Muzica ar trebui sa fie nelipsita din marketing

Muzica ar trebui sa fie nelipsita din marketing

Muzica este o parte fundamentala a strategiei brandurilor care ii stiu importanta si aportul special pe care aceasta il aduce pentru crearea unei identitati.

Marketingul muzical este una dintre componentele marketingului asa-zis senzorial, care foloseste aceleasi arme ca acesta din urma, pentru a se conecta la consumatorii potriviti.

Muzica reuseste sa sugereze emotii la un nivel care nu este tot timpul evident.

Muzica se confunda cu ceea ce “se aude pe fundal”, dar care totusi are puterea de a ramane intiparita in memoria consumatorului, ca mesaj singular. De aceea, uneori ne amintim foarte bine melodiile folosite in anumite campanii sau reclame, spre exemplu cele de la Coca-Cola, chiar daca alte detalii nu ne-au ramas intiparite in memorie (mesaj, actori, slogan).

 

Moduri in care ne influenteaza muzica

O melodie ne poate influenta si in viata de zi cu zi. Spre exemplu, la supermarket, avem tendinta de a merge mai repede sau incet, in armonie cu melodia care se aude in acel moment. Muzica este folosita ca strategie in supermarketuri, pentru a accelera eficienta. Cand sunt cozi lungi, vom observa ca se pune accent pe melodii mai dinamice, care sa grabeasca procesul de la case si  sa usureze munca angajatilor.

Puterea muzicii este aceea ca trezeste in noi emotii. Ne poate face fericiti, tristi, nostalgici, in doar cateva secunde. Are avantajul ca este molipsitoare si influenteaza masele. De asemenea, este mult mai facil sa retii refrenul unei melodii decat adresa unei pagini web!

Muzica este un pasaport care face legatura dintre vanzator si consumator: afli rapid cine se identifica cu ce si mesajul pe care il vrea transmis in lume.

 

De ce brandurile nu trebuie sa ignore elementul muzical

Muzica are o forta speciala mai ales in ceea ce priveste stabilirea unor relatii de incredere cu generatiile tinere. Aduce, pe langa mesajul marcii sau a companiei care o folosesc, mesajul ei unic. Asa ca farmeca publicul imediat, fiind o voce cu doua glasuri.

Muzica ne face mai deschisi, prin urmare nu este de mirare ca si clientela se va identifica mai bine cu o companie, daca observa ca impartasesc acest interes comun.

Cel mai bun exemplu in acest sens o reprezinta reclamele de vara de la Estrella Damm. Cu fiecare versiune, ele mai castiga un segment de public. Fiecare reclama devine un fel de hit al momentului.

O alta campanie care a avut succes este cea a celor de la Desigual, care au impactat si prin muzica.

Urmariti cele doua clipuri pentru a va convinge de valoarea mesajelor!

 

 

Nu intamplator, vara este momentul oportun pentru a folosi muzica ca vehicul de comunicare corporativa, pentru ca tot vara este sezonul festivalurilor de muzica. Tocmai de aceea, companiile si brandurile sunt sfatuite sa arunce mereu un ochi si spre ce se intampla in acest domeniu si sa isi raspunda la intrebari precum: Ce muzica este pe val? Ce cantareti sunt populari in acest moment?

In acest context, muzica va targeta foarte bine publicul campaniilor si va aduna oamenii.

 

 

Sursa: Puro Marketing