Ce ii motiveaza pe romani sa intre in afaceri si in ce domenii

Ce ii motiveaza pe romani sa intre in afaceri si in ce domenii

Circa 29% dintre adultii din Romania sustin ca vor sa inceapa o afacere in urmatorii trei ani, procent ce claseaza tara noastra pe locul 16 in lume, peste media europeana de 12,8%. Se inregistreaza insa o usoara scadere fata de 2014, cand 32 % dintre romanii de peste 18 ani erau interesati sa se lanseze in afaceri. In paralel, implicarea guvernului ramane foarte redusa: locul 48 din 62 in ceea ce priveste programele si politicile de sprijinire a antreprenoriatului, arata raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2015 Global Report.

Majoritatea intreprinzatorilor din intreaga lume incep o afacere mai degraba pentru ca au o oportunitate decat din necesitate. Aceasta, in proportie de 78%, in economiile bazate pe inovatie si de 69% in cele care se bazeaza pe eficienta. 

In Romania, care este de asemenea o economie bazata pe eficienta, acest procent este de 69,3%. Drept urmare, ei vad antreprenoriatul ca pe o alegere buna de cariera.

"Faptul ca intreprinzatorii din economiile mai putin dezvoltate ar fi motivati de necesitate pentru a incepe o afacere este o perceptie gresita destul de raspandita", afirma Donna Kelley, profesor la Babson College si coordonatorul raportului.

In Romania, rata activitatii antreprenoriale in stadiu incipient (TEA) este de 10,8% in 2015, fiind vorba de procentul din populatia activa care a facut ceva pentru demararea unei afaceri (a strans bani, a elaborat un plan de afaceri, etc.) sau care are deja o companie cu o vechime de pana la 3,5 ani. 

Citeste continuarea pe Startupcafe.ro