Secretul loialitatii angajatilor de la Facebook

Secretul loialitatii angajatilor de la Facebook

Ti-ai dori sa ai angajati cu adevarat loiali, carora sa le poti impartasi informatii serioase?

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, si-a dat seama cum poti sa obtii acest lucru. Primul pas este sa ai incredere in ei si sa fii complet deschis cu oamenii tai. Recompensa va fi vizibilia.

Compania Facebook este cel mai viu exemplu pentru acest tip de cultura organizationala. In fiecare vineri, Zuckerberg ii aduna pe angajati pentru o intalnire degajata, de Q&A, unde raspunde fiecaruia la orice intrebare, indiferent de tema. Toti angajatii sunt invitati sa participe, fie fizic, sau prin video stream, iar cei care sunt absenti primesc inregistrarile.

Acest lucru inseamna ca 16.000 de angajati au acces la informatie de interior, despre companie si planuri, noi produse, sau cele in constructie.

De cate ori divulga Facebook acest tip de informatie valoroasa investitorilor sau reporterilor? Aproape niciodata.

Exista mai multe motive pentru care a avea incredere in angajati conduce la un grad mai mare de loialitate si te poate ajuta sa pastrezi informatie confidentiala. Acestea sunt cateva dintre ele:

1. Incalcarea regulilor nu mai este amuzanta, daca este prea usoara

Este o lectie foarte importanta in puterea pe care o dai increderii. Fii clar si arata-le oamenilor ca vei lasa usa deschisa pentru ca ei sa faca bine sau rau ceva, fara sa fie nevoie de supervizarea ta. Nu in orice situatie este nevoie de implicarea ta directa, pentru a lua partea cuiva. Oamenii vorbesc de la sine, prin actiuni.

2. Increderea ta este un lux pe care angajatii vor dori sa-l protejeze

Este cazul de la Facebook. Angajatii il venereaza pe Mark, despre care se stie ca este mai timid si care nu este un speaker foarte bun. Dar faptul ca el vine la aceste intalniri si vorbeste mai bine de o ora cu echipa sa, ii face pe oameni sa se apropie de el si sa aiba incredere in CEO-ul lor.

3. O companie care este bazata pe incredere functioneaza mai bine

Incearca sa pastrezi relatii bune cu oamenii din echipa ta. Au lucrat pentru companie si stiu destule. Loialitatea angajatilor de la Facebook a fost construita in timp, cu multa rabdare si printr-un dialog eficace cu angajatii.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn! 

Sursa: Inc.com

Traducere: Diana Petroiu