Aplicatii Food Delivery - piata in crestere, pierderi masive

Aplicatii Food Delivery - piata in crestere, pierderi masive

Acum 30 de ani mamele si bunicile noastre erau condamnate sa-si petreaca viata in bucatarie, luptandu-se ore intregi cu ciorbe, tocanite si fripturi. Iar dupa ce terminau cu artileria grea, treceau la prajiturele, checuri si chiar torturi. Caietul de retete era mostenire de familie si, cu cat acesta era mai murdar, cu mai multe pagini rupte, indoite sau ingalbenite de vreme, cu atat era mai valoros.

Astazi, mamele sunt femei de cariera si nu stiu exact in ce loc al casei se afla bucataria sau la ce foloseste mai exact aceasta. Nu spun ca e ceva gresit in asta, ba dimpotriva, faptul ca avem astazi libertatea de a alege reprezinta un lucru extraordinar de bun. Si oricum, la ce mare e oferta de restaurante, e si pacat sa-ti mai pierzi vremea in bucatarie, daca nu-ti doresti asta.

In zilele noastre, viata este pe repede inainte si ca sa mananci nu mai trebuie sa ajungi in bucatarie. Nici macar nu mai trebuie sa te deplasezi pana la restaurant. Astazi, vine restaurantul la tine. Daca Mahomed n-a reusit sa aduca muntele la el, iata ca dupa o mie si ceva de ani oamenii au reusit sa faca sa vina muntele la ei.

Tehnologia a facut sa fie posibil serviciul de comenzi si livrare de mancare la domiciliu al restaurantelor. Sistemul a avut un succes foarte mare si nu dupa mult timp au aparut platforme mobile de food delivery, care reunesc intr-un singur loc ofertele mai multor restaurante. Intri in aplicatie, alegi restaurantul, frunzaresti online meniul, comanzi si restaurantul iti livreaza mancarea la tine acasa (sau la birou, dupa caz). E atat de simplu.

Ce mancaruri comanda romanii pe internet

Si romanii au prins gustul aplicatiilor de comenzi si livrare mancare la domiciliu, dovada stau incasarile inregistrate de companiile care administreaza aceste platforme mobile. Marea majoritate a romanilor care fac comanda online sunt corporatistii, care mananca masa de pranz la birou, iar cele mai cerute mancaruri sunt pizza si mancarurile traditionale, gratar, cartofi, salate.

Lipsa de timp sau pur si simplu comoditatea ii face pe romani clienti fideli ai serviciului online de comenzi si livrare mancare, aplicatiile mobile de food delivery fiind din ce in ce mai cautate. Vanzarile companiilor care administreaza astfel de aplicatii mobile sunt in crestere, iar cei patru jucatori care domina aceasta piata in Romania au avut impreuna, in 2017, o cifra de afaceri de aproximativ 3 milioane de EURO.

Vanzari Aplicatii Food

 

Profit Aplicatii Food

 

#1 CLOUD TREATS ROMANIA S.A. - platforma hipMenu

In 2013 cand a fost lansata platforma hipMenu, aceasta continea meniurile doar catorva restaurante din Cluj. Business-ul a inregistrat repede un success si s-a extins in alte trei mari orase ale tarii, si anume Bucuresti, Timisoara si Oradea. In prezent hipMenu contine ofertele a peste 300 de restaurante din aceste orase, iar compania care o administreaza are vanzarile cele mai mari din sectorul de food delivery de la noi din tara.

Astfel, in 2017, Cloud Treats Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 4,7 milioane de RON, cu 74% mai mult fata de anul anterior. Putem spune ca 2017 a fost un an fantastic pentru hipMenu, clujenii reusind performanta de a depasi cea mai mare platforma de profil din Romania de pana acum, foodpanda.

In ceea ce priveste profitabilitatea, compania a incheiat anul 2017 pe profit. Chiar daca este o valoare foarte mica, de pana-n 15.000 de RON, e singura companie din topul nostru care a inregistrat profit in 2017. Acest lucru reprezinta o alta mare performanta pentru clujeni.

