Politica de Confidentialitate RisCo

Consideram asigurarea dreptului la protectia datelor cu caracter personal ca un angajament fundamental RisCo, prin urmare vom dedica toate resursele si eforturile necesare pentru a prelucra datele dumneavoastra in deplina concordanta cu Regulamentul (UE) 2016/679 ("Regulamentul general privind protectia datelor" sau "GDPR"), precum si cu orice alta legislatie aplicabila pe teritoriul Romaniei. Intrucat unul dintre principiile esentiale ale acestui cadrul legal il reprezinta transparenta, dorim sa va informam despre modul in care colectam, utilizam, transferam si protejam datele dvs cu caracter personal atunci cand interactionati cu noi in legatura cu produsele si serviciile noastre, inclusiv prin site-ul nostru web sau prin aplicatiile disponibile pe telefonul mobil.

Ne rezervam dreptul de a actualiza si modifica periodic aceasta Politica de Confidentialitate, pentru a reflecta orice modificari ale modului in care prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal sau orice modificari ale cerintelor legale. In cazul oricarei astfel de modificari, vom afisa pe website-ul nostru versiunea modificata a Politicii de Confidentialitate, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestei Politici de Confidentialitate.

Cine suntem si cum ne puteti contacta

RisCo este denumirea comerciala si a Risco Servicii Financiare S.R.L., persoana juridica de nationalitate romana, avand sediul social in Bucuresti, Bdul Pierre de Coubertin nr. 3-5, Office Building, etaj 5, camera 5N, sector 2, inmatriculata la registrul comertului cu nr. J40/12529/2014, cod unic de inregistrare RO33741906, (in continuare "RisCo"). In sensul legislatiei cu privire la protectia datelor, suntem operator atunci cand prelucram datele dvs cu caracter personal.

Intrucat suntem intotdeauna deschisi sa aflam opiniile dumneavoastra, precum si sa va furnizam orice informatii suplimentare de care ati putea avea nevoie cu privire la prelucrarea datelor dvs, va incurajam sa contactati Responsabilul RisCo cu protectia datelor la adresa de e-mail [email protected] sau prin posta sau curier la adresa Bucuresti, Bdul Pierre de Coubertin nr. 3-5, Office Building, etaj 5, camera 5N, sector 2 – cu mentiunea: in atentia Responsabilului RisCo cu protectia datelor.

Ce categorii de date cu caracter personal prelucram
In general, colectam datele dvs. cu caracter personal direct de la dumneavoastra, astfel incat aveti controlul asupra tipului de informatie pe care ne-o oferiti. Cu titlul de exemplu, primim informatii de la dvs. astfel:
  • - Cand va creati un cont RisCo, ne transmiteti: adresa de e-mail, numele si prenumele, numarul de telefon mobil, seria si numarul cartii de identitate, adresa. Toate aceste date sunt preluate cu scopul de a crea contul de utilizator, a te identifica in mod unic, a te autentifica in contul tau si pentru emiterea de facturi in cazul unor achizitii.
  • - In cadrul paginii dvs. personale (Contul meu) din platforma RisCo aveti posibilitatea sa completati Profilul RisCo adaugand informatii suplimentare, precum: fotografie, numar telefon mobil, website, cont Facebook, cont Twitter, experienta in munca, educatie, limbi straine, domenii de interes, domenii de comunicare.

Putem, de asemenea, sa colectam si sa prelucram ulterior anumite informatii cu privire la comportamentul dvs in timpul vizitarii site-ului nostru web sau a folosirii aplicatiei smartphone, pentru a va personaliza experienta online si a va pune la dispozitie oferte adaptate profilului dvs. Pe site-ul nostru web si in aplicatia smartphone putem stoca si colecta informatii in cookie-uri si tehnologii similare, conform Politicii de cookie-uri.

Nu colectam si nu prelucram in alt mod date sensibile, incluse de Regulamentul general privind protectia datelor in categorii speciale de date cu caracter personal. De asemenea, nu dorim sa colectam sau sa prelucram date ale persoanelor care nu au implinit varsta de 18 ani.

Care sunt scopurile si temeiurile prelucrarii
Vom utiliza datele dvs. cu caracter personal in urmatoarele scopuri:
  • 1. Pentru prestarea serviciilor RisCo in beneficiul dvs si include:

    a) Crearea si administrarea contului in cadrul platformei RisCo

    b) Prelucrarea comenzilor, inclusiv validarea si facturarea acestora

    c) Asigurarea serviciilor de suport, inclusiv oferirea de raspunsuri la intrebarile dvs.

