incorporarea feedback-ului

Toti profesionistii incurajeaza feedback-ul si tin cont de el, pentru a putea evolua in concordanta cu cerintele publicului. Nu neglija acest aspect si intreaba-ti in mod periodic clientii daca sunt multumiti de serviciile pe care le oferi!

7. Usurati posibilitatea devenirii unui client in evanghelist

Oricat de empatici am fi, deseori nu suntem destul de motivati pentru a lua initiativa si a promova pe cineva. La fel se intampla si cu publicul tau de cititori. De aceea, este de preferat sa le vii tu in intampinare si sa le dai sansa de a se face ascultati: concursuri, sondaje, diverse postari in social media. Astfel, comunitatea va lucra la evanghelizarea brandului tau, intr-un mod natural, ludic, care sa le pastreze treaza curiozitatea!

 

Sursa: Entrepreneur