De ce cumparam mai mult decat avem nevoie atunci cand mergem la supermarket

De ce cumparam mai mult decat avem nevoie atunci cand mergem la supermarket

Supermarket-urile sunt amenajate special in asa fel incat, atunci cand intram, sa stam un timp mai indelungat si sa cumparam mai mult.

Avem pe lista carne de pui, lapte, unt, oua si paine, dar ajungem acasa cu prajituri, snacks-uri, detergent la oferta si sos pentru saptamana viitoare, cand stim sigur ca o sa facem paste.

 

Expertii spun ca, dupa o sesiune de cumparaturi, plecam cu 60% mai multe produse decat am planuit initial.

De asemenea, Food Marketing Institute aprecieaza ca supermarket-urile detin aproximativ 40.000 de produse pe rafturi, asa ca trebuie sa se asigure ca acestea ajung in cosul tau.

 

O plimbare pana la magazin nu este atat de inofensiva pe cat pare, ci reprezinta un drum plin de tentatii.

Totul tine de pozitionarea rafturilor. Produsele proaspete de panificatie sau mancarea gata facuta emana mirosuri care ne starnesc simturile si ne conving sa cumparam.

Rafturile pe care sunt asezate sunt decorate in asa fel incat sa faca produsele sa arate mult mai bine decat vor arata vreodata atunci cand ajungem cu ele acasa.

 

De asemenea, produsele cele mai populare sunt puse in mijloc. Se presupune ca oamenii au tendinta sa se intoarca pe culoarul pe care au intrat in supermarket. Totodata, aceasta asezare ii forteaza pe cumparatori sa treaca pe langa mai multe rafturi pentru a ajunge la produsele dorite, deci vor fi supusi la mai multe tentatii.

 

Florile si articolele colorate sunt scoase la inaintare acolo unde este cazul, pentru ca este bine stiut faptul ca avem tendinta sa ne indreptam catre lucrurile care ne atrag privirea prin estetica armonioasa. Produsele pentru copii sunt pozitionate in partea de jos a rafturilor, in asa fel incat cei mici sa le poata accesa cu usurinta.

 

Conform Bangor University, cumparatorii tind sa inceapa sa ia decizii emotionale dupa numai 23 de minute petrecute intr-un supermarket.

Creierul oboseste in totalitate dupa inca 20 de minute, iar deciziile pot deveni un haos de toata frumusetea. Preturile sunt formulate in asa fel incat sa ne dea senzatia ca platim mai putin si sunt bine gandite dupa tendintele concurentei aspre din industria zilelor noastre.

 

Cum putem evita aceste trucuri care ne afecteaza deciziile fara sa ne dam seama? Cel mai bine este sa ne facem o lista clara de acasa si sa petrecem cat mai putin timp in magazin.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: Curiosity

Traducere: Andrei Bobe