Cum ii recunosti pe angajatii loiali?

Cum ii recunosti pe angajatii loiali?

Loialitatea nu are nici o legatura cu timpul de cand esti angajat. Cine este mai loial: veteranul care este de 20 de ani angajat si nu face altceva decat sa isi duca traiul, criticand compania pe furis, sau angajatul de 6 luni care iti sustine munca si ajuta compania sa ajunga undeva mai sus?

Experienta conteaza. Dar eu l-as alege mereu pe angajatul care este de doar 6 luni angajat!

Angajatii loiali sunt fideli companiei. Lucreaza mult pentru salariul lor si le pasa de succesul companiei. S-ar putea ca intr-o zi ei sa plece, dar atata timp cat lucreaza pentru tine si dau tot ce au mai bun iar, uneori, chiar pun interesele companiei inaintea celor personale.

Angajatii remarcabili fac insa urmatorul pas. Iti sunt loiali tie, chiar daca fidelitatea se poate traduce prin 6 moduri neconventionale:

1. Te trateaza ca pe o persoana, nu ca pe un simplu sef

Iti aduci aminte cand erai la scoala si se intampla sa te intalnesti cu unul dintre profesorii tai, la magazin? Era o situatie destul de stranie. Profesorul nu trebuia sa existe in afara scolii. Nu ti-l imaginai  avand o viata in afara scolii.

Profesorul tau nu era o persoana, era pentru tine doar o figura rece si autoritara, un profesor care da note.

Multi angajati isi vad sefii la fel. Acest lucru inseamna ca nu te vad ca pe o persoana cu insecuritati si sperante. Pentru ei, esti un sef si atat!

Angajatii remarcabili si loiali schimba paradigma relatiei dintre angajator si angajat. Ei stiu ca vrei sa ii ajuti sa isi atinga obiectivele profesionale si personale si ca iti doresti tot ce este mai bun pentru ei. Te vad mai mult decat un simplu sef si te trateaza corespunzator.

2. Iti spun ceea ce nu vrei sa auzi

Ca si regula generala, cu cat va separa mai multe trepte ierarhice, cu atat este mai putin probabil ca angajatul sa nu fie de acord cu tine. Multi angajati entry-level “canta” direct din textele ce vor sa fie auzite de companie, mai ales cand seful este principala audienta.

Angajatii cu adevarat loiali spun ce cred, au curajul de a iti atrage atentia cand o situatie sau idee este nepotrivita, precum si cand se comite o greseala care afecteaza afacerea. Fac acest lucru nu pentru a se simti auziti, ci pentru ca vor ce este mai bine pentru companie! Raman onesti indiferent de pozitia de subalterni in care se afla.

3. Nu te critica de fata cu altii

Conflictele dintre angajati si sef sunt inevitabile. La un moment dat, vei auzi cu siguranta multe cuvinte la adresa ta. Cand esti la conducere, critica este o parte care vine de la sine, odata cu responsabilitatea.

Oamenii loiali inteleg acest lucru si nu te vorbesc pe la spate. Iti ofera respect si iti spun ce gandesc direct, fara sa le fie frica de consecinte!

4. Daca nu sunt de acord cu tine, asta se intampla in privat

Debate-ul este sanatos, la fel si dezacordul. Sa evaluezi partile pro si contra ale unei decizii, sa joci rolul de avocat al diavolului, sa impartasesti opinii - acestea sunt lucruri pe care liderul vrea sa le auda de la o echipa. Nu este doar ceva care te lumineaza, ci te si stimuleaza in munca pe termen lung!

Oamenii remarcabili si loiali au incredere ca isi pot impartasi opiniile la fel de liber ca si tine. De fapt, marea lor incredere este ca si tu vrei sa vorbeasca liber - pentru ca astfel beneficiezi de un punct de vedere onest asupra companiei.

5.  Te sprijina pe tine si tot ce decizi in public

Chiar daca nu sunt de acord cu o decizie, angajatii loiali incearca varianta ta.

Isi dau tot interesul pentru a reusi sa creeze un rezultat pozitiv.

6. Te anunta cand vor sa plece

Nu este usor sa ii lasi sa plece pe oamenii care au avut rezultate si au fost loiali companiei.

Dar, deseori, este cel mai bine sa-i lasi sa plece. Pot sa gaseasca o noua oportunitate, sa descopere un alt domeniu, sau sa inceapa de la zero ca antreprenori.

Ei stiu ca lasa un gol in urma lor, care va fi inlocuit doar in timp. Asa ca te anunta dinainte de a face miscarea, pentru a iti da timpul necesar sa te pregatesti.

In mod cert, exista cativa oameni care au grija sa iti spuna din timp ce au de gand sa faca. Procedeaza astfel pentru au depus o mare incredere in tine. Sunt siguri ca anuntandu-te ceva negativ, nu te vei purta diferit cu ei sau nu ii vei da afara imediat.

Increderea este o componenta a loialitatii. Acest tip de angajat ti-a pus interesele pe un nivel mai inalt decat ale lui, de multe ori, asa ca se asteapta ca ii vei intoarce favoarea si ii vei intelege motivele, fara a exista resentimente intre voi.

Un business se sustine prin implicarea in munca a angajatilor, dar si prin compatibilitatea oamenilor pe termen lung cu valorile companiei.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

 

Sursa: Inc.com

Traducere: Diana Petroiu