Fara reclama nu existi! Cum sa-ti faci in mod creativ publicitate

Fara reclama nu existi! Cum sa-ti faci in mod creativ publicitate

 

Reclama este sufletul comertului. Stim cu totii cat de importanta este publicitatea pentru cresterea unei afaceri, dezvoltarea unui brand si automat pentru obtinerea unui profit mai mare. Reclama este atat de importanta, incat in zilele noastre orice companie care-si doreste sa se dezvolte are nevoie de publicitate. Cu alte cuvinte, toti o fac, singura diferenta este CUM o fac.

Bugetele de marketing difera de la companie la companie si asta este ceva normal. Coca Cola investeste sume exorbitante in publicitate, la fel si McDonalds sau alti giganti asemenea lor si asta doar pentru ca aceste sume exorbitante se vor transforma in vanzari si mai exorbitante.

 

De ce e atat de important sa-ti faci reclama?

 

Au trecut vremurile cand iti faceai reclama doar ca sa stie lumea de tine si sa aduci mai multi clienti. Acum este vorba de mult mai mult, si anume:

Reclama este o modalitate de a comunica cu clientii tai, de a-i tine la curent cu ce e nou in business-ul pe care-l conduci. Daca ai lansat un nou produs sau ai mai deschis un magazin, e bine sa-l informezi pe clientul tau sa stie ce sa cumpere si de unde poate cumpara. Si poti face asta intr-un mod amuzant si prietenos, printr-o reclama!

Reclama este nemaipomenita pentru a-ti crea si mentine loialitatea fata de brand. Prin publicitate poti transmite clientilor care-ti sunt principiile si valorile, iar daca acestia se indentifica cu ele, atunci poti castiga clienti fideli. Asadar, daca ai facut mai multi clienti multumiti, daca te-ai implicat intr-un nou proiect al comunitatii sau ai primit un nou premiu, toate aceste lucruri sunt numai bune de spus clientilor tai pentru ca iti creeaza o imagine pozitiva. Oamenii au o nevoie acuta de a apartine unei comunitati, de a face parte dintr-un grup, de a fi acceptati, iar daca tu reusesti sa le trezesti un sentiment de incredere si de familiaritate, atunci cu siguranta vor veni si vor ramane in grupul tau.

Reclama te mentine prezent in mintea clientilor tai. Oamenii tind sa cumpere mai usor de la companii despre care au mai auzit decat de la companii despre care nu stiu nimic. Asadar, cu cat esti mai vizibil, cu atat ai mai multe sanse ca oamenii sa (re)vina la tine. De asemenea, daca trece o perioada destul de mare si clientii nu mai aud de tine, atunci se vor intreba ce-ai patit si ce e in neregula cu tine. Iar tu NU vrei sa se intample asta.

 

 

Reclama iti aduce mai multi bani. La asta de fapt se reduce totul. O companie care vrea sa se dezvolte, vrea de fapt mai multi clienti si mai multi bani, iar publicitatea iti poate aduce asta. Tine cont de faptul ca fara publicitate sau strategii de marketing eficiente nu ai ce cauta pe nicio piata.

 

Cum iti faci reclama ca sa ai mai mult succes?

 

Publicitatea s-a mutat online. Chiar daca mai vedem reclame la televizor, un procentaj din ce in ce mai mare din bugetul pentru publicitate se duce in online. Sunt atat de multe feluri de a-ti face publicitate, iar implementarea lor tine doar de creativitatea omului de marketing de a gasi noi si noi metode inventive.

In ziua de azi, parca nici nu mai stii ce este si ce nu este publicitate. Vezi o imagine cu o mare vedeta/influencer purtand un ceas de firma si nu stii sigur daca o face pentru publicitate sau chiar ii place ceasul respectiv. La fel se intampla si cu articolele scrise pe net care-ti vand cate o lenjerie sau o carte, iar tu nu stii ca ai fost influentat. Cand este vorba despre un produs, totul este publicitate. Toti vor sa vanda ceva, unii o fac mai bine, iar altii nu prea se pricep si dau din colt in colt. Asadar, ce trebuie sa faci ca TU sa te numeri printre cei care au succes?

Indiferent ca recurgi la canalele de social media, la influenceri, la anunturi pe net si alte modalitati, e important sa iei in considerare cel putin cateva aspecte:

Foloseste-te de umor. De multe ori, cele mai frumoase si atractive reclame sunt cele amuzante. O gluma bine dozata, o replica sau o imagine haioasa poate avea un efect mult mai rapid si mai bun asupra clientilor tai. O companie care stie sa glumeasca si sa nu ia lucrurile atat de serios pare mai umana si mai apropiata de consumatori.

Gaseste o modalitate de a introduce in reclama ta un animal dragut. Animalele topesc inima oricui si mai repede iti ramane in suflet o reclama care are o imagine cu un catelus sau o pisicuta. Nu subestima efectul pe care il are un animalut asupra clientului tau si gaseste o modalitate de a-l introduce in reclama ta.

Foloseste-ti creativitatea, foloseste mediul inconjurator si gandeste out of the box cand faci o reclama. Sunt mult mai interesante panourile 3D, cu oameni care intind maini pe-afara sau panourile care introduc elemente de mediu (un copac, stalpi de iluminat sau fire de inalta tensiune) in imaginea lor.

 

 sursa foto: imgur.com

 

Nu subestima puterea selfie-urilor. Creeaza ceva atat de tare astfel incat toata lumea sa doresca sa se fotografieze cu lucrul respectiv. Fie ca e vorba de un panou publicitar, o statuie sau un aranjament amuzant in fata sediului tau sau orice altceva ce ar putea starni dorinta oamenilor de a se fotografia cu el. Poza poate ajunge pe Instagram si face singura toata publicitatea de care ai nevoie.

Fa provocari interesante pe net! Puterea internetului este extraordinara. Daca reusesti sa creezi o audienta cat mai mare in jurul unui eveniment, a unei provocari, atunci ai numai de castigat. Provoaca lumea sa faca ceva haios, implica persoane cunoscute, fa ceva care sa creeze o reactie in lant, cum a fost de exemplu provocarea galetii cu apa la care au participat milioane de oameni.

Foloseste puterea lui ”Fii original”, ”Fii diferit”. Intr-o lume a standardizarii si a productiei in masa, toti isi doresc sa fie altfel, sa iasa din multime si sa se evidentieze prin ceva. Acesta este momentul sa le arati ca produsul tau este original, este diferit, adica exact ce are nevoie clientul tau!

Sunt atat de multe metode de a-ti face reclama si depinde numai de tine, de creativitatea si imaginatia ta. Insa orice ai alege sa faci, fa-o cu stil!

Te-ar putea interesa si: Semne ca esti mai destept decat crezi!