Cum sa convingi investitorii sa investeasca in ideea ta de afacere

Cum sa convingi investitorii sa investeasca in ideea ta de afacere

In conditiile economiei actuale ai putea crede ca este imposibil sa gasesti investitori care sa investeasca in planul tau de afacere. Adevarul este ca foarte multi oameni au bani sa investeasca insa acestia asteapta un profit decent din investitiile pe care le fac. Pentru a face un investitor sa ia in considerare afaceri mici trebuie sa il convingi de rata mica a esecului.

Mai jos regasesti o lista cu ideile de baza necesare pentru a convinge un investitor sa investeasca in afacerea ta:

  • Demonstreaza potentialul profit al afacerii

Cel mai bun mod de a dovedi credibilitatea afacerii tale este testand-o pe o scara mica de oameni in prma faza. Acest lucru te va ajuta la estimarea unui numar real al cheltuielilor si veniturilor ce vor rezulta in urma aplicarii planului de afaceri.

Daca nu poti testa produsul pe un esantion mai mic atunci va trebui sa faci o cercetare de piata a afacerilor similare cu cea pe care vrei sa o pornesti si care au deja succes.

  • Arata ca produsul respectiv este cautat

Utilizeaza statistici – din rapoarte economice sau de pe internet, sau din  articole de stiri relevante, pentru a ilustra necesitatea produsului/serviciului. De exemplu, daca se doreste finantarea unei afaceri de catering, puteti veni cu statistici referitoare la bugetul cheltuit pe catering in anul precedent, succesul afacerii respective pe scara larga si necesitatea acestui tip de afacere in functie de cerintelele oamenilor:nunti, botezuri, evenimente.

  • Precizeaza punctele tale forte

Convinge investitorul prin calitatile tale personale: fie ca este vorba de perseverenta dovedita in trecut in situatii similare fie de studii in domeniu, explica cum ai putea tu conduce cel mai bine afacerea respectiva.

  • Precizeaza detalii clare despre cum va functiona afacerea

Daca vei vinde un produs fizic atunci include in planul tau de marketing detalii despre cum va fi procurat, pastrat si livrat. Daca incepi o afacere in domeniul serviciilor descrie cum se te vei ocupa de clienti.