    Prelucrarea datelor dvs. pentru aceste scopuri este in cele mai multe cazuri necesara pentru incheierea si executarea unui contract intre RisCo si dvs. De asemenea, anumite prelucrari subsumate acestor scopuri sunt impuse de legislatia aplicabila, inclusiv legislatia fiscala si contabila.

  • 2. Pentru imbunatatirea serviciilor noastre:

    Ne dorim in permanenta sa va oferim cea mai buna experienta de cumparare online. Pentru aceasta, putem colecta si utiliza anumite informatii in legatura cu comportamentul dvs. utilizator, va putem invita sa completati chestionare de satisfactie subsecvent finalizarii unei comenzi sau putem desfasura, direct sau cu ajutorul unor parteneri, studii si cercetari de piata.

    Ne intemeiem aceste activitati pe interesul nostru legitim de a desfasura activitati comerciale, avand intotdeauna grija ca drepturile si libertatile dvs. fundamentale sa nu fie afectate.

  • 3. Pentru marketing:

    Vrem sa va tinem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele/serviciile care va intereseaza. In acest sens, va putem trimite orice tip de mesaj (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse si serviciile RisCo.

    Comunicarile de marketing se bazeaza pe consimtamantul dvs. prealabil. Va puteti razgandi si retrage consimtamantul in orice moment, prin:

    • - Modificarea setarilor din contul de client in sectiunea "Abonarile mele"
    • - Accesarea link-ului de dezabonare afisat in cadrul mesajelor pe care le primiti de la noi, sau prin
    • - Contactarea RisCo folosind detaliile de contact descrise mai sus.

    In anumite situatii, ne putem baza activitatile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova si dezvolta activitatea comerciala. In orice situatie in care folosim informatii cu privire la dvs. pentru un interes legitim al nostru, avem grija si luam toate masurile necesare pentru ca drepturile si libertatile dvs. fundamentale sa nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteti solicita oricand, prin mijloacele descrise mai sus, sa oprim prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal in scop de marketing, urmand sa dam curs cererii dvs.

  • 4. Pentru apararea intereselor noastre legitime:

    Pot exista situatii in care vom folosi sau transmite informatii pentru a ne proteja drepturile si activitatea comerciala. Acestea pot include:

    • - Masuri de protectie a site-ului web si a utilizatorilor platformei RisCo fata de atacuri cibernetice"
    • - Masuri de prevenire si detectare a tentativelor de fraudare, inclusiv transmiterea unor informatii catre autoritatile publice competente
    • - Masuri de gestionare a diverselor altor riscuri.

    Temeiul general al acestor tipuri de prelucrari este interesul nostru legitim de a ne apara activitatea comerciala, fiind inteles ca ne asiguram ca toate masurile pe care le luam garanteaza un echilibru intre interesele noastre si drepturile si libertatile dvs. fundamentale.

Cat timp pastram datele dvs. cu caracter personal

Ca regula generala, vom stoca datele dvs. cu caracter personal cat timp aveti un cont in platforma RisCo. Puteti sa ne solicitati oricand stergerea anumitor informatii sau inchiderea contului si vom da curs acestor solicitari, sub rezerva pastrarii anumitor informatii inclusiv ulterior inchiderii contului, in situatiile in care legislatia aplicabila sau interesele noastre legitime o impun.

Cui transmitem datele dvs. cu caracter personal
  • Dupa caz, putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ale dvs. urmatoarelor categorii de destinatari:

    • - furnizorilor de servicii de curierat
    • - furnizorilor de servicii de plata/bancare
    • - furnizorilor de servicii de marketing / telemarketing.

    In cazul in care ne revine o obligatie legala sau daca este necesar pentru a ne apara un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal unor autoritati publice.

    Ne asiguram ca accesul la datele dvs. de catre tertii persoane juridice de drept privat se realizeaza in conformitate cu prevederile legale privind protectia datelor si confidentialitatea informatiilor, in baza unor contracte incheiate cu acestia.

In ce tari transferam datele dvs. cu caracter personal

In prezent, stocam si prelucram datele dvs. cu caracter personal numai pe teritoriul Romaniei.

Cum protejam securitatea datelor dvs. cu caracter personal

Ne angajam sa asiguram securitatea datelor cu caracter personal prin implementarea unor masuri tehnice si organizatorice adecvate, conform standardelor industriei.

Pentru efectuarea platilor folosim serviciile procesatorului de plati ING Bank. Orice informatii privitoare la plati sunt criptate, folosind tehnologia HTTPS cu criptare TSL 1.2..

In ciuda masurilor luate pentru a proteja datele dvs. cu caracter personal, va atragem atentia ca transmiterea informatiilor prin Internet, in general, sau prin intermediul altor retele publice, nu este complet sigura, existand riscul ca datele sa fie vazute si utilizate de catre terte parti neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilitati ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru.

Ce drepturi aveti

Regulamentul general privind protectia datelor va recunoaste o serie drepturi in legatura cu datele dvs. cu caracter personal. Puteti solicita accesul la datele dvs., corectarea oricaror greseli din fisierele noastre si/sau va puteti opune la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. De asemenea, va puteti exercita dreptul de a va plange autoritatii de supraveghere competente sau de a va adresa justitiei. Dupa caz, puteti beneficia si de dreptul de a solicita stergerea datelor dvs. cu caracter personal, dreptul la restrictionarea prelucrarii datelor dvs. si dreptul la portabilitatea datelor.

Aveti posibilitatea ca in orice moment sa va exercitati urmatoarele drepturi:
  • Dreptul la informare: poti solicita informatii privind activitatile de prelucrare a datelor tale personale.
  • Dreptul la rectificare: poti rectifica datele personale inexacte sau le poti completa.
  • Dreptul la stergerea datelor: ('dreptul de a fi uitat') poti obtine stergerea datelor, in cazul in care prelucrarea acestora nu a fost legala sau in alte cazuri prevazute de lege.
  • Dreptul la restrictionarea prelucrarii: poti solicita restrictionarea prelucrarii in cazul in care contesti exactitatea datelor, precum si in alte cazuri prevazute de lege.
  • Dreptul de opozitie: poti sa te opui, in special, prelucrarilor de date care se intemeiaza pe interesul nostru legitim.
  • Dreptul la portabilitatea datelor: poti primi, in anumite conditii, datele personale pe care ni le-ai furnizat, intr-un format care poate fi citit automat sau poti solicita ca respectivele date sa fie transmise altui operator.
  • Dreptul de a depune plangere: poti depune plangere fata de modalitatea de prelucrare a datelor personale la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
  • Dreptul de retragere a consimtamantului: in cazurile in care prelucrarea se intemeiaza pe consimtamantul tau, ti-l poti retrage oricand. Retragerea consimtamantului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuata anterior retragerii ramanand in continuare valabila.
  • Drepturi suplimentare aferente deciziilor automate: poti cere si obtine interventia umana cu privire la respectiva prelucrare, iti poti exprima propriul punct de vedere cu privire la aceasta si poti contesta decizia.
Durata de raspuns

Ne propunem sa raspundem la orice solicitari valide in termen de maximum o luna, cu exceptia cazului in care acest lucru este deosebit de complicat sau daca ati facut mai multe solicitari, caz in care urmeaza sa raspundem in termen de maximum doua luni. Va vom anunta daca vom avea nevoie de mai mult de o luna. S-ar putea sa va intrebam daca puteti sa ne spuneti exact ce doriti sa primiti sau ce anume va ingrijoreaza. Acest lucru ne va ajuta sa actionam mai repede si sa scurtam timpul de raspuns la solicitarea dvs.

  • Putem continua sa folosim datele dvs. cu caracter personal in urma unei solicitari de restrictionare, in cazul in care:
    • - avem consimtamantul dvs.
    • - pentru a constata, exercita sau asigura apararea unui drept in instanta.
    • - pentru a proteja drepturile RisCo sau ale altei persoane fizice sau juridice.
Plangeri
Aveti dreptul sa depuneti o plangere la autoritatea de supraveghere cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. In Romania, datele de contact ale autoritatii de supraveghere pentru protectia datelor sunt urmatoarele:
  • Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
  • B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania
  • Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212
  • E-mail: [email protected]

Fara a va afecta dreptul dvs de a contacta in orice moment autoritatea de supraveghere, va rugam sa ne contactati in prealabil, si va promitem ca vom depune toate eforturile necesare pentru a rezolva orice problema pe cale amiabila.

Intrebari si solicitari privind protectia datelor

RisCo iti sta la dispozitie pentru orice nelamuriri, clarificari sau orice detalii de care ai nevoie cu privire la prezenta Politica de Prelucrare a Datelor.

Ne poti contacta si pentru orice sugestii sau comentarii legate de aceasta Politica sau modul in care colectam si utilizam datele tale, la datele de contact ale DPO de mai jos.

RisCo a numit un Responsabil cu Protectia Datelor pe care il poti contacta cu privire la orice aspect privind prelucrarea datelor cu caracter personal, la urmatoarele date de contact:
  • Responsabil cu Protectia Datelor
  • Adresa: Bd. Pierre de Coubertin 3-5, Office Building, etaj 5, camera 5N, Sector 2, Bucuresti
  • E-mail: [email protected]