Ce nu ar trebui sa fie deloc surprinzator pentru sefi

Ce nu ar trebui sa fie deloc surprinzator pentru sefi

Ce nu ar trebui sa fie deloc surprinzator pentru sefi

Foto: RisCo

Cand vine vorba de job si de succesul profesional, taberele sunt impartite. Angajatii vad situatiile dintr-o perspectiva, iar sefii le vad din alta perspectiva. Indiferent daca este vorba de probleme interne, proiecte speciale, detalii organizatorice sau discutii despre salarii si bugete pentru marketing, pentru sefi nu ar trebui sa fie nimic suprinzator.

Ei trebuie sa isi cunoasca foarte bine angajatii, sa anticipeze unele situatii si, cel mai recomandat, sa previna unele situatii. Cu toate acestea, sunt momente cand angajatii iau decizii in graba, nu se gandesc foarte mult la companie sau, din cauza unor nemultumuri, decid sa isi dea demisia.

Cererile pentru marire de salariu nu ar trebui sa fie deloc suprinzatoare pentru sefi, si nici nemultumirile pe care le au uneori angajatii. Un sef bun trebuie sa stie cum sa comunice cu angajatii sai, sa ceara rapoarte si sa fie mereu informat.

Iata, asadar, ce nu ar trebui sa fie deloc surprinzator pentru sefi!

 

Situatii care nu ar trebui sa fie neprevazute pentru sefi

 

Cererile de demisie

 

Un sef care nu anticipeaza demisia unui angajat poate fi considerat ignorant, iar astfel de situatii ar trebui evitate. Angajatii trebuie sa aiba libertatea de a vorbi deschis despre nemultumirile pe care le au la job. Orice plecare dintr-o companie cauzeaza probleme destul de mari, cum ar fi scaderea productivitatii si a profitului. Ce trebuie facut in situatiile in care angajatii nu mai sunt motivati? Orice sef trebuie sa isi “citeasca” angajatii, sa discute deschis cu ei, sa afle ce nemultumiri au, sa le ofere mariri de salariu cand este cazul sau sa ii motiveze.

 

Angajatii care isi urasc sefii

 

Cand un sef nu isi da seama ca angajatii il urasc sau nu sunt multumiti de conducere, aceasta situatie nu este deloc placuta. Dar nu ar trebui sa fie nici surprinzatoare. Desi cei mai multi angajati reusesc sa isi ascunda emotiile si sa dea cel mai bun randament, un manager de proiect trebuie sa fie atent la toate detaliile si sa identifice si cele mai mici semne care l-ar putea ajuta sa determine daca un angajat este nemultumit sau nu. Depistarea la timp a unor probleme interne este extrem de benefica, deoarece demisiile pot fi evitate.

 

Lipsa motivatiei unor angajati

 

Un manager bun trebuie sa identifice toate problemele interne. El trebuie sa fie atent la comportamentul angajatilor si sa isi dea seama cand acestia sunt plictisiti si prefera sa petreaca mai mult timp pe retelele de socializare decat sa munceasca. Angajatii carora le lipseste motivatia ajung sa isi dea demisia mult mai usor, insa acest lucru nu ar trebui sa fie deloc surprinzator pentru sefi.

 

Cand un angajat are propuneri pentru dezvoltarea companiei

 

 

Acest lucru nu ar trebui sa fie deloc surprinzator pentru sefi. Din contra, este o situatie previzibila si favorabila. Un angajat dedicat va cauta noi modalitati de a promova compania, de a imbunatati serviciile oferite si de a aduce un profit mai mare. Intalnirile intre sefi si angajati sunt foarte recomandate si productive, mai ales daca sunt luate in considerare ideile pentru dezvoltarea companiei.

 

Cand un angajat nou nu rezista mult timp

 

Nu este usor pentru niciun director de companie sa gaseasca un angajat bun. De fapt, indiferent ce experienta are pe CV, un sef poate vedea aptitudinile unui candidat doar in momentul in care il angajeaza. Gasirea unei persoane competente este precum un joc de noroc pentru cei mai multi angajatori. Cu toate acestea, un manager bun va anticipa situatiile in care un angajat nou nu va rezista mult timp. Va observa semnele care dau de inteles ca un angajat nu este potrivit pentru job-ul respectiv si astfel decizia de a-l da afara va fi in cunostinta de cauza. Cum isi da seama un sef ca un angajat nu este potrivit pentru postul pe care l-a angajat? Ei, bine, primele semne sunt problemele de integrare in colectiv, nerespectarea politicilor interne si pasarea sarcinilor catre alti colegi.

 

Cand un angajat cere o marire de salariu

 

Aceasta situatie nu ar trebui sa fie deloc surprinzatoare pentru un director de companie. Este perfect normal si de asteptat ca un angajat sa ceara o marire de salariu, mai ales daca este vorba de un angajat cu vechime in firma. Pentru ca astfel de situatii sa nu fie deloc stanjenitoare pentru niciuna dintre parti, angajatorii ar trebui sa mentioneze care sunt conditiile pentru marirea salariilor, daca acestea se acorda doar in functie de vechime sau se acorda in baza rezultatelor si performantelor angajatilor.

Te-ar putea interesa si: Care sunt cele mai mari frustrari legate de job!

Monday, 22-April-2019
Autor: RisCo

Recomandari RisCo: