Campioni la junk food, cheltuim peste 1 miliard la McDonald’s, KFC si Pizza Hut

Campioni la junk food, cheltuim peste 1 miliard la McDonald’s, KFC si Pizza Hut

Campioni la junk food, cheltuim peste 1 miliard la McDonald’s, KFC si Pizza Hut

Foto: RisCo

Ce este asa-numita junk food? Mancarea aceea pe care o iubim cu totii: fara nutrienti, bogata in calorii, dar atat de gustoasa incat ne lasa gura apa. Mancarea aceea care ne face mult rau, dar care e atat de delicioasa, incat pur si simplu nu-i putem rezista.

De ce ne place atat de mult Junk Food?

Motivul este unul foarte bine intemeiat si are legatura cu senzatia de placere pe care o creaza creierului nostru. Industria fast-food/junk food a studiat atat de bine modul in care functioneaza creierul uman, incat a reusit sa-l pacaleasca. Se cheltuiesc milioane de dolari pentru a descoperi si crea produsul perfect, cu mirosul si gustul perfect, acel produs pe care creierul sa si-l doreasca o data si inca o data, si inca o data…Aici este vorba de stiinta si tine de gasirea combinatiei perfecte de sare, zahar si grasimi care sa creeze senzatia de placere pentru creier.

Specialistii spun ca, atunci cand avem de ales intre doua alimente sau feluri de mancare, creierul nostru calculeaza de fapt placerea care va fi generata prin mancarea unui aliment sau altul. Scopul creierului este sa maximizeze placerea extrasa din mediul inconjurator, astfel ca nu e de mirare de ce va alege un hamburger in loc de broccoli. Hamburger-ul miroase mai bine si are un gust mai bun, iar creierul este ”pacalit” sa-l doreasca pe el in detrimentul alimentului mai nutritiv, mai sanatos. Asadar cei din industria junk food si-au facut bine temele…

O data senzatia de placere rezolvata, mancarea junk food o satisface apoi si pe cea de-a doua mare nevoie a omului modern, si anume viteza. Viata noastra este astazi pe repede inainte. Totul este pe fuga si nu avem timp sa respiram, asa ca nu putem irosi timpul ca sa asteptam sa se faca mancarea! Nu, noi comandam repede un McChicken de la McDonald’s, niste aripioare picante de la KFC sau o pizza cu salam de la Pizza Hut, ne luam un Caramel Maccchiato de la Starbucks si acum suntem gata de intalnirea plicticoasa cu departamentul financiar!

Vi se pare cunoscut scenariul? Si sa nu-mi spuneti ”Nu”, pentru ca altfel situatia financiara a restaurantelor de junk food de la noi in tara nu ar arata asa de bine precum arata in graficele de mai jos. Cifrele nu mint!

Vanzari Junk Food

Profit Junk Food

 

#1 McDonald’s

S-or fi gandit fratii McDonald, cand au deschis primul restaurant in 1940, ce isterie mondiala vor crea cu hamburgerii si milkshake-urile lor? S-au gandit ei ca vor ajunge sa aiba cel mai mare lant de restaurante cu servire rapida din lume, cu peste 32.000 de locatii in peste 100 de tari? S-au gandit ei ca vor hrani zilnic peste 60 de milioane de oameni in toata lumea si vor incasa miliarde de dolari in fiecare an?

Nu stiu raspunsul la aceste intrebari, dar stiu ca astazi McDonald's este una dintre cele mai de succes branduri din intreaga lume valorand peste 41 miliarde de dolari, conform unei statistici realizata de celebra publicatie Forbes. Aceasta a evaluat valoarea brandurilor luand in considerare castigurile lor pe trei ani si industria din care fac parte.

Pe piata din Romania McDonald's a intrat in 1995, primul restaurant fiind deschis in Bucuresti. Romanii au prins repede gustul hamburgerilor, cheeseburgerilor si cartofilor prajiti preparati de gigantul american, astfel ca in prezent sunt 69 de restaurante McDonald's in 21 de orase ale tarii care servesc zilnic peste 200.000 de clienti.

Asadar, americanilor le merge foarte bine si vanzarile cresc de la an la an. La fel si profitul. In 2017 McDonald's a inregistrat o cifra de afaceri de 677 milioane de RON, cu 12% mai mult decat in anul precedent si un profit de 79 milioane de RON, cu 52% mai mult decat in 2016.

