Ce am invatat de la iPhone dupa 10 ani de la lansare

Ce am invatat de la iPhone dupa 10 ani de la lansare

Acum 10 ani, Steve Jobs, CEO la Apple, a urcat pe scena la conventia Macworld 2007, din San Francisco.

Si-a inceput prezentarea cu modestia dupa care este bine cunoscut (adica foarte putina) si a spus:

“Se intampla, cateodata, ca un produs revolutionar sa apara si sa schimbe lumea cu totul”.

 

Jobs nu a facut decat sa-si pregateasca publicul pentru un anunt iminent. In continuare, le-a spus tuturor ca Apple va lansa 3 produse noi: un iPod cu ecran touchscreen, un telefon revolutionar si un device performant pentru navigarea pe internet.

 

A repetat acest lucru de cateva ori, pana cand oamenii au inteles bine despre ce vorbeste, apoi a adaugat: “Acestea nu sunt 3 dispozitive separate, ci unul singur. Il numim iPhone si stim sigur ca va revolutiona piata telefoanelor mobile”.

Toata lumea a inceput sa aplaude si sa ovationeze de parca ar fi participat la concertul unei formatii legendare.

 

Va amintiti ce telefoane aveam in 2006? Ne mandream cu Nokia, cu Motorola RAZR, Sony Ericsson sau LG Chocolate. Orice vedeta de pe o pagina de revista tinea in mana un Blackberry.

Daca te preocupa design-ul, alegeai un Motorola, daca iti doreai un telefon la care sa asculti muzica la o calitate superioara, optai pentru un Sony Ericsson Walkman, iar daca aveai nevoie de un aparat practic, cu baterie puternica, Nokia iti oferea suficiente variante.

 

Totusi, in 2007, nimic de pe piata nu arata precum un iPhone, iar clientii erau nerabdatori sa isi faca abonamente la companiile de telefonie mobila pentru a-si putea achizitiona noul produs lansat la un pret mai bun.

 

Ce am invatat de la iPhone dupa 10 ani de la lansare? Ca trebuie sa oferi o imagine puternica, sa inovezi si sa fii consistent. Imaginea ta trebuie sa fie unica: oricine recunoaste un produs Apple atunci cand se uita la el.

 

In final, aminteste-ti ca nu le faci clientilor tai o favoare prin produsele pe care le lansezi, ci, din contra, trebuie sa faci in asa fel incat ei sa te urmeze (chiar daca alegi sa elimin jack-ul de 3.5mm).

Concurenta e peste tot, iar acest lucru trebuie sa te motiveze sa ramai competitiv.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: Entrepreneur

Traducere: Andrei Bobe