Munca de acasa – obstacol in cariera sau nu? Cum sa te organizezi mai bine!

Munca de acasa – obstacol in cariera sau nu? Cum sa te organizezi mai bine!

Sa lucrezi de acasa este cel putin tentant, deoarece ai mai mult timp la dispozitie si iti poti gestiona sarcinile mult mai usor. Stabilesti intalniri cu oamenii importanti din viata ta sau cu persoanele cu care colaborezi, lucrezi mai eficient si poti sa ai mai multe colaborari, care iti vor aduce mai multi bani. Insa, oricat de frumos pare, munca de acasa poate fi si o capcana.

 

Exista si riscul sa ai zile in care inspiratia iti lipseste complet sau in care nu poti finaliza la timp sarcinile pe care le ai. Ce este de facut in astfel de situatii?

 

Indiferent care sunt motivele pentru care ai ales sa lucrezi de acasa, este esential sa te organizezi mai bine!

 

Cum sa iti organizezi mai bine munca de acasa

 

Incepe lucrul cat mai devreme

 

Din moment ce nu mai depinzi de un program de lucru si ai scapat de trafic si de timpul pe care il faci pana la birou si acasa, nu ai nicio scuza sa incepi munca mai tarziu. Din contra, este recomandat sa incepi lucrul cat mai devreme. Cu cat iti organizezi mai devreme ziua, cu atat vei lucra mai eficient. Avantajul pe care il ai este acela ca poti alege ce sarcini sunt mai importante, iar in restul zilei te poti ocupa de cererile pe care le primesti de la angajator, de la colegi sau de la alte persoane cu care colaborezi.

 

Creeaza-ti un mediu de munca propice

 

Faptul ca lucrezi de acasa nu inseamna ca trebuie sa fii o persoana dezordonata. Daca vrei sa lucrezi mai eficient, este recomandat sa-ti creezi un spatiu adecvat. Amenajeaza-ti biroul si incaparea astfel incat sa ai un mediu cat mai placut de munca. De asemenea, este esential sa iti formezi si un obicei similar cu cel pe care l-ai avea in cazul in care ai lucra de la birou: seteaza-ti alarma de trezire, pregateste-ti micul dejun, pregateste-te pentru o noua zi si noteaza-ti in agenda orice este important.

 

 

Alege un loc care sa te inspire

 

Munca de acasa nu inseamna sa lucrezi doar in mediul special amenajat acasa. Chiar daca ti-ai creat un spatiu cat mai zen si ai toate conditiile pentru a-ti desfasura activitatea in conditii optime, poate ca sunt zile in care inspiratia iti lipseste. Iar atunci ai nevoie de un loc care sa te inspire si care sa te motiveze. Asadar, ia in calcul si cafenelele, restaurantele, spatiile de co-working sau chiar parcurile.

 

Focuseaza-te pe ce ai de facut

 

Tentatia de a naviga pe Facebook sau pe alta retea sociala, de a vorbi cu alte persoane sau de a programa foarte multe pauze este destul de mare in momentul in care lucrezi de acasa. Daca vrei sa ai rezultate bune, focuseaza-te pe ce ai de facut. Stabileste lista de obiective si ia pauza doar atunci cand ai bifat cel putin un obiectiv important.

 

Stabileste-ti un program de munca

 

Poate ca suna ciudat, insa este un sfat care te va ajuta sa lucrezi eficient. Procrastinarea se poate instala foarte usor cand iti desfasori activitatea de acasa. Nu trebuie sa te dedici 100% job-ului, insa nici nu este recomandat sa amani unele sarcini. Este esential sa existe un echilibru cand lucrezi de acasa, asa ca iti recomand sa-ti stabilesti un program de munca. Alege o ora de incepere a programului si o ora de terminare a programului, iar in acest fel iti va fi mult mai usor sa iti organizezi munca.

 

Tu cat de eficienta crezi ca este munca de acasa?

 

Te-ar putea interesa si: Cat de mult te preocupa salariul? Nu-ti rata sansele la un venit mai mare!