Vanzari McDonalds

 

#2 KFC

Daca McDonald's a cucerit intreaga lume cu un hamburger, KFC a reusit sa faca acest lucru cu un pui prajit dupa o reteta originala. Primul pui KFC a fost servit in 1930 intr-un motel-restaurant din Kentucky, iar de atunci si pana azi a fost vandut in peste 15.000 de restaurante din peste 100 de tari.

Al doilea mare lant de restaurante de fast-food, KFC, a ajuns in Romania in 1996 si numara in prezent 70 de locatii in mai multe orase din tara. Din punct de vedere al incasarilor si profitului, KFC o duce bine. La ceva distanta de cel mai important competitor al sau, KFC a inregistrat in 2017 o cifra de afaceri de 477 milioane de RON, cu 17,7 % mai mult decat anul anterior si un profit de 61 milioane de RON, in crestere cu 32% fata de 2016.

Vanzari Kfc

 

 

#3 Pizza Hut

Multa lume nu considera pizza ca fiind junk food, mai ales datorita legumelor pe care le poate contine. Insa, acestia nu iau in considerare faptul ca faina din care este facut blatul de pizza este rafinata si nu contine fibrele, vitaminele si mineralele din faina din grau integral. De asemenea, branza folosita este bogata in grasimi saturate si acestea cresc colesterolul, iar cantitatea mare de sodiu folosita la prepararea pizzei creste riscul de hipertensiune arteriala. Asadar, daca nu o preparam noi in casa, nu putem fi siguri ca pizza pe care o mancam nu este junk food.

Dar, cum suntem prea ocupati sa ne facem noi pizza, mai bine dam repede o comanda la Pizza Hut, cel de-al treilea mare lant de restaurante de la noi din tara.  Prezenti in Romania din 1994, Pizza Hut are acum 22 de restaurante in toata tara si serveste peste 4,6 milioane de clienti in fiecare an.

Totusi, in 2017, cea mai cunoscuta pizzerie de la noi din tara a avut incasari cu 38,4% mai mici fata de anul precedent, inregistrand o cifra de afaceri de 112 milioane de RON. Poate concurenta e de vina, multe restaurante oferind in meniul lor mult iubita pizza.

In ceea ce priveste profitul, si acesta a avut de suferit. Daca in 2016 Pizza Hut avea un profit de 3,4 milioane de RON, in 2017 restaurantul a trecut pe pierdere cu o valoare de 3,5 milioane de RON

Vanzari Pizza Hut

 

 

#4 Starbucks

Reteaua de cafenele Starbucks se incadreaza si ea la categoria junk food prin produsele de patiserie oferite, dar si datorita aromelor folosite la prepararea diverselor specialitati de cafea. Prezent in peste 50 de tari, lantul Starbucks a aparut in Romania in 2007 si de atunci pana in prezent a ajuns la peste 40 de cafenele in toata tara.

Romanilor le place atat de mult Starbucks incat, in 2016 Romania a fost cea mai profitabila piata pentru grupul polonez Amrest care detine franciza in sase piete din Europa (Germania, Polonia, Cehia, Romania, Ungaria si Bulgaria).

In tara noastra, incasarile Starbucks cresc de la an la an. Astfel, compania a ajuns in 2017 la o cifra de afaceri de 101 milioane de RON, cu 31,16% mai mult decat in 2016. Si la capitolul profit Starbucks sta bine, inregistrand in 2017 o valoare de 15,6 milioane de RON, cu 29% mai mult fata de anul precedent.

Vanzari Starbucks

 

Bazandu-ne pe aceste cifre, putem spune ca alimentele de tip junk-food castiga teren din ce in ce mai mult in randul consumatorilor romani. Cei din industria junk food castiga bani din ce in ce mai multi, iar noi…ce castigam? Ah, da, kilograme in plus si vizite regulate la medic!

 

Iti recomandam sa citesti si articolele Aplicatii Food Delivery - piata in crestere, pierderi masive si Consumul exagerat de bere NU dauneaza producatorilor!

 

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme.  Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri. 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!

 

 

Friday, 22-February-2019
Autor: RisCo

Recomandari RisCo: