Ce este brain dump si cum eviti aceasta capcana

Ce este brain dump si cum eviti aceasta capcana

Vrei sa iti maresti portofoliul de clienti? Sa cresti capitalul companiei sau sa incepi un business de la zero? Fie ca lucrezi deja intr-o companie, fie ca te gandesti sa devii antreprenor, afla ca drumul de la idee la succes este destul de lung! Cu cat ai mai multe idei, cu atat este mai greu sa le pui in practica.

Sa faci business nu este usor, motiv pentru care este esential sa obtii cat mai multe informatii inainte sa iei orice decizie importanta. Iar din moment ce timpul este cea mai importanta resursa, trebuie sa stii cum sa-l gestionezi. Incepand cu primul minut al zilei! Orice progres se face cu pasi mici, insa foarte bine calculati. Daca te afli mereu in situatia in care nu stii cum sa actionezi, atunci cu siguranta ai foarte multe intrebari fara raspuns.

Este adevarat insa, nimeni nu s-a nascut invatat si cu siguranta sunt necesare mai multe incercari. Indiferent ce ti-ai propus sa faci, cat timp iti dedici timpul unui obiectiv si iubesti tot ce tine de activitatea pe care o desfasori, sansele sa obtii satisfactie sunt mult mai mari.

Dar cum ramane cu punerea in practica a ideilor pe care le ai? Este bine sa ai cat mai multe, insa ai grija sa nu cazi in propria capcana. Daca nu stii sa le gestionezi, cu siguranta te vei confrunta cu foarte multe situatii neplacute.

 

Ce este “brain dump” si cum eviti aceasta capcana

 

Creierul uman are capacitatea extraordinara de a compartimenta foarte multe informatii, insa, din pacate, nu le poti accesa pe toate in acelasi timp. Ar iesi un haos complet si rezultatele vor fi departe de a putea fi numite satisfacatoare. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza creierul uman cand vine vorba de procesarea acestor informatii, am putea sa-l comparam cu un aparat de espresso.

Acesta are foarte multe functii, de la macinarea boabelor de cafea si crearea spumei de lapte pana la fierberea apei la o temperatura perfecta pentru o cafea Americano, insa toate aceste functii nu sunt utilizate in acelasi timp. Daca ar fi utilizate simultan toate aceste functii, cafeaua preparata la espressor cu siguranta nu ar fi una gustoasa. Si nici aparatul nu ar putea functiona in acest mod. Aceeasi regula se aplica si atunci cand vine vorba de procesarea si utilizarea informatiilor.

Chiar daca ai capacitatea de a dezvolta idei noi, de a crea, de a gestiona sau rezolva diferite situatii la job, trebuie sa ai in vedere faptul ca vei putea lucra la capacitate optima doar cand vei accesa pe rand fiecare informatie.

Asadar, daca vrei sa faci foarte multe lucruri in acelasi timp, poti sa cazi foarte usor in capcana: task-uri multe, nervi intinsi la maximum, termene depasite sau proiecte nereusite.

 

 

Ce poti sa faci?

 

Indiferent ce activitate desfasori, este important sa iti setezi o lista de prioritati. Concentreaza-te asupra acelor lucruri trecute in agenda si rezolva, inainte de orice, lista de “to do”. Rezolva pe rand fiecare task si nu te gandi la celelalte lucruri pe care le ai de facut pana la finalul zilei.

Daca ai de-a face cu brain dump, este important sa intelegi ca nu este acelasi lucru cu brainstorm, termen care in mod sigur iti este familiar. Brainstorming este atunci cand ai nevoie de idei noi si astfel te consulti cu alti colegi sau te documentezi mai mult. Brain dump este atunci cand ai prea multe idei, insa iti este aproape imposibil sa le pui in practica pe toate.

Momentul din zi cand te poti confrunta cu un brain dump variaza, insa este in stransa legatura cu nivelul de energie pe care il ai. De exemplu, antreprenorii se confrunta cu brain dump in prima parte a zilei, in special dimineata, cand se trezesc foarte energici si au foarte multe idei sau planuri noi de afaceri.

Brain dump nu este un lucru negativ, daca stii cum sa gestionezi situatia. Noteaza intr-o agenda orice idee, oricat de banala iti pare, apoi seteaza-ti sa indeplinesti pe rand tot ce ti-ai propus. Tentatia de a face cat mai multe lucruri intr-un timp foarte scurt va fi tot mai mare, insa este esential sa te focusezi asupra fiecarui lucru in parte.

Ai alte idei? Noteaza-le si pe pe acelea intr-o agenda, poate ca sunt mai usor de pus in practica decat ideile anterioare. Indiferent ce faci, este indicat sa ai o activitate cat mai structurata si sa gandesti in perspectiva. Nu lucra la mai multe proiecte in acelasi timp si nu te extenua. Progresul se face cu pasi mici si siguri.

Te-ar putea interesa si: De ce productia publicitara are succes