Angajatul modern. In ce vor investi managerii companiilor pentru a-si pastra angajatii in 2022?

Angajatul modern. In ce vor investi managerii companiilor pentru a-si pastra angajatii in 2022?

Pandemia, evolutia tehnologica, dinamica pietei muncii si accesul facil la informatie sunt reperele care ii vor pune in dificultate pe managerii companiilor de acum inainte. Resursa umana la nivelul anului 2022 nu mai are aceleasi caracteristici ca acum cinci sau zece ani. Angajatul modern vrea sa se dezvolte la locul de munca, sa fie remunerat proportional cu munca prestata, sa beneficieze de stabilitate si de un climat sanatos (in absenta presiunilor si a stresului). In caz contrar, paraseste compania. Este motivul pentru care managerii vor fi pusi in situatia de a investi mai mult in retentia si dezvoltarea angajatilor pentru a nu-i pierde. Despre provocarile carora trebuie sa le faca fata si cum isi pot pastra marile companii angajatii vorbeste si studiul “Insights from the Top”, realizat recent de compania de Executive Search si Dezvoltare Organizationala K.M.Trust & Partners.

Provocari si noi directii in privinta resursei umane din companii

Studiul arata ca managementul resurselor, digitalizarea si eficientizarea vor deveni din ce in ce mai importante in cadrul organizatiilor din Romania. Totodata, dezvoltarea emotionala a managerilor de top, dar si retentia resurselor umane valoroase reprezinta teme importante in perioada urmatoare. Angajatii nu se mai multumesc doar sa presteze munca si sa incaseze un salariu. Isi doresc un mediu de lucru atractiv, competitiv, dinamic. Nu vor doar sa execute sarcini precum robotii, ci vor dezvoltare personala si profesionala. In acest context, programele de training, leadership si coaching vor trebui sa se regaseasca printre prioritatile companiilor

Si pandemia si-a pus amprenta si chiar daca se vorbeste despre un final in primavara anului 2022, nimic nu este inca sigur. Virusul COVID-19 a afectat umanitatea din toate punctele de vedere. Aspecte carora multi nu le acordau importanta in trecut, au devenit prioritare: securitatea si igiena la locul de munca, distantarea fizica, mentinerea unui mediu de lucru sanatos.

Componenta emotionala a jucat un rol important. Managerii au invatat ca trebuie sa acorde importanta dezvoltarii emotionale si sanatatii mintale in randul angajatilor.

“Liderii cu viziune din companii inteleg acest lucru si doresc sa contribuie la cresterea bunastarii emotionale si psihice atat a lor, cat si a oamenilor valorosi din companie. In ultima perioada a crescut si credem ca va creste in continuare cererea pentru programe relevante de dezvoltare, training sau coaching”, a transmis Radu Manolescu, fondator K.M.Trust & Partners.

Studiul “Insights from the Top” a fost recent realizat de K.M.Trust & Partners, in randul marilor companii active in Romania, cu cifre de afaceri cumulate de peste 20 de miliarde de euro anual si care angajeaza doar pe piata din Romania peste 2 milioane de oameni. Respondentii provin din domenii de activitate precum IT&C, sanatate, servicii financiare, industria telecom, productie, retail, energie, logistica si distributie, automotive, agricultura.