Cum a schimbat internetul obiceiurile noastre de a asculta muzica

Cum a schimbat internetul obiceiurile noastre de a asculta muzica
Foto: IT MANIA

Daca ar fi sa facem o analiza despre influenta pe care a avut-o internetul in obiceiurile noastre de a asculta muzica atunci ar trebui sa ne intoarcem in timp si sa ne aducem aminte ca in urma cu aproape 10 ani descarcam fisiere audio de pe internet si ne creeam o colectie bogata de muzica pe care o redam prin diverse playere audio-video.

Unul din numele iconice care vor ramane in istorie este playerul Winamp, cel care s-a regasit pe aproape orice sistem de operare si care era biblioteca offline a colectiilor noastre muzicale. Tot el este cel care ne-a facut cunostiinta cu experienta ascultarii de posturi de radio online prin intermediul serviciului Shoutcast, un pionier in domeniu, ce exista si in ziua de azi.

Pentru dependentii de muzica, acum 10 ani, atunci cand plecam la scoala, liceu, facultate sau la munca, MP3 Player-ul cu functie RADIO era un must have. Fie ascultam muzica incarcata pe MP3 fie scanam frecventele FM ale posturilor de radio din zona in care ne aflam.

Dar internetul a avut un cuvant extrem de important de spus in ceea ce priveste consumul de muzica. Lucrurile aveau sa se schimbe dramatic odata cu lansarea primelor modele de smartphone care aveau sa inlocuiasca clasicele MP3 Playere. Ne aducem aminte cu totii cat de important era sa atasam un card microSD, care de regula era umplut cu poze si fisiere audio.

Lansarea primelor modele de smartphone a insemnat intrarea in competitie a gigantilor Apple sau Google, care au lansat servicii digitale de muzica. Cu alte cuvinte, succesul unui artist incepea sa nu se mai reflecte in numarul de albume vandute fizic, ci de numarul de descarcari din magazinele gigantilor online.

Pentru a ramane in pas cu trendul, clasicul player Winamp a facut si el trecerea de la PC la telefon. Puteam sa ascultam muzica de pe telefon dar faceam cunostinta si cu posibilitatea de a asculta online posturi de radio… pe telefon. Limitarea era ca traficul de date inclus si vitezele erau la inceput mult prea mici pentru o astfel de experienta.

Lucrurile aveau sa ia o turnura atunci cand gigantul Google avea sa cumpere platforma de videosharing Youtube, ce s-a transformat intr-una din principalele destinatii online. Conexiunile de internet din ce in ce mai performante, traficul de date inclus in abonamentele fixe de internet, au facut din YouTube un loc popular spre care artistii s-au indreptat pentru a isi creea propriile canale unde isi incarcau videoclipurile oficiale.

Citeste continuarea pe: Itmaniatv.com

Tuesday, 18-June-2019
Autor: IT MANIA

Recomandari RisCo: