Povestea primei femei miliardare a Japoniei

Povestea primei femei miliardare a Japoniei

La 40 de ani de la lansarea afacerii ei, Yoshiko Shinohara, in varsta de 82 de ani, a fost numita prima femeie miliardara, “self-made”, a Japoniei.

Shinohara si-a lansat o agentie de plasare a fortei de munca, Temp Holdings, in 1973, din garsoniera ei. Riscand totul pentru a isi deschide compania, Yoshiko a ajuns pe lista celor 50 Cele mai puternice femei de business din lume, iar noi avem multe lectii de invatat de la ea:

1. Abilitatea de a risca totul

Neavand multe sanse de joburi, in Japonia, Shinohara s-a mutat in Europa, unde a cunoscut mirajul joburilor temporare.

Cand s-a intors in anii ’70, in Japonia, Shinohara si-a lansat propria agentie de munca temporara, chiar daca aceasta era ilegala in Asia. In loc sa isi schimbe ideea de afacere, s-a hotarat sa riste.

2. Nu a intentionat niciodata sa devina miliardara

Spre deosebire de alti oameni foarte bogati, Shinohara nu a intentionat sa devina miliardara. Dar si-a dorit sa “contribuie la binele societatii, prin business.

Shinohara si-a dorit sa faca o diferenta in lume.

3. Si-a pus fericirea inaintea mariajului

La scurt timp dupa ce s-a casatorit, Shinohara a divortat, pentru ca “Am realizat ca, mai degraba, nu as vrea sa fiu casatorita pentru ca nu era persoana potrivita pentru mine”.

Si-a dat seama ca viata de casnica nu este pentru ea si ca vrea sa aduca o schimbare in lume, prin munca.

4. A oferit oportunitati pentru femeile japoneze

"Importanta femeilor care sunt capabile sa munceasca si sa creasca si copii m-a impresionat profund”, a marturisit miliardara , pentru Forbes Asia.

Dupa mariaj, legea din Japonia le limita pe femei sa stea acasa.  In plus, pentru ele existau putine oportunitati profesionale. 

Compania ei le-a oferit femeilor sansa pe care tara le-o fura: de a munci si de a creste profesional.

5. Angajand barbati si-a salavat business-ul

La inceput, compania se mandrea cu faptul ca angaja numai femei. Dar cand a observat anumite lacune in departamentul de vanzari, Shinohara si-a indreptat atentia spre angajarea fortei de munca masculina.

Se pare ca echilibrul intre angajatii barbati si femei, din companie, a readus succesul in departamentul vanzarilor.

In perioada cunoscuta ca "deceniul pierdut" al economiei Japoniei, compania lui Shinohara a avut o sansa de evolutie.

Multe companii au apelat la serviciile sale pentru a-si reduce costurile cu angajatii cu norma intreaga.

In anul 2008, Temp Holdings era  listata pe bursa din Tokyo. In prezent, compania furnizeaza servicii de recrutare, externalizare, consultanta si dezvoltare de sisteme. Temp Holdings se lauda in prezent cu contractele incheiate cu 27.000 de companii din Japonia si din alte 13 tari.

Povestea primei femei miliardare, din Japonia, ne arata ca succesul incepe intotdeauna cu asumarea unui risc.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

 

Sursa: Entrepreneur

Traducere: Diana Petroiu