De ce abilitati ai nevoie pentru a deveni manager

De ce abilitati ai nevoie pentru a deveni manager

Daca scopul tau este sa devii manager, inseamna ca te gandesti serios la dezvoltarea carierei. Iata ce trebuie sa stii pentru a iti indeplini visul:

Ce este un manager?

moneycrashers.com

Un manager este responsabil de supravegherea unui proiect si a membrilor care contribuie la desfasurarea lui. Acesta monitorizeaza procesul pana la finalizare si se ocupa, daca este cazul, de problemele legate de timp si resurse.

De ce sa devii manager?

bestpassiveincome.org

Oamenii aleg aceasta cale pentru a progresa in cariera si pentru a castiga mai multi bani. Daca doresti sa devii manager, ai grija sa alegi o industrie pe care o cunosti, altfel iti va fi mult mai greu.

Ce abilitati iti trebuie pentru a deveni manager?

techgyd.com

Capacitate de organizare

Trebuie sa iti organizezi corespunzator departamentul, sa implementezi solutii si sa imparti sarcinile cum si cui trebuie.

Gestionarea timpului

De obicei, managerilor li se impun termene limita pentru finalizarea unui proiect. Trebuie sa stii sa prioritizezi sarcinile in asa fel incat sa te incadrezi in termenul dat.

Abilitati de relationare

Ca manager, trebuie sa interactionezi cu oamenii pe care ii coordonezi. Trebuie sa alegi bine participantii la proiect, sa ii motivezi si sa fii empatic, deschis si diplomatic.

Incredintarea sarcinilor

Chiar daca esti tentat sa rezolvi de unul singur o problema, trebuie sa tii cont de faptul ca o abilitate foarte importanta a managerilor este cea de incredintare a sarcinilor catre colegii pe care ii supervizeaza.

Planificare

Un bun manager trebuie sa priveasca intotdeauna mai departe si sa aiba in vedere un plan potrivit pentru viitor. Toate acestea contribuie la atingerea scopului propus in cadrul proiectului.

Comunicare eficienta

Managerii sunt cei desemnati sa tina legatura intre staff, conducator si clienti. Rolul lor este sa se asigure ca toate partile sunt corect informate.

Rezolvarea problemelor

Problemele apar intotdeauna in decursul unui proiect. Managerul trebuie sa aiba tarie de caracter si sa le intampine cu solutii eficiente. Pentru asta trebuie sa isi pastreze calmul si sa ramana mereu concentrat.

Abilitati administrative

De obicei, un manager stabileste bugete si se ocupa de rapoarte. Astfel, acesta trebuie sa stie sa lucreze bine cu cifre si sa tina evidenta datelor financiare.

Leadership

A fi lider include sa ii convingi pe ceilalti ca este bine sa mearga in directia propusa de tine si ca ai intotdeauna cele mai bune solutii. Un bun manager are putere de convingere si asteptari rationale de la echipa sa.

Postul de manager necesita multa munca sub presiune, implicare si o buna conturare a strategiei. Alege un domeniu care iti este familiar si asigura-te ca esti pregatit sa iti asumi responsabilitati.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: brightknowledge.org

Traducere: Andrei Bobe