Ce avantaje îți poate aduce inteligenta artificiala în afacerea ta

Ce avantaje îți poate aduce inteligenta artificiala în afacerea ta

Viitorul stiintifico-fantastic pe care ni-l imaginam noi acum cateva decenii a devenit realitate prin inteligenta artificiala (IA). Roboti inteligenti care gandesc, vorbesc si fac treaba in locul nostru nu mai reprezinta un scenariu de film, ci sunt deja la ordinea zilei. IA si-a facut loc in viata noastra si e aici ca sa ramana.

Chiar daca uneori ne sperie puterea enorma pe care o poate exercita IA asupra noastra, potentialul sau extraordinar de a ne imbunatati si usura viata ne face sa apelam din ce in ce mai mult la ea. Multe institutii au inceput s-o foloseasca, insa mediul de afaceri a imbratisat IA cu cel mai mare entuziasm si rezultatele au fost cum nu se poate mai bune. IA a schimbat e-commerce-ul intr-un mod revolutionar si castiga tot mai mult teren si in alte domenii. In aceste conditii, TU de ce nu ai folosi-o?

Daca te mai intrebi care sunt avantajele IA si cum te poate ajuta aceasta sa-ti cresti afacerea, iata mai jos cateva idei.

 

Ce avantaje îți poate aduce inteligenta artificiala

 

1. Imbunatatirea proceselor de business

In sens generic, un proces de business include sarcinile si activitatile operationale ale unei companii care contribuie la atingerea obiectivelor sale, si anume oferirea de bunuri si servicii. Cu ajutorul IA se poate obtine o imbunatatire considerabila a proceselor de business, astfel incat compania sa aiba o eficienta operationala mai mare.

In mod traditional, o companie care-si doreste o imbunatatire a unui proces incepe prin a colecta informatii pentru a determina modul in care se desfasoara acel proces in momentul actual. Dupa colectarea informatiilor, urmeaza identificarea erorilor si stabilirea unor masuri de remediere.

Inteligenta artificiala poate ajuta la identificarea mai rapida a tiparelor si la definirea conditiilor actuale ale unui proces, astfel incat sa se identifice mai usor erorile sau ineficientele din cadrul procesului.

De asemenea, IA poate fi utilizata pentru a monitoriza productivitatea si bineinteles pentru indeplinirea unor sarcini repetitive din procesul de productie. IA poate inlocui astfel o parte din forta de munca si poate inlatura erorile umane dintr-o operatiune, dar acest aspect nu este un subiect tocmai usor de digerat pentru toata lumea.

 

2. Reducerea operatiunilor administrative

 

 

Operatiuni precum preluarea si procesarea comenzilor, plata facturilor, crearea de rapoarte sau multe altele asemenea pot fi efectuate cu succes de programe compexe care folosesc inteligenta artificiala. Preluarea acestor operatiuni administrative de IA va elimina erorile umane, va eficientiza operatiunile si va ajuta compania sa se concentreze pe alte activitati pentru a-si dezvolta afacerea.

 

3. Imbunatatirea serviciului de asistenta clienti

 

Aparitia asistentilor virtuali a facut posibila trecerea la un alt nivel al serviciului de asistenta clienti. Informatiile cu privire la produsele si serviciile unei companii sunt mai accesibile cu ajutorul acestor asistenti virtuali, iar clientii sunt mult mai satisfacuti. IA poate analiza intrebarile frecvente ale clientilor, poate raspunde intrebarilor previzibile si poate ajuta compania la stabilirea unui contact pozitiv cu clientii sai.

In acest moment, IA poate raspunde la intrebari simple de genul ”Ce? Cand? Cum? Unde? Sau De ce?”, insa pe masura ce AI va dezvolta mai multe abilitati cognitive, aceasta va putea gestiona intrebari mai complexe ale clientilor si va putea stabili adevarate conversatii cu acestia.

 

4. Cresterea exponentiala a vanzarilor

 

Imbunatatirea serviciului de asistenta clienti va ajuta compania sa-si faca clientii mai fericiti si astfel sa-si creeze noi oportunitati de vanzare. Cross-selling-ul (vanzarea incrucisata) reprezinta unul din obiectivele oricarei companii, iar acesta va putea fi atins mai usor cu ajutorul unui serviciu imbunatatit de asistenta clienti.

Insa nu doar asistentii virtuali pot ajuta compania sa vanda mai mult. Vanzarile pot creste exponential si datorita capacitatii IA de a analiza un numar extrem de mare de date si de a efectua predictii despre comportamentul de cumparare a unui (potential) client. Cu ajutorul IA se creeaza deja profiluri de clienti, iar companiile stiu deja ce fel de produse sau servicii sa ofere fiecarei persoane in parte.

Folosind algoritmi avansati si inteligenti, IA creaza lead-uri mai repede si mai eficient decat orice agent de vanzari uman, iar IA este integrata astazi in sisteme CRM sau diverse aplicatii B2B.

Concluzie

Prin integrarea AI in operatiunile si activitatile zilnice, liderii pot creste semnificativ eficienta din cadrul companiei. E nevoie insa de o combinatie optima intre capacitatea tehnologica a IA si abilitatile umane precum creativitatea, emotia si cunostintele despre lume si stiinta pentru a crea un mediu de afaceri mai bun, care sa ne imbunatateasca si usureze viata.

Te-ar putea interesa si: Cum a fost la GoTech 2019