Cum sa lucrezi cand nu ai spor. Trucuri care iti salveaza job-ul!

Cum sa lucrezi cand nu ai spor. Trucuri care iti salveaza job-ul!

Sa fii muncitor si productiv nu este mereu usor, iar zilele in care pur si simplu nu ai spor se pot instala foarte usor. Cateva zile in care activitatea este redusa la minimum nu iti vor afecta munca, insa ai de-a face cu o problema reala in momentul in care procrastinarea devine un obicei. In plus, satisfactia ca incasezi un salariu fara sa faci nimic nu va tine la nesfarsit, pentru ca acest comportament te poate costa locul de munca.

Ai tendinta sa amani foarte multe task-uri? Esti prima persoana care pleaca la terminarea programului de munca? Nu participi la sedinte importante sau nu ai nicio opinie in privinta unor proiecte? Mai mult decat atat, simti ca iti lipseste motivatia si incepi sa nu mai ai deloc spor la munca?

Este timpul sa iei atitudine si sa pui in practica cateva reguli care te ajuta sa lucrezi mai eficient cand nu ai spor!

 

Cum sa lucrezi cand nu ai spor

 

1. Gandeste-te la implicatiile pe termen lung

 

Daca ai tendinta sa procrastinezi la job, este o sansa destul de mare sa nu iti duci la indeplinire toate sarcinile. Iar acest lucru nu va fi bine vazut de superiorii tai. In plus, sunt sanse foarte mari sa fii in vizorul managerului de proiect, iar acesta sa raporteze superiorilor activitatea ta. Nu lasa procrastinarea sa iti afecteze munca, gandeste-te la implicatiile pe termen lung. Daca acest obicei continua, sunt sanse foarte mari sa te coste locul de munca.

 

2. Nu te opri din activitate… incepe urmatorul task

 

Sa faci o pauza mai lunga intre task-uri poate fi destul de tentant, insa in acelasi timp este si riscant! Fara sa iti dai seama, ziua va trece foarte repede si astfel vei avea foarte multe sarcini nerezolvate. Daca vrei sa ai mai mult spor, nu te opri din activitate. Incepe urmatorul task! Noteaza-ti intr-o agenda sau intr-un document ce ai de indeplinit in fiecare zi si bifeaza fiecare task cand il rezolvi. Vei avea astfel o evidenta clara asupra sarcinilor tale si vei reusi sa iti organizezi mai bine timpul. Strecoara o pauza mai lunga in momentul in care ai siguranta ca vei termina totul la timp.

 

3. Indeplineste succesiv task-uri similare

 

 

Task-urile similare sunt cele care necesita acelasi mod de gandire pentru a le rezolva. Mai concret, daca ai rezolvat o sarcina dificila, care iti permite sa folosesti instrumentele si informatiile si pentru rezolvarea altor sarcini, este indicat sa folosesti acest lucru in avantajul tau. Cu cat incepi mai repede urmatoarele sarcini, cu atat iti va fi mai usor. Vei avea mai multa productivitate la munca si cu siguranta satisfactia va fi mai mare.

 

4. Extinde-ti activitatea

 

Daca tot ce faci este sa lucrezi pentru a creste afacerea companiei, iar in timpul liber sa nu lucrezi pentru dezvoltarea ta personala si profesionala, atunci sansele ca tu sa incepi un business sunt minime. Indiferent in ce domeniu lucrezi, este esential sa iti ocupi timpul cu cat mai multe activitati. Implica-te in cat mai multe proiecte profesionale, inscrie-te ca voluntar sau inscrie-te la cursuri de specializare. Indiferent ce alegi sa faci, este esential ca activitatea ta sa nu fie redusa doar la timpul petrecut la birou.

 

5. Elimina orice iti distrage atentia

 

Este foarte usor sa iti pierzi concentrarea la birou si sa iti ocupi timpul cu alte activitati… dar poti sa detii controlul. Ce poti sa faci? Elimina orice iti distrage atentia! Inchide datele mobile cand lucrezi la un task si evita sa navighezi pe internet, mai ales daca nu ai nevoie de informatii in acel moment sau timpul petrecut online nu este necesar.

Acestea sunt doar cateva trucuri care te vor ajuta sa lucrezi cand nu ai spor. Indiferent cum vrei sa abordezi procrasinarea, este important sa faci ceva in acest sens. Intotdeauna!

Te-ar putea interesa si: Simti ca ai ajuns la capatul puterilor? Creeaza-ti starea de bine!