4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati

4 calitati pe care trebuie sa le aiba o femeie pentru a reusi intr-un business dominat de barbati

Numarul femeilor din Romania care isi deschid propriile afaceri sau ajung pe pozitii de conducere in companii importante creste de la un an la altul. Ambitia si dorinta de a dovedi ca pot sa faca fata presiunii mediului antreprenorial, dar si faptul ca din ce in ce mai multe doamne aspira la a fi independente sunt doar cateva dintre motivele pentru care pornesc pe acest drum.

Desi exista o inclinatie a femeilor pentru domenii precum comertul cu amanuntul, activitatile de infrumusetare, consultanta sau turism, totusi sunt si doamne care au reusit de-a lungul timpului in domenii si business-uri dominate prin traditie de barbati. Constructiile, IT-ul sau ingineria, business-urile din domeniul industriei prelucratoare sau extractive au fost mult timp domenii specifice barbatilor, insa femeile au inceput sa ocupe functii-cheie si in aceste sectoare. Nu este o misiune usoara, insa aceste 4 calitati le ajuta sa se impuna si sa obtina succesul.

Sa ramana perseverente si stapane pe situatie!

Nu este usor, dar nimeni nu are nevoie de un leader care sa se piarda in momentele de criza, care sa cedeze. In astfel de situatii, ies la iveala punctele slabe, iar autocontrolul este unealta cea mai importanta. Intr-o companie cu domeniu de activitate tehnic, cu majoritatea subordonatilor barbati, femeile pot resimti presiunea de a demonstra permanent ceva, ca pot lua decizii, ca au capacitatea de a negocia, de a ramane ferme pe pozitie.

Comunicarea ferma!

Odata decizia luata si asumata, cu toate riscurile pe care le implica, trebuie comunicata clar si ferm. O femeie care conduce un business dintr-un domeniu dominat de barbati trebuie sa stie sa se impuna. Comunicarea ferma a unei hotarari trebuie sa vina la pachet si cu argumente solide.

Stapanirea tehnicilor de negociere!

Desi unii sustin ca barbatii ar fi mai buni negociatori decat femeile, unele doamne reusesc sa distruga acest mit. Stapanirea tehnicilor de negociere este o calitate sine qua non pentru o antreprenoare intr-o lume a barbatilor. Se invata si presupune cunoasterea temeinica a subiectului negocierii, utilizarea elementelor paraverbale, atentia la detalii, specularea, tergiversarea- atunci cand este cazul. Rabdarea este de asemenea un factor-cheie, in astfel de situatii. O femeie de succes nu se manifesta impulsiv si nici nu ia decizii sub imperiul emotiilor, fie ca sunt pozitive sau negative.

Integritate si imaginea impecabila!

O calitate si o conditie. Cele doua elemente sunt esentiale. Tinuta si atitudinea sunt foarte importante in business. Tinuta trebuie sa reflecte seriozitatea si sa trimita mesajul potrivit. Atitudinea trebuie sa fie una eleganta, exprimare hotarata asociata cu gestica si mimica potrivite. integritatea este un factor determinant in multe situatii. Unii se folosesc de ea ca de “calcaiul lui Ahile”. Cu cat ai mai putine motive de care ceilalti se pot folosi pentru a te constrange, cu atat ai mai multe sanse de reusita.