De ce Apple vrea să introducă serviciul de abonament la cumpărarea unui iPhone

De ce Apple vrea să introducă serviciul de abonament la cumpărarea unui iPhone

Serviciul de abonare la un dispozitiv hardware, cum este iPhone, va aduce profituri uriașe gigantului american. Apple dorește să își construiască propria infrastructură financiară și să-și reducă dependența față de partenerii săi actuali.

Ce va presupune abonarea la un iPhone?

Sistemul de achiziție a unui iPhone, la care lucrează intens Apple, va schimba total procesul de cumpărare a telefonului. Acesta presupune luarea prin leasing a gadget-ului și schimbarea acestuia în fiecare an cu un model nou. Raționamentul din spate este unul simplu: generarea unor venituri și mai mari. În medie, un posesor de iPhone își schimbă telefonul odată la trei ani, iar zece ani în urmă acest lucru se întâmpla la fiecare doi ani. Conform Counterpoint Research, prețul mediu oferit pe un iPhone este de $825. Apple plănuiește să intre și pe segmentul de telefoane second hand, pentru a vinde dispozitivele care vor fi returnate pe baza contractului de leasing.

Vrei sa stii cand va da drumul Apple la serviciul de abonament? Afla aici.

Exemplu de calcul

Apple va promova intens ideea de a avea ultimul model de smartphone fără alte costuri adiționale, însă, pe termen mediu, banii pe care oamenii îi vor plăti vor fi mai mulți. De exemplu, dacă un iPhone 13 Pro Max ar necesita un abonament lunar de $50 (preț ales conform iPhone Upgrade Program), după trei ani s-ar ajunge la o cheltuială de $1800, în loc de $1099 cât valorează în prezent (în SUA). Pe lângă acest aspect, conumatorii nu vor mai avea ocazia de a vinde vechiul dispozitiv din care ar mai putea recupera niște bani. Până în prezent, Apple primea în medie peste $4000 per client odată la zece ani doar prin intermediul iPhone-ului. Suma va crește considerabil după implementarea noului sistem de achiziție.

Abonamentul pentru cumpărarea unui iPhone presupune plata unei părți din valoarea telefonului, însă bunul nu va fi deținut în totalitate de către clienți, acestora luându-se libertatea de a îl avea în posesie pe o perioadă dorită de către aceștia, dar și dreptul de a îl revinde. Rămâne să vedem care va fi reacția consumatorilor și dacă acest pas va reprezenta o oportunitate pentru brandurile concurente.