Top 4 magazine online. Cine are cele mai mari vanzari

Top 4 magazine online. Cine are cele mai mari vanzari

Secolul XXI nu este doar secolul vitezei, ci si al abundentei. In prezent, putem avea tot ce ne dorim, oricat de mult de dorim si oricat de repede ne dorim. Societatea ne incurajeaza sa consumam cat mai mult, economia ne ofera o putere de cumparare care sa ne permita sa facem asta, iar tehnologia ne sustine punandu-ne la dispozitie instrumentul necesar, online-ul. Asadar, avem liber la cumparaturi!

Cat mai mult si cat mai repede, acesta este dictonul pe care-l urmam atunci cand facem cumparaturi, iar ideea de shopping fara limite in care poti face cumparaturi 24 de ore din 24, 7 zile din 7 este atat de atragatoare incat nu-i putem rezista. Magazinele online ne intampina tot timpul cu reduceri, oferte promotionale si zile de Black Friday si astfel suntem prinsi in capcana cumparaturilor pentru totdeauna. Cumparam de dragul de a cumpara, cumparam din plictiseala, din frustrare, de suparare sau de bucurie. Cumparaturile au devenit o terapie si un sport national!

Ce produse au cumparat romanii cel mai mult in 2018

Daca ne luam dupa incasarile magazinelor online in 2018, produsele cele mai cumparate de romani de pe internet sunt produsele electro-IT. Romanii sunt in cautare de gadget-uri si produse care sa le simplifice si sa le imbunatateasca viata, incadrandu-se in trendurile globale care influenteaza achizitia produselor electro-IT. In acest context, vanzarile retailer-ilor care ofera astfel de produse cresc in fiecare an.

 

Iata care sunt magazinele online cu cele mai mari incasari in 2018:

 

Din punct de vedere al cifrei de afaceri, companiile care ocupa primele trei pozitii sunt foarte apropiate unele de celelalte, fiind urmate indeaproape (la un procent de 38% distanta fata de podium) de compania aflata pe locul patru. PC Garage SRL se afla pe primul loc al clasamentului, insa Studio Moderna ii ameninta clar statutul de lider, venind puternic din spate. Diferenta dintre cei doi clasati este foarte mica, de doar 2%, asadar este interesant de urmarit daca PC Garage va reusi sa se mentina pe locul intai si la sfarsitul anului 2019.

 

 

Si din punct de vedere al profitului, ocupantele primelor doua pozitii sunt aproape una de cealalta, distanta dintre ele fiind extrem de mica. Pe de alta parte, observam ca singura companie care a inregistrat pierdere in 2018 a fost Corsar Online SRL (cel.ro), iar Vivre Deco este destul de departe de primele doua pozitii.

 

 

PC GARAGE SRL

 

Cu peste 1 milion de vizite in fiecare luna si peste 30.000 de produse active, magazinul online PC Garage este unul dintre cele mai accesate site-uri de produse electro-IT din tara. Cu avantaje precum design responsive (detecteaza singur tipul de device folosit de client si adapteaza layout-ul potrivit), istoric pret (evolutia pretului in ultimele 30 zile) sau navigare accesibila nevazatorilor, site-ul pcgarage.ro ofera una dintre cele mai bune experiente pentru clienti, ceea ce ii face pe tot mai multi consumatori sa-l acceseze. In ultimii doi ani compania a crescut foarte mult, depasindu-si in mod clar competitorii.

 

 

Daca in 2016, compania era pe locul trei al clasamentului, in 2018, cu o valoare a cifrei de afaceri de 276.8 milioane de RON, PC Garage este magazinul online cu cele mai mari vanzari de la noi din tara. Cu toate acestea, desi a inregistrat un trend ascendent al valorii absolute a cifrei de afaceri in ultimii patru ani, cresterea anuala procentuala a companiei a scazut, de la 43% in 2014, la 6% in 2018.

Cu profitul compania sta foarte bine, astfel ca in 2018 PC Garage SRL a inregistrat 5.6 milioane de RON profit, o valoare de 2.43 de ori mai mare decat cea inregistrata in anul anterior.

 

STUDIO MODERNA S.A.

 

Cu strategia sa de business indreptata spre vanzarea multi-channel, Studio Moderna este unul dintre cele mai de succes magazine online de la noi din tara.

