Cum inovezi cand nu ai suficiente resurse

Cum inovezi cand nu ai suficiente resurse

Cand vine vorba de business, toata lumea vrea sa obtina mai mult profit cu investitii minime. Exista constant o presiune de a inova, de a dezvolta si de a obtine cele mai bune rezultate. Insa lucrurile nu merg intotdeauna asa cum au fost planificate. Apar foarte multe schimbari, sunt necesare noi decizii, iar de multe ori si criza de personal reprezinta o problema pentru foarte multe companii. Cu toate acestea, cum inovezi cand nu ai suficiente resurse?

De la companii de top pana la firme la inceput de drum sau afaceri proprii, totul se rezuma la eficienta si performanta. Un lucru insa este cert: cu totii ne dorim sa fim in top. Ce facem in aceasta situatie pentru a obtine tot ce ne-am propus?

Intr-o lume in care competitia este din ce in ce mai mare si trendurile in business se schimba de la o zi la alta, este important ca accentul sa fie pus intotdeauna pe schimbare si inovare.

Cum inovezi cand nu ai suficiente resurse

 

1. Seteaza-ti bine obiectivele

 

Daca iti doresti sa obtii mai mult, este improtant sa stii care sunt obiectivele tale. Nu este suficient sa fii orientat catre dezvoltare, ci este necesar sa urmezi un set de reguli si sa stii care sunt pasii pentru a le pune in aplicare. Iti doresti sa ai un portofoliu mai mare de clienti, sa dezvolti un brand puternic, sa oferi cele mai bune servicii sau sa cresti cifra de afaceri a companiei? Orice este posibil, atat timp cat stii clar ce directie trebuie sa urmezi.

2. Prioritizeaza

 

Cu totii pierdem timp cu foarte multe sarcini, avem termene limita de respectat sau proiecte pe care nu reusim sa le predam atunci cand ne sunt cerute. Apar constant probleme legate de buget sau ne confruntam cu situatii neasteptate. Daca vrei sa obtii mai mult, asigura-te ca faci ceea ce trebuie. Atunci cand accepti sa te implici in unele activitati, este esential sa ai in vedere faptul ca renunti la alte activitati. Poti sa ai rezultate bune doar atunci cand te focusezi asupra acelor lucruri care sunt prioritare.

 

3. Foloseste instrumente moderne

 

 

Traim in era tehnologizarii, motiv pentru care avem acces la foarte multe sisteme si instrumente moderne de lucru. De exemplu, daca administrezi un site sau un blog, alege un serviciu care iti permite sa programezi materialele ce urmeaza sa fie active online. Astfel, vei avea mai mult timp sa rezolvi alte sarcini si nici nu va mai fi necesar sa lucrezi contra timp. Totodata, daca compania ta este prezenta pe retelele de socializare, poti sa folosesti tool-uri care iti permit sa programezi postarile. Automatizeaza orice activitate din companie, de la programele de emitere a facturilor pana la softuri de gestionare a documentelor.

 

4. Pune accent pe comunicare

 

Cum inovezi cand nu ai suficiente resurse? Pui accent pe comunicare! Foloseste Social Media in favoarea companiei tale si dezvolta imaginea brandului. Comunica constant cu partenerii, clientii si furnizorii tai si creeaza o strategie care te ajuta sa fii cu un pas inaintea competitorilor. Cu cat ai o imagine mai puternica in mediul online, cu atat iti va creste vizibilitatea si vei prezenta incredere. Stabileste clar mesajul pe care vrei sa il transmiti si fii constant in activitatea pe care o desfasori pe retelele de socializare.

 

5. Dezvolta parteneriate pe termen lung

 

Spune-mi cu cine te asociezi ca sa iti spun cine esti! Daca iti doresti sa inovezi, sa cresti imaginea companiei si sa atragi mai multi clienti, insa nu ai suficiente resurse, este esential sa dezvolti parteneriate pe termen lung. Colaborarile sunt importante in orice business, deoarece ele ajuta la crearea unei imagini puternice, la cresterea vizibilitatii si la atragerea unui portofoliu mai mare de clienti.

 

6. Nu-ti seta sa atingi perfectiunea

 

Daca iti setezi sa atingi perfectiunea, este posibil sa faci mai multe greseli care te vor tine pe loc. Tine cont de regulile pe care trebuie sa le urmezi pentru a-ti atinge obiectivele si profita de fiecare oportunitate care iti iese in cale. Dezvolta idei, implementeaza proiecte noi, discuta cu echipa despre planurile pe care le ai pentru dezvoltarea companiei, foloseste Social Media pentru brand awareness si masoara rezultatele. Pune accent pe acele metode care iti aduc cele mai bune rezultate si renunta la activitatile care necesita prea multe resurse.

Progresul se obtine in timp, asa ca nu te ingrijora daca unele rezultate nu apar atunci cand iti doresti. Investeste in echipa si in munca de calitate, iar treptat vei reusi sa dezvolti o afacere de succes.

Te-ar putea interesa si: Un mindset orientat catre schimbare nu e suficient pentru a inova