Ce este un software de inventar?

Ce este un software de inventar?

Software-ul de inventar este o aplicație care permite îmbunătățirea inventarieri mijloacelor fixe. Automatizarea intrărilor și ieșirilor de active în și din patrimoniul unei companii, precum și transferul de bunuri între diverse gestiuni și locații este un alt obiectiv îndeplinit de software-ul de inventariere.

 

Un software de inventar conține 3 elemente:

♦ Aplicația desktop Back Office;

♦ Aplicația Mobilă;

♦ Interfațarea cu program de contabilitate.

 

Funcționalități ale aplicației Back Office:

♦ preluarea mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar din programul de contabilitate pentru întreg patrimoniul companiei;

♦ generarea codurilor de bare sau a QR code-urilor pentru toate activele și listarea acestora la o imprimantă;

♦ setarea listelor de inventariere alocând gestiunile ce trebuie inventariate în fiecare listă de inventar;

♦ alocarea listelor de inventariere pe userii aplicației Mobile ce fac parte din comisia de inventariere;

♦ preluarea din programul de contabilitate a intrărilor de active noi în patrimoniul companiei;

♦ aprobarea/ respingerea unui transfer de bunuri între gestiunile companiei; 

♦ reconcilierea listelor de inventar după procesul de inventariere la nivel de locație, regiune și sector;

♦ listare documente (liste de inventar, note de transfer etc);

♦ managementul userilor și drepturile acestora;

rapoarte : 

♦ lista globală de reconciliere; 

♦ lista de plusuri și minusuri;

♦ lista activelor propuse spre casare/ vânzare/ sponsorizare;

♦ lista transferurilor.

 

 

Funcționalitățile aplicației Mobile Android:

♦ inventariere;

♦ confirmarea intrării în patrimoniul companiei al unui nou bun prin scanarea acestuia;

♦ ieșirea din gestiune cu propunere de vânzare/casare sau sponsorizare;

♦ inițierea de transferuri între gestiuni și validarea transferurilor inițiate de către alte gestiuni;

♦ observații operative pe cod de bare sau QR code scanat;

♦ semnătura digitală pentru validarea operațiunilor de inventariere/intrare/ieșire/transfer ale bunurilor scanate;

♦ logarea userilor în aplicație; 

♦ efectuarea de poze cu ajutorul aplicației și trimiterea acestora într-o bază de date.


Resurse necesare:

♦ pentru a putea implementa un software de inventariere sunt necesare următoarele resurse hardware:

♦ imprimantă etichete coduri de bare;

♦ smartphone cu sistem de operare Android sau cititor de coduri de bare;

♦ infrastructura hardware ( aplicația BackOffice și baza de date ar trebui instalate pe același server).



Dacă compania ta deține și un depozit, poți apela cu încredere la o soluție de tip WMS care vine în ajutorul gestionării mai ușoare a fluxului de muncă din depozitul companiei tale.

Cum funcționează?

Inventarierea mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar: inventarierea se realizează pe baza listelor de inventar definite în aplicația BackOffice. O listă de inventar va conține una sau mai multe gestiuni ce trebuie inventariate. Aceste liste se vor aloca pe utilizatorii aplicației mobile. Listele se vor actualiza pentru fiecare utilizator ca și input de informații. În momentul scanării bunurilor în aplicația mobilă, va exista posibilitate propunerii pentru casare pentru fiecare articol identificat pe baza codului de bare. Se vor putea efectua și reconcilieri cu ajutorul aplicației Back Office.

Info articol: prin scanarea codului de bare al unui mijloc fix sau obiect de inventar, obținem informații cu privire la denumirea bunului, gestiunea din care face parte și numărul de inventar.

Intrări: se preiau intrările noi din programul de contabilitate printr-o sincronizare în aplicația Back Office. Din aplicația Back Office se vor genera etichete pentru noile bunuri/active achiziționate. Aceste etichete se vor trimite utilizatorului final al bunului în vederea aplicării pe bunul achiziționat. Utilizatorii aplicației Mobile vor scana codurile de bare sau vor introduce manual denumirea bunului și vor semna electronic pentru confirmarea de primire.

Transferuri: din aplicația mobile se inițiază transferurile de la gestiunea de predare. Această operațiune va fi sincronizată în Back Office.Sunt mai multe tipuri de transfer în funcție de nevoile companiei.

Ieșiri: în aplicația mobile se vor iniția ieșirile (vânzare, casare, sponsorizare) prin simpla scanare a etichetei bunurilor care se doresc a fi scoase din patrimoniul companiei. 

 

Software-ul de inventariere a mijloacelor fixe și obiecte de inventar este pentru tine dacă îți dorești:

♦ să urmărești și planifici activitățile de mentenanță și service;

♦ să ai o evidență clară a mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar;

♦ să economisești timp crescând eficiența operațională;

♦ să generezi și înregistrezi mult mai multe tipuri de operațiuni;

♦ să ai acces la rapoarte personalizate;

♦ să elimini eroarea umană;

♦ să indentifici activele simplu și ușor prin scanarea acestora.

 

Toate aceste neregularități le poți realiza cu soluția noastră SMIS care te ajută la inventarierea mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar într-un mod clar, concis și rapid.

Pentru mai multe detalii și o ofertă personalizată, ne poți contacta la numărul de telefon: 0264 202 118 sau accesează site-ul nostru: www.optimallsfa.ro.