Produsele sale sunt vandute nu doar pe internet, ci si pe toate canalele de televiziune nationale, pe propria televiziune de home shopping, dar si in magazine fizice, acoperind astfel toate categoriile de clienti si satisfacand un numar foarte mare de consumatori. Brandurile sale cele mai cunoscute sunt Dormeo si Top Shop, insa gama de produse vandute de companie este variata, de la produse electrocasnice de casa si gradina la echipament sport, produse de frumusete, sanatate si altele.

 

 

Pana in 2016, Studio Moderna a fost magazinul online cu vanzarile cele mai mari din Romania, insa in ultimii doi ani, 2017 si 2018, compania a cazut pe locul doi, facandu-i loc, asa cum am vazut mai sus, magazinului online PC Garage. Chiar daca a pierdut pozitia de lider, Studio Moderna se mentine aproape de pozitia intai a clasamentului, cu o cifra de afaceri de 271 milioane de RON in 2018, cu 3% mai mare fata de anul anterior.

Daca din punct de vedere al cifrei de afaceri compania a inregistrat doar cresteri in ultimii 5 ani, in ceea ce priveste profitul, situatia nu este chiar asa de buna. In 2018, Studio Moderna a avut o scadere a profitului cu 5.17% fata de anul anterior, inregistrand o valoare de 5.5 milioane de RON.

 

CORSAR ONLINE SRL

 

Cu peste 900.000 de produse active pe site si 1.4 milioane de clienti pana in prezent, cel.ro este unul din site-urile cele mai cunoscute de la noi din tara care vand produse electro-IT. In ultimii ani, cel.ro a investit peste 500.000 de euro in tehnologie si dezvoltarea platformei de marketplace, oferind functionalitati noi, precum: integrare rapida prin xls sau API, SMS notificare clienti sau integrare automata cu firme de curierat.

 

 

 

Competitia in acest domeniu este foarte mare si, desi Corsar Online SRL si-a crescut vanzarile in fiecare an, procentul de crestere nu a fost suficient pentru a-si pastra pozitia doi in clasamentul magazinelor online cu cele mai mari vanzari, pozitie pe care compania o ocupa in 2016. Prin urmare, in 2018, cu o valoare a cifrei de afaceri de 266.2 milioane de RON si o crestere de 4.3% fata de anul anterior, Corsar Online SRl se afla pe locul trei al clasamentului.

Efortul investitional si-a pus amprenta pe profitul companiei, aceasta inregistrand in 2018 prima pierdere din istoria sa. Valoarea pierderii a fost de 59.613 de RON.

VIVRE DECO S.A.

 

Imediat dupa produsele electro-IT, in topul preferintelor romanilor de cumparaturi online se afla produsele de mobila si decoratiuni, dovada stau incasarile companiei aflate pe locul patru in clasamentul magazinelor online cu cele mai mari vanzari Vivre Deco. Chiar daca business-ul acestei companii se concentreaza doar pe vanzarea online, fara magazine fizice, cu un site viu si colorat, foarte usor de folosit si un blog foarte util cu recomandari de decoratiuni, Vivre Deco a reusit sa cucereasca tot mai multi consumatori romani si sa-si creasca vanzarile.

 

 

2013 si 2014 au fost anii in care compania a cunoscut un boom de crestere, iar de atunci ea reuseste sa-si mentine ascensiunea. In 2018, Vivre Deco a obtinut o cifra de afaceri de 193 milioane de RON, o valoare cu 29.3% mai mare fata de 2017.

Si din punct de vedere al profitului compania sta bine, reusind sa treaca in 2018 de pragul de 1 milion de RON profit, pentru prima data in istoria sa. Astfel, valoarea profitului inregistrata in 2018 a fost de 1.2 milioane de RON, de 4 ori mai mare fata de cea obtinuta in anul anterior.

Apetitul romanilor pentru cumparaturile online este tot mai mare, iar acest lucru se datoreaza pe de o parte unei oferte de produse tot mai bogate de pe piata, iar pe de alta parte unei tehnologii tot mai avansate, care ofera oportunitati nelimitate in ceea ce priveste cumparaturile pe internet.

 

Te-ar putea interesa si: Ce succes au clinicile de chirurgie estetica din Romania?

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookInstagramTwitter, sau LinkedIN