5 lucruri pe care angajatii le apreciaza mai mult decat salariul

5 lucruri pe care angajatii le apreciaza mai mult decat salariul

De regula, salariul este primul lucru despre care orice angajat vorbeste. Un salariu mare este un salariu motivant, iar rezultatele profesionale vor fi mai bune in cazul persoanelor care sunt multumite de cati bani incaseaza la final de luna. In mod surprinzator totusi, salariul nu mai este principalul factor de decizie atunci cand vine vorba de un job, scriu cei de la cordantpeople.com. In ultima perioada putem vorbi despre cateva lucruri pe care angajatii le apreciaza mai mult decat banii, iar acestea nu au nicio legatura cu satisfactia materiala.

Decenii la rand, foarte multe companii au pus accent pe sarcini inutile si timp de munca prelungit, lucruri care nu au contribuit la bunastarea angajatilor si nici la rezultate satisfacatoare. Odata cu trecerea anilor, aceste situatii au inceput sa se schimbe, pentru ca angajatii nu mai pun banii pe primul loc. Salariul nu mai reprezinta o prioritate, daca orele de munca devin o adevarata corvoada.

5 lucruri pe care angajatii le apreciaza mai mult decat salariul

Potrivit studiilor, sunt mai multi factori care-i determina pe angajati sa isi schimbe locul de munca, iar printre acestia nu se numara salariul. Un mediu de munca placut si o lista de sarcini care aduc valoare in companie se afla pe lista de prioritati a angajatilor.

5. Cultura organizationala

Cultura unei organizatii este precum sanatatea, iar companiile de succes lucreaza constant la crearea bunastarii generale. Atitudinea pozitiva, relatiile transparente si respectul sunt doar cateva dintre valorile cele mai importante ce trebuie promovate in interiorul unei companii. Aceste valori ajuta la crearea unei relatii puternice si sanatoase intre angajati si manager. Angajatii nu isi pot desfasura activitatea intr-un mediu toxic si cu atat mai putin intr-un mediu in care nu reusesc sa se integreze. Astfel, crearea unei culturi organizationale sanatoase este un factor important pentru tot mai multi angajati.

4. Provocarile profesionale

Plafonarea la job este unul dintre principalele motivate pentru care foarte multi angajati sunt in cautare de noi experiente profesionale. In ziua de azi, un job care aduce foarte multe provocari profesionale este cu siguranta un job mult mai dorit, iar in cazul acesta salariul nu mai este pus pe primul loc. Angajatii care primesc sarcini noi au posibilitatea sa se dezvolte, sa invete noi skill-uri sau sa isi masoare potentialul.

3. Valorificarea activitatii

Un job cu un salariu satisfacator nu mai reprezinta de foarte mult timp o prioritate, daca activitatea profesionala nu corespunde cu valorile si interesele pe care le au angajatii. Cei mai multi angajati isi doresc sa le fie valorificata munca, sa fie apreciati, iar rezultatele lor sa contribuie la succesul si dezvoltarea companiei. Salariul si mediul de munca reprezinta de asemenea factori importanti, insa activitatea propriu-zisa este mult mai importanta.

2. Aprecierea

Aprecierea este foarte importanta. Angajatii isi doresc sa fie vazuti si apreciati de catre manageri. O companie care nu acorda atentie activitatii angajatilor nu va avea rezultatele dorite. Numeroase studii au aratat ca firmele cu cele mai bune rezultate sunt cele care pun accent pe motivatia angajatilor. Cei mai mari CEO nu se ascund in spatele monitoarelor sau in birourile confortabile, ei comunica cu angajatii, le apreciaza activitatea atunci cand este cazul si planuiesc impreuna noi strategii pentru dezvoltarea companiei.

1. Echilibrul

Echilibrul intre viata personala si cea profesionala a devenit o tema tot mai dezbatuta in ultimii ani. Cei mai multi angajati isi doresc un mediu de munca in care se pot exprima deschis, in care se simt bine, in care isi pot dezvolta creativitatea si in care... nu trebuie sa respecte un program fix, de la noua la cinci. Programul de munca flexibil, zilele scurte la final de saptamana si unele beneficii cum ar fi fructe, cafea si apa la discretie se numara acum pe lista de prioritati a celor mai multi angajati. Cu alte cuvinte, lucrurile mici fac diferenta, iar aceasta regula se aplica si la locul de munca!

Pentru tine ce este mai important cand vine vorba de job?

Te-ar putea interesa si: Ai profil de LinkedIn? Ce trebuie sa modifici acum