5 probleme de care te lovesti la primul job si cum sa le depasesti

5 probleme de care te lovesti la primul job si cum sa le depasesti

Vremurile in care trebuia sa iti faci griji in privinta examenelor si a specializarilor au trecut de mult timp. Acum, scopul tau este sa-ti vinzi cat mai bine imaginea. Sa-i convingi pe angajatorii de top ca tu esti persoana potrivita pentru domeniul pentru care te-ai pregatit. Si poti sa reusesti toate aceste lucruri. Dar ce se intampla cand incepi primul job? Daca ai trecut cu bine de interviul de angajare si ai semnat contractul, felicitari! Este timpul sa iti faci “temele” si sa te pregatesti pentru o noua experienta de viata. Insa, pe langa experientele frumoase pe care le vei trai, vor exista si cateva probleme de care te lovesti la primul job.

Nu vrem sa te speriem, insa primul job pe care il accepti iti determina viitorul profesional. Progresul si evolutia ta vor depinde de toate deciziile pe care le iei in momentul in care iti incepi activitatea pe piata muncii.

Te gandesti ce probleme pot sa apara la primul job? Iti spunem noi! Si iti spunem si cum sa le depasesti.

 

5 probleme de care te lovesti la primul job

 

1. Nu cunosti pe nimeni

 

Odata ce ai terminat cu intreg procesul de angajare si urmeaza sa incepi prima zi de munca, emotiile vor fi tot mai mari. La fel si asteptarile. Cu toate acestea, un job nou inseamna o schimbare. Vei petrece foarte mult timp intr-un mediu complet diferit, alaturi de persoane pe care nu le cunosti. Si este perfect normal sa ai foarte multe intrebari legate de colegii si superiorii tai sau legate de activitatea pe care o vei desfasura. Nu va fi usor sa impresionezi pe toata lumea, insa in acelasi timp nici nu trebuie. Plus ca, este suficient sa te gandesti ca ori de cate ori vei schimba locul de munca vei intampina aceeasi situatie: oameni noi si mediu nou. Ce poti sa faci? Cunoaste-ti colegii si superiorii, tine cont de faptul ca un angajat nou nu are aceleasi avantaje ca si ceilalti sau ca, momentan, nu te afli intr-o pozitie foarte favorabila. Comunica deschis cu toata lumea, evita barfa si incearca sa nu pari o persoana mult prea rigida in ceea ce priveste munca.

 

2. Realizezi ca nu este job-ul tau de vis

 

OK. Sa spunem ca te-ai acomodat cu mediul si te intelegi bine cu toti colegii tai. Insa, din pacate, incepi sa realizezi ca nu esti in locul potrivit si ca acesta nu este job-ul tau de vis. Consumi mai multa cafea, petreci foarte mult timp pe retelele de socializare atunci cand ai o pauza intre task-uri si consideri ca toti prietenii tai au un job de vis. Mai rau decat atat, motivatia iti scade treptat si acest lucru se vede in rezultatele pe care le ai. Ce poti sa faci? Inainte sa crezi ca toata lumea are un job de vis si ca esti singura persoana ghinionista, incearca sa analizezi mai bine situatie. Concentreaza-te asupra task-urilor pe care le ai si creeaza-ti o perspectiva. Fa-ti planuri de viitor si, de ce nu, schimba job-ul la momentul oportun.

 

 

3. Intr-un mod bizar, tot nu ai suficienti bani

 

Ai incasat primul salariu, insa euforia a trecut foarte repede? Incepi sa ai foarte multe cheltuieli pe masura ce devii o persoana tot mai sigura pe propriul venit? Mai mult decat atat, ajungi la concluzia ca nu ai suficienti bani? Toate aceste lucruri sunt perfect normale, deoarece cei mai multi dintre noi nu avem o educatie financiara. Indiferent cati bani vei castiga, te vei confrunta cu aceleasi sentimente. Ce poti sa faci? Fii o persoana cat mai organizata, stabileste o lista de cheltuieli indispensabile si evita sa arunci banii pe lucruri inutile. Daca poti, incearca sa faci economii de la o luna la alta. Nu este importanta suma, conteaza sa reusesti ce ti-ai propus.

 

4. Nu mai ai timp liber

 

Aceasta situatie este general valabila. Cu totii muncim, motiv pentru care timpul liber s-a redus considerabil. Daca nu vrei sa ai mai mult stres din acest motiv, este important sa iti organizezi foarte bine task-urile. Evita sa stai peste program sau sa continui unele proiecte de acasa. Nu este recomandat nici sa raspunzi la mail-urile de munca in timpul liber, decat daca este ceva urgent. Ce poti sa faci? Incearca sa iti ocupi timpul liber cu cat mai multe activitati. Profita la maximum de fiecare weekend si detaseaza-te complet de tot ceea ce iti poate provoca stres.

 

5. Realizezi cat de greu este sa iti gasesti echilibrul

 

Sa gasesti un echilibru intre viata personala si viata profesionala nu este usor. Insa nici imposibil nu este. Foarte multe persoane sustin ca ajung la epuizare fizica si psihica, sindromul burnout este tot mai cunoscut si mai des intalnit in randul celor care au un program foarte incarcat sau un stil de viata haotic, insa este important sa stii ca modul in care te simti depinde doar de tine. Ce poti sa faci? Nu incerca sa schimbi lucrurile care nu depind de tine, priveste fiecare situatie asa cum este ea si pune mereu accent pe o gandire pozitiva. Doar tu poti controla modul in care gandesti, asa ca poti simplifica totul. Petrece mai mult timp in compania prietenilor, fa-ti unele placeri, rasfata-te si bucura-te cat mai mult de prezent.

Te-ar putea interesa si: Cum sa ai succes la job. Sfaturi esentiale de care sa tii cont!