Apple a recâștigat titlul de cel mai valoros brand din lume

Apple a recâștigat titlul de cel mai valoros brand din lume

Apple a reușit să recâștige titlul de cel mai valoros brand din lume, detronând compania Amazon pentru prima oară în ultimii trei ani. Astfel, valoarea lui Apple se apropie cu pași rapizi de suma de $1 trilion, ajungând în prezent la $947 miliarde.

Cum arată clasamentul brandurilor în acest an?

Conform topului organizat de Kantar BrandZ, pe a doua poziție s-a clasat Google, urmat de Amazon, Microsoft, Tencent, McDonald’s, Visa, Facebook și Alibaba. Pentru prima oară, în top 10 a intrat și un brand fashion de lux, Louis Vuitton, care a avut parte de o creștere spectaculoasă de 64% în valoarea sa de imagine, ajungând la suma de $124,2 miliarde. În acest an, Tesla a urcat în clasament cu 18 poziții, plasându-se pe locul 29, valoarea brandului crescând datorită interesului tot mai mare față de mașinile electrice. În premieră, în top și-a făcut intrarea Airbnb, situându-se pe poziția 99 cu o valoare de $21,2 miliarde.

Cum au evoluat marile companii?

Apple a reușit să înregistreze o performanță impresionantă în ultimul an, valoarea sa de brand crescând cu 55%. Gigantul tech este pe cale să devină prima companie din lume cu o valoarea de brand de $1 trilion. Și Google a avut parte de o creștere uimitoare de 79%, lucru care i-a adus a doua poziție în top. Amazon a reușit să înregistreze o evoluție modestă de doar 3%, valoarea sa de brand fiind de $706 miliarde. Martin Guerrieria, CEO la Kantar BrandZ, a declarat că firmele tehnologice au avut parte de cea mai mare creștere, de 172%, pe când brandurile de lux au progresat cu 103%. Acesta a observat că brandurile care se adresează mai multor categorii de clienți au avut cel mai mare succes, considerând că Apple este exemplul perfect.

Clasamentul anual organizat de Kantar BrandZ urmărește impactul marilor companii asupra piețelor, cum influențează valoarea acestora, dar și abilitatea de a genera vânzări colosale. Anterior, Apple s-a clasat pe prima poziție în anul 2015.