Potentialul excelent al hipMenu a starnit interesul celei mai mari platforme de food delivery de la nivel global, grupul german Delivery Hero si a fost preluata de acesta in 2018. Grupul Delivery Hero este prezent in peste 40 de tari, iar in Romania mai detine si aplicatia foodpanda. 

Vanzari Cloud Treats

 

 

#2 FOODPANDA RO SRL- platforma foodpanda

Lansata in Romania in 2013, foodpanda este cea mai mare platforma online de comenzi si livrare mancare de la noi din tara, avand peste 400 de restaurante partenere si fiind prezenta in 10 orase din Romania. De la lansarea sa si pana acum, vanzarile foodpanda au crescut semnificativ in fiecare an. Daca in 2013 cifra de afaceri era de doar 200.000 de RON, in 2017 foodpanda a inregistrat o cifra de afaceri de 4,1 milioane de RON, cu 52% mai mult decat anul anterior.

Din punct de vedere al profitului, foodpanda nu reuseste inca sa ajunga pe plus, in 2017 compania inregistrand o pierdere de 3,2 milioane de RON. Probabil ca investitiile in diversele proiecte precum dezvoltarea retelei, dezvoltarea pe segmentul de comenzi corporate (oferte speciale pentru companii) si dezvoltarea propriului serviciu de livrari ii face pe cei de la foodpanda sa mai astepte ceva timp ca sa ajunga pe profit. 

Vanzari Foodpanda

 

#3 YELLOW RESTAURANT SRL-platforma Yellow.Menu

Yellow.Menu este o aplicatie de livrare de mancare destinata segmentului mediu si premium. A fost lansata in 2015 si se vrea a fi un produs de nisa. Avand in meniu produse preparate de chefi locali, de calitate superioara, Yellow.Menu este un produs premium. Valoarea cosului de comanda este peste medie, scopul declarat fiind sa livreze mancare de restaurant de 4-5 stele.

Aplicatia functioneaza ca aplicatia de la Uber. Te anunta in timp real unde este soferul, iar cand ajunge la tine, esti notificat. Si plata se face ca la Uber, introduci datele de card la inceput, iar apoi comanzi cat doresti.

Se pare ca Yellow.Menu incepe sa aiba din ce in ce mai mult succes, avand in vedere faptul ca in 2017 compania inregistra o cifra de afaceri de 2,8 milioane de RON. Investitia in dezvoltarea acestui produs de nisa a fost semnificativa si deocamdata nu se pune problema de a avea profit. Conform declaratiilor fondatorului Florin Stoian, compania isi doreste sa-si extinda centrele de livrare si sa introduca ofertele corporate, ceea ce va reprezenta o alta investitie serioasa in urmatorii ani. Asa se explica probabil pierderea de 400.000 de RON pe care a inregistrat-o compania in 2017.

Vanzari Yellow Restaurant

 

#4 HELLOHUNGRY S.A.- platforma Takeaway.com

Takeaway.com este o platforma infiintata in Olanda, avand in prezent operatiuni in 9 tari din Europa. In Romania a intrat achizitionand grupul bulgar Hello Hungry care detinea vechile platforme locale Oliviera.ro si Quicky.ro.

In 2017 vanzarile inregistrate datorita platformei mobile au fost de 2 milioane de RON, in crestere cu 81% fata de anul 2016. Totusi, compania nu a reusit sa treaca pe profit, probabil datorita investitiilor facute pentru a-si creste cota de piata. Astfel, in 2017 compania a inregistrat o pierdere de 2 milioane de RON

Vanzari Hellohungry

 

Intr-o piata aflata in continua crestere, competitia este tot mai acerba. Apar noi aplicatii mobile de food delivery, iar provocarile companiilor ce detin astfel de aplicatii vin atat din sfera tehnologica (rapiditatea si usurinta de plasare a comenzii), cat si din sfera comerciala (serviciu de livrare de calitate, program eficient de fidelizarea clientilor). De castigat avem cu totii!

 

Iti recomandam sa citesti si articolul Cati bani fac centrele de sport, spa si wellness in Romania?

 

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme.  Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri. 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!