Exista 4 tipuri de utilizatori Facebook. Tu in care te regasesti?

Exista 4 tipuri de utilizatori Facebook. Tu in care te regasesti?
Foto: thenewdaily.com.au

Conform unui studiu facut de catre International Journal of Virtual Communities and Social Networking, exista 4 tipuri de utilizatori Facebook: relationship builders, window shoppers, town criers si selfies.

Vom afla impreuna ce inseamna fiecare, iar tu vei avea ocazia sa vezi in care dintre aceste 4 categorii te regasesti:

 

Relationship Builders – cei care formeaza relatii

Acesti oameni vad Facebook-ul ca pe un loc in care isi pot continua/ consolida relatiile deja existente. Isi adauga, de obicei, familia, prietenii apropiati si isi contureaza un grup restrans de impartasire a informatiilor.

 

Town Criers – crainicii orasului

In cea mai mare parte, sunt jurnalisti independenti, activisti si organizatori de evenimente care vad Facebook-ul ca pe o scena. Spre deosebire de Relationship Builders, acestia nu isi aduc atat de mult viata reala in relief.

Obisnuiesc sa posteze ultimele subiecte care sunt de interes pentru ei si pentru cercurile lor sociale, isi dau cu parerea si considera ca mediul online este cel mai potrivit pentru acest lucru.

 

Window Shoppers – observatorii

Observatorii nu isi fac un obicei din a posta lucruri. Nu le place sa isi expuna ideile pe internet si nu spun foarte multe despre ei. Ei vad Facebook ca pe un element necesar in societate pentru a fi la curent cu noutatile.

Conceptul de “Window Shopping” se refera la clientii care se plimba prin magazine, se uita la produse, dar nu cumpara nimic la final. Cam la fel putem spune si despre utilizatorii Facebook care participa pasiv la acest fenomen.

 

Selfies – cei care isi fac selfie-uri

Toate lumea ii stie pe Selfies, iar asta le place de minune. Acestia sunt, de obicei, tinerii sau cei care au descoperit recent magia Facebook si au constatat ca li se potriveste de minune.

Selfies vor sa construiasca relatii cu cei din jur, sa posteze poze si video-uri, dar nu aici se opreste totul; scopul final se rezuma la atentie.

Notificarile si like-urile le dau energie si ii fac sa se simta apreciati de catre cei din jur. Ei isi doresc validare din partea prietenilor, iar pozele reprezinta obiectul muncii lor.

 

Pana la urma, cu totii ne dorim validare intr-o oarecare masura, asa ca nu ar trebui sa respingem acest impuls uman cat se poate de natural.

Important este sa avem grija la modalitatile pe care le folosim pentru a obtine ceea ce ne cautam.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: Quartz Media 

Traducere: Andrei Bobe

Monday, 17-July-2017
Autor: Lila MacLellan

 
 
 
 
Recomandari RisCo: