Top 5 Mall-uri din Romania

Top 5 Mall-uri din Romania

Bucurestiul un oras sufocat de mall-uri. Atat la nivel local, dar si national rasar in fiecare an noi centre comerciale, lucru ce incurajeaza apetitul dezvoltatorilor imobiliari si intareste nevoia retailerilor pentru expansiune si diversificare. 

Investitii de milioane de euro si proiecte grandioase, o piata unde concurenta este in continua crestere, o batalie pe suprafetele alocate. Cam asa ar putea sa fie sumarizata piata actuala. Cum performeaza insa centrele comerciale si care sunt tendintele pentru perioada urmatoare? Afla si tu din Top 5 cele mai puternice mall-uri din Romania realizat de RisCo.

#1 Baneasa Shopping City

RisCo Star Index: 8.3

 baneasa_header

Baneasa Shopping City: o noua identitate cu accent pe calitate si emotie. In 2016, Baneasa Shopping City a inceput o campanie de rebranding sub sloganul „All In the Name of Fashion”. Odata cu aceasta campanie, centrul comercial a pus la dispozitia clientilor si doua instrumente invoatoare: Fashion Emergency Line, linie telefonica prin intermediul careia clientii pot fi consiliati de stilistii mall-ului, precum si Fashion Emergency KIT, trusa de “prim-ajutor” care contine o selectie de piese vestimentare si accesorii la preturi speciale. Cu un numar de aproximativ 1 milion de vizitatori pe luna, Baneasa Shopping City este unul dintre cele mai importante centre comerciale de pe piata.

#2 AFI Palace Cotroceni

RisCo Star Index: 6.5

afi_header

AFI Palace Cotroceni: proiecte de extindere.  David Hay, directorul executiv al AFI Europe Romania a declarat in 2016 ca centrul comercial va deveni in urma extinderii “cel mai mare si mai diversificat mall din Romania si unul dintre cele mai mari centre comerciale din regiune”. Tot in acest an, AFI Palace Cotroceni a amenajat si primul parc de aventura indoor “AFI Aventurier”, proiect lansat printr-o campnie intitulata “La Inaltime”. Retailerul a marit oferta de entertainment si prin alte proiecte: centrul de distractie MaxFun, locul de joaca pentru copii Gymboland, sau Ice Karting care este o alta premiera in Romania.

 

#3 Iulius Mall Timisoara

RisCo Star Index: 5.2

iulius_header

Iulius Mall Timisoara: de la centru comercial la proiect multifunctional. Cu o suprafata de 66.500 mp si o cifra de afaceri  in crestere, Iulius Mall Timisoara este unul dintre cele mai mari si mai prolifice centre comerciale din tara. Totodata, mall-ul timisorean va face parte din complexul urbanistic OPENVILLE, complex ce va include sapte cladiri de birouri, restaurante si cafenele tematice, dar si 15 sali de cinematograf, fresh market si peste 100 de magazine noi. Openville, a carui constructie a inceput in 2015 si care, cel putin in teorie, va fi amenajat pana in primavara anului 2017, isi propune sa devina “primul proiect multifunctional de tip “lifestyle center” din vestul tarii, care sa genereze un stil de viata European si sa impuna noi standarde in real estate.”

 

#4 Mega Mall

RisCo Star Index: 5.8

megamall_header

Mega Mall: rezultate semnificative si datorii pe masura. Primul an de activitate a centrului comercial Mega Mall a generat rezultate semnificative: o crestere a cifrei de afaceri si a numarului de vizitatori. Totusi,  societatea ELJ Vatra S.R.L, parte a grupului NEPI, care detine Mega Mall figura cu datorii de aproximativ 194 milioane de lei in 2015. Odata cu aparitia ParkLake,  Mega Mall are un competitor real pe zona de Est a Bucurestiului, asta daca nu luam in considerare si Bucuresti Mall-Vitan, care a trecut printr-un proces de repozitionare pe piata. Ramane de vazut daca Mega Mall va pierde batalia cu ParkLake sau daca va ramane in preferintele clientilor. 

#5 Sun Plaza

RisCo Star Index: 5.2

sun_header

Sun Plaza: extinderea spatiului comercial cu 40 de magazine noi. Sun Plaza a initiat un proces de reconfigurare strategica a spatiului, ceea ce va duce la cresterea numarului de magazine si a spatiului alocat, suprafata totala a lucrarilor vizand aproximativ 11.000 mp. Proiectul ar trebui sa fie finalizat in primele trei luni ale anului viitor, iar scopul acestuia este in primul rand, de a consolida pozitia pe piata de retail, dar si  de a oferi clientilor o experienta diversificata de shopping, in ton cu cele mai noi tendinte. 

Batalia pentru locul 1 Baneasa Shopping Center vs. AFI Palace Cotroceni:

grafic_mall

Concluzii si tendinte 2017: Desi multa lume se astepta ca invazia mall-urilor sa duca la o saturatie a pietei , acest segment are inca un potential mare de dezoltare.  Pentru multi dezvoltatori imobiliari anul 2016 a fost unul al investiilor, dar mai ales al proiectelor de extindere si dezvoltare, in contextul unei competitii din ce in ce mai acerbe si a unei cereri tot mai mari din partea clientilor. Astfel, proprietarii mall-urilor care isi doresc sa ramana pe piata trebuie sa isi completeze oferta, in special pe zona de entertainment si relaxare, dar si in ceea ce priveste mix-ul de magazine pe care le ofera. 

RisCo a realizat Top 5 cele mai puternice mall-uri din Romania, utilizand serviciul intern Selectii Liste si Firme.  Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri. Click aici pentru topul din industria telecom.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!