Business talk. Unde vorbesti despre afacerea ta si ce spui?

Business talk. Unde vorbesti despre afacerea ta si ce spui?

Un site de prezentare, un comunicat de presa transmis ocazional si bannerele publicitare stradale nu sunt suficiente pentru a construi imaginea businessului tau. Multi antreprenori fac greseala de a se concentra doar pe o strategie de vanzari, pe a obtine profit. O strategie completa include insa si partea de comunicare, impactul afacerii in comunitate, pozitionarea in cadrul segmentului de piata, dobandirea unei autoritati. Ca antreprenor, reprezinti businessul, esti cea mai buna reclama pentru afacerea ta. De modul in care te prezinti si vorbesti despre afacere, depinde si imaginea companiei.  Unde vorbesti despre business-ul tau?

 

  1. In presa

Nu ignora solicitarile jurnalistilor de a-ti expune punctul de vedere pe o anumita tema, daca este unul in cunostinta de cauza si relevant. Totodata, este indicat sa iti prezinti periodic realizarile si planurile de viitor, in ceea ce priveste businessul, in interviuri sau reportaje.

  1. Conferinte de presa

Daca nu poti raspunde intotdeauna solicitarilor primite din partea reprezentantilor mass-media, asigura-te ca ai un dialog cu acestia cu ajutorul unei conferinte de presa. Poti organiza un astfel de eveniment in functie de programul tau, activitatea firmei, realizarile recente. Multi sunt tentati sa aleaga un comunicat in detrimentul conferintei, insa este posibil ca prin comunicat sa fie redat fidel mesajul. In conferinta, jurnalistii pot cere lamuriri, explicatii suplimentare. Daca lansezi un produs nou, cu atat mai mult este indicata conferinta.

  1. Online/ social media

Pare greu de crezut, dar inca mai exista antreprenori care considera ca nu are rost sa-si bata capul cu prezenta online. Nimic mai gresit. Un site al afaceri si un o pagina in social-media sunt absolut necesare. Pe langa faptul ca reprezinta reclama pentru business, sunt canale de comunicare foarte importante. In plus, iti pun la dispozitie o serie de instrumente pentru a-ti creste vanzarile si awareness-ul.

  1. Evenimente de tipul TEDx

Daca deja ti-ai creat un nume in domeniul tau, iar businessul este unul performant, poti trece la nivelul urmator. Astfel de evenimente faciliteaza impartasirea experientelor, diseminarea cunostintelor si te pot ajuta la pozitionarea ca lider in domeniul tau. Totodata, este un bun exercitiu de public speaking, o cale de a ajunge la audienta si de a crea un impact.

 

 

Cum vorbesti despre afacerea ta? Pentru multi antreprenori aceasta este partea cea mai dificila. Totusi, daca respecti cateva elemente, nu vei da gres.

  1. Relevanta –construieste-ti un discurs coerent, clar, concret, cu propozitii scurte si de impact pentru public, pentru ca el este destinatarul final. Nu incerca sa epatezi, nu comunica arogant si alege sa transmiti informatiile cele mai importante.
  2. Poveste- pentru ca povestile vand. Degeaba prezinti cifre peste cifre, realizari peste realizari, daca nu le imbraci intr-o forma care sa fie placuta publicului. Oamenilor le plac emotiile, vaneaza deseori extraordinarul. Nu uita ca publicul asculta tot si retine foarte putin.
  3.  Autenticitate –nu incerca sa copiezi un concurent de pe piata, nu iti construi discursul dupa regulile altora, ci adapteaza-l businessului tau, publicului tau si personalitatii tale.