Ce pregateste Google in laboratorul de cercetare?

Ce pregateste Google in laboratorul de cercetare?

Google este foarte constienta de vulnerabilitatea sa. Peste 90% dintre veniturile companiei si aproape toate profiturile sale provin din publicitatea bazata pe cuvintele-cheie introduse in motoarele de cautare de catre cei care navigheaza pe internet. Atata timp cat oamenii dau click pe reclamele pe care le vad cand isi folosesc computerele, tabletele sau telefoanele mobile, Google face bani. Dar, daca oamenii nu mai dau click pe reclame atat de des sau inceteaza cu totul sa mai dea click pe reclame, atunci compania e la mare ananghie. Noi am petrecut trei zile la sediul central al Google din Silicon Valley ca sa aflam cum pariaza compania pe viitorul său.

Google gandeste in stil mare si la scara mare. Pentru noi a fost „ca un dus cu apa rece” cand l-am auzit pe presedintele Google, Eric Schmidt, spunand ca, daca un proiect nu are un impact potential care sa atinga un miliard de utilizatori, atunci este prea mic pentru ca Google sa isi bata capul cu el.

Pariuri pe termen lung

Pariurile pe termen lung ale companiei Google sunt facute în „fabrica” X Moonshot – divizia semisecreta de cercetare si dezvoltare a Google. Cea care ne-a oferit explicatii despre aceste pariuri a fost Obi Felton, o doamna care are probabil cel mai „cool” titlu de job de la Google – „Responsabil-sef cu pregatirea proiectelor Moonshot pentru contactul cu lumea reala”.

Toate proiectele Moonshot incep la fel, in trei pasi. Pasul unu consta in identificarea unei probleme globale serioase, de exemplu: decesele cauzate de accidentele in trafic, faptul ca nu este posibila conectivitatea pe internet oriunde pe glob sau cresterea incidentei cazurilor de diabet. Pasul doi consta in generarea unei idei radicale care sa rezolve o asemenea problema. In cazul accidentelor rutiere soldate cu moartea soferilor, a pasagerilor sau a pietonilor, ideea radicala cu care au venit cei de la Google a fost cea a automobilului fara șofer. Pasul trei inseamna conceperea unei solutii bazate pe tehnologie, pentru punerea in practica a ideii.

Unul dintre proiectele Moonshot, Loon, este bazat pe ideea radicala conform careia conectivitatea pe internet, oriunde pe glob, poate fi atinsa prin intermediul unor routere wireless plasate in baloane care plutesc in stratosferă. Aceste routere i-ar conecta pe cei care nu au acum la dispozitie o infrastructura de internet accesibila – adica restul de 5 miliarde de oameni din populatia globului.

Cateva proiecte Moonshot sunt in domeniul medical. Google construieste acum un intreg laborator dedicat asa-numitelor „noi stiinţe ale vietii” – laborator care are deja 1.500 de angajati – si urmareste sa recruteze inca 300 de oameni de stiinta de clasa mondiala.

Noi am auzit despre o lentila de contact conectata, care ar putea masura in mod continuu nivelurile pe care le atinge glucoza din sange si care ar insemna un beneficiu imens pentru cei 400 de milioane de suferinzi de diabet din intreaga lume. Am mai auzit si despre faptul ca Google foloseste seturi de date masive ce permit obtinerea unor diagnostice precise.

 

Citeste continuarea articolului pe Cariereonline.ro