De ce ideile marete care au facut istorie nu au fost luate in serios la inceput

De ce ideile marete care au facut istorie nu au fost luate in serios la inceput

Exista o gluma pe internet care spune asa: “De fiecare data cand nu ai incredere in ideile tale, gandeste-te ca cineva a spus, la un moment dat, ca vrea sa faca un film cu o tornada plina de rechini!”. Partea amuzanta este ca filmele Sharknado, care suna aberant pe hartie, au facut milioane de dolari si se indreapta catre a 5-a lansare.

 

De ce aceasta idee nu a fost luata in serios?

Pentru ca oamenii se tem de noutati, de necunoscut. Acestora le este foarte greu sa accepte o propunere daca nu-si pot imagina cum sa o puna in practica. Fii tu cel care sparge gheata si diferentiaza-te.

 

Multe idei ridiculizate au succes atunci cand sunt puse in aplicare

De ce? Pentru ca ies din tipar. Atunci cand vrei sa iti elimini concurenta din start, trebuie sa vii cu ceva nou, cu ceva care nu s-a mai facut pana atunci (sau cel putin cu ceva care nu a mai ajuns la urechile multora pana in acel moment).

 

Vei fi primul care se lanseaza cu o astfel de idee

Vei putea deveni un brand emblematic pentru industria ta. Daca o idee ti se pare prea traznita, ia aminte la conceptul “Pet Rock”, care l-a facut milionar pe Gary Dahl, cel care a venit cu ideea. Acesta vindea niste banale pietre sub forma de animale de companie.

 

Asa e ca iti imaginezi cu greu viata fara Google?

Gandeste-te ca parea o afacere imposibila la inceput. Ideea unei afaceri cu un site care trimite trafic catre alte site-uri nu era tocmai bine vazuta in acea perioada, mai ales ca existau inca 20 de astfel de servicii.

 

Pana si Twitter parea o idee proasta la inceput

Acest lucru lucru era sustinut chiar si de catre unul dintre cofondatorii afacerii. Totusi, a fost evaluat la 30 de miliarde de dolari si, chiar daca a vazut si zile mai bune, este printre cele mai cunoscute retele de socializare din lume.

 

Orice ai face, fii pregatit pentru criticile celor din jur

Cand Steve Jobs a lansat prototipul pentru iPhone, criticii nu au fost de acord cu interfata touchscreen. Raspunsul lui Jobs a fost: “Se vor obisnui ei!”. Desi a parut usor arogant, iata unde se afla Apple in acest moment.

 

Ramane la decizia ta daca vrei sa iesi intr-adevar in evidenta cu o idee “traznita” sau vrei sa mergi la sigur si sa aplici ceva ce ai mai vazut, care sa iti ofere siguranta ca o sa mearga cel putin la un nivel acceptabil.

Ideile marete fac afacerile de succes, trebuie doar sa le aduci la momentul oportun si sa alegi strategia optima.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: Entrepreneur

Traducere: Andrei Bobe