Noile reguli UE pentru protectia consumatorilor vizeaza magazinele online

Noile reguli UE pentru protectia consumatorilor vizeaza magazinele online

De saptamana aceasta au intrat in vigoare noi norme UE care vizeaza o mai buna aplicare si modernizare a normelor actuale privind protectia consumatorilor, in conformitate cu evolutiile digitale. Noile reguli impun o transparenta mai mare a pietelor online: informatiile trebuie sa fie mai clare, astfel incat consumatorul sa stie daca produsele sunt vandute de un comerciant sau de o persoana fizica. De asemenea, recenziile false vor fi interzise.

Directiva (UE) 2019/2161 a Parlamentului European si a Consiliului in ceea ce priveste o mai buna asigurare a respectarii normelor Uniunii in materie de protectie a consumatorilor si modernizarea acestor norme a intrat in vigoare in data de 7 ianuarie.

Statele membre au acum doi ani sa transpuna directiva in legislatia lor nationala pentru a se asigura ca consumatorii din UE beneficiaza de masuri de protectie mai solide.

"Transmitem un avertisment puternic comerciantilor cu privire la faptul ca ar trebui sa respecte normele, nu sa le ocoleasca. Incalcarea la scara larga a normelor UE privind protectia consumatorilor poate insemna, pentru o companie, o amenda de 4% din cifra de afaceri anuala. Aceasta va fi o sanctiune suficient de descurajatoare si eficace pentru a preveni fraudele comerciantilor necinstiti. Salut aceasta noua legislatie, deoarece stabileste standarde cu adevarat europene de protectie a consumatorilor”, declara Didier Reynders, comisarul european pentru justitie.

Pe langa normele cu privire la transparenta si recenzii, in noua Directiva este mentionata si asigurarea unor campanii autentice de reduceri de preturi. In unele cazuri, magazinele online sustin ca au “cel mai bun deal”, insa reducerile oferite sunt departe de a fi avantajoase. Astfel, comerciantii online nu vor mai avea voie sa promoveze reducerile false.

De asemenea, site-urile de comparare a preturilor vor trebui sa informeze consumatorii cu privire la criteriile de clasificare.

Vezi textul Directivei UE aici!

Te-ar putea interesa si: Cumparaturile online - ce influenteaza cel mai mult decizia clientilor