Cum sa ai succes la job. Sfaturi esentiale de care sa tii cont!

Cum sa ai succes la job. Sfaturi esentiale de care sa tii cont!

Cu totii ne dorim un job de succes. Sa avansam, sa castigam mai multi bani si sa avem cat mai multa experienta in domeniul in care activam. Cu toate acestea, te-ai intrebat vreodata daca ai tot ce trebuie pentru a te face remarcat/a in sfera profesionala? Indiferent daca iti doresti o promovare sau o marire de salariu, este bine sa iti evaluezi situatia si sa descoperi ce calitati te recomanda. Pentru ca, indiferent ce consideri tu, lucrurile trebuie sa fie corecte si clare pentru ambele parti. In cazul in care te intrebi cum sa ai un job de succes, afla ca raspunsurile pot fi mai simple decat ai fi crezut.

Desigur, pregatirea si experienta sunt foarte importante, insa si motivatia, determinarea, atentia la detalii si obiectivele clare sunt foarte importante si te ajuta sa ai un job de succes.

 

Cum sa ai un job de succes

 

Un job bun nu se obtine usor, nimeni nu s-a nascut cu experienta si foarte rare sunt cazurile in care o persoana obtine foarte repede un post de conducere sau un post de management. Indiferent care sunt obiectivele tale profesionale, poti sa tii cont de cateva metode simple.

 

1. Intelege obiectivele directorului de companie

 

Unele persoane lucreaza ani de zile in aceeasi companie, insa fara sa cunoasca obiectivele superiorului. Este o greseala destul de intalnita in randul angajatilor. Cu toate acestea, daca vrei sa ai succes la job, este bine sa tii cont de obiectivele de viitor ale directorului. Mai mult decat atat, este bine sa stii foarte bine in ce pozitie te afli si cum poti contribui la dezvoltarea companiei. Daca deciziile pe care le iei afecteaza in mod negativ progresul companiei sau daca actiunile tale contribuie la succesul companiei.

 

2. Cunoaste-ti seful

 

Nu te gandi ca trebuie sa fiti cei mai buni prieteni sau ca ai vreo obligatie fata de seful tau, alta decat cea profesionala. Insa este important sa stii ce ii place si ce nu ii place. Astfel, iti va fi mai usor sa actionezi corect, sa iei decizii care te avantajeaza sau sa faci impresie buna la locul de munca. Iar aceste lucruri se descopera in timp, asa ca nu trebuie sa iti faci griji in cazul in care mai ai unele neclaritati.

 

 

3. Lucreaza in echipa

 

Sa lucrezi in echipa este cel mai mare avantaj pe care il poti avea la job. Indiferent care sunt calitatile si competentele tale, este important sa stii ca si colegii tai au ceva de spus. Mai mult decat atat, munca in echipa este mult mai productiva si aduce rezultate mult mai bune in timp. Daca iti doresti sa ai succes la job, este important sa stii cum sa comunici cu ceilalti colegi, sa lucrezi alaturi de ei, sa aveti proiecte comune sau sa programati intalniri pentru a discuta urmatoarele obiective.

 

4. Cunoaste-ti colegii

 

Daca mentionam anterior ca este important sa iti cunosti seful, aceeasi regula se aplica si in cazul colegilor. Cu cat ii cunosti mai bine, cu atat iti va fi mai simplu sa comunici cu ei. Mai mult decat atat, iti va fi mai usor sa abordezi unele subiecte, sa dezbati unele probleme sau sa rezolvi unele situatii. Cu alte cuvinte, vei lucra intr-un mediu foarte placut si cu siguranta vei avea mai mult succes la job. In plus, nu trebuie sa-i consideri competitorii tai.

 

5. Nu barfi

 

Sa vorbesti despre colegii tai intr-un mod negativ nu te va avantaja. Si in mod sigur nu iti va aduce premiul de popularitate. Orice barfa poate escalada usor si te poate pune in foarte multe situatii neplacute. Asadar, indiferent ce job ai, este foarte important sa legi relatii sanatoase cu ceilalti colegi.

 

6. Adopta o atitudinea pozitiva

 

Deloc surprinzator, angajatii carora le place sa lucreze intr-un colectiv mare au o atitudine pozitiva. Iar atitudinea este contagioasa! Fii mereu cu zambetul pe buze si fii persoana care-i motiveaza pe cei din jurul sau. Nu trebuie sa te impiedici la fiecare pas si nici sa dai atentie detaliilor care nu iti plac. Indiferent ce cred altii despre tine, este esential sa ai o atitudine care te ajuta sa progresezi. Iar aceasta este insotita de o gandire pozitiva intotdeauna!

 

7. Accepta feedback-ul colegilor

 

Cel mai greu lucru pentru orice persoana este acela de a accepta critica constructiva. Persoanele care au succes la job stiu sa faca deosebirea intre feedback si comentarii inutile. Daca si tu vrei sa evoluezi din punct de vedere profesional, este esential sa accepti feedback-ul colegilor sau al superiorilor. In plus, este important sa privesti in perspectiva si sa iti dai seama cat de utile sunt sfaturile sau recomandarile pe care le primesti.

Te-ar putea interesa si: Cat de mult conteaza imaginea personala pentru succesul profesional!