De ce sunt importante serviciile de BI pentru dezvoltarea companiilor

De ce sunt importante serviciile de BI pentru dezvoltarea companiilor
Foto: RisCO

Ca sa ai succes cu afacerea ta, trebuie sa fii mai destept decat competitorii tai. Consumatorii trebuie sa te aleaga pe tine dintr-o multitudine de posibilitati, dar ca sa se intample asta, TU trebuie sa gasesti modalitati de a-i face pe EI sa vina la tine. Trebuie sa-i cunosti, sa le intelegi comportamentul de cumparare si sa le anticipezi urmatoarea miscare. Ca sa faci asta, ai nevoie de Business Intelligence!

Business Intelligence (BI) reprezinta un intreg sistem care include aplicatiile si infrastructura unei companii, precum si alte instrumente care permit accesul si analizarea informatiilor cu scopul de a imbunatati si optimiza deciziile si performantele unei companii.

Cu alte cuvinte, instrumentele de BI sunt niste softuri inteligente care te ajuta sa colectezi si sa analizezi diverse date pentru a intelege trendurile din domeniul in care-ti desfasori activitatea si pentru a prezice actiuni viitoare ale consumatorilor. Avand aceste informatii poti lua decizii strategice mai bune si astfel, performantele companiei tale se vor imbunatati.

V-am prezentat intr-un articol recent de ce e bine sa folositi sistemele de BI in afacerea voastra , iar acum va aratam concret cum va poate ajuta BI sa va dezvoltati afacerea.

 

Asadar, mai concret, ce fac sistemele BI?

 

Ca sa intelegem mai bine cum ne pot ajuta sistemele BI sa ne dezvoltam afacerea, trebuie sa intelegem ce fac de fapt aceste sisteme BI. Iata asadar, concret, care sunt principalele caracteristici ale sistemelor BI:

 

♦ extragerea datelor relevante din baze de date complexe, analizarea si vizualizarea lor cu grafice si dashboard-uri relevante

♦ identificarea aspectelor care trebuie imbunatatite in afacerea ta

♦ identificarea cauzelor diverselor probleme aparute in activitatea ta

♦ previzionarea trendurilor viitoare cu ajutorul sistemelor de business analytics

 

Ce departamente folosesc sisteme si instrumente de BI?

 

 

Sistemele BI ajuta fiecare departament sa-si imbunatateasca activitatea si prin urmare, intreaga companie va obtine performante mai bune. De exemplu:

♦ Departamentul de vanzari analizeaza ce produse au fost cele mai vandute, ce produse sunt preferate de clienti in diverse regiuni ale tarii, in ce perioade ale anului sunt vandute cele mai multe produse, etc. Sistemele BI sunt esentiale pentru departamentul de vanzari pentru ca rapoartele si analizele efectuate cu ajutorul BI ii pot ajuta pe vanzatori sa ofere exact produsele de care clientii au nevoie si sa recomande altele noi de care clientii nu stiau ca au nevoie. Cross-selling-ul este unul dintre obiectivele strategice ale unui departament de vanzari, iar acesta poate fi realizat cu ajutorul sistemelor BI.

♦ Departamentul de marketing foloseste rapoartele de BI pentru a realiza campanii de marketing de succes. Specialistul de marketing colecteaza date despre profilul clientului, preferintele acestuia, tendintele pietei dintr-un anume moment, etc. Tot cu ajutorul instrumentelor de BI, departamentul de marketing poate urmari si masura eficienta fiecarei campanii si poate folosi informatiile pentru ca viitoarele actiuni de marketing sa fie mai profitabile.

♦ Departamentul de servicii clienti/call center poate observa cat de satisfacuti sunt clientii companiei, care sunt cele mai frecvente reclamatii ale acestora, etc.

♦ Managerul general isi poate face o idee mai buna despre ce functioneaza si ce trebuie imbunatatit in fiecare activitate, avand o imagine de ansamblu mai buna asupra intregii afaceri.

 

Asa cum se poate observa, un sistem BI este de succes atunci cand intreaga companie profita de pe urma sa. E important ca managerul sa stabileasca obiective clare pe baza datelor obtinute cu ajutorul BI si e necesar ca fiecare angajat sa aiba acces la instrumentele de BI de care are nevoie pentru a-si atinge obiectivele.

 

Care sunt rezultatele efective ale folosirii sistemelor de BI intr-o companie?

 

 

 

Ca sa aiba performante mai bune si sa continue sa se dezvolte, o companie are nevoie de BI. Iata mai jos, cum se poate reflecta BI in activitatea unei organizatii:

 

1. Clienti mai satisfacuti

 

Daca stii ce vrea un client, ii poti oferi exact produsul pe care si-l doreste. Cu ajutorul BI, o companie isi poate stabili un profil de client, poate analiza comportamentul sau si poate anticipa intentia sa de cumparare. Atunci cand ai o imagine clara asupra nevoilor clientului tau, iti poti oferi suportul pe care si-l doreste si produsele de care are nevoie, imbunatatindu-ti relatia cu acesta si obtinand un client mai satisfacut.

Avand tool-urile tehnice potrivite, poti identifica mai usor profilul de client care ti se potriveste mai bine si-ti poti aloca resursele mai eficient astfel incat sa-i oferi clientului cea mai buna experienta posibila. Un client multumit este cea mai buna reclama pe care o poti avea.

 

2. Productivitate si eficienta mai mare

 

Cu cat stii mai multe despre afacerea ta, cu atat poti identifica mai usor ce nu functioneaza si poti repara/indrepta mai repede eroarea. Vei putea automatiza anumite procese operationale, facandu-le astfel mai eficiente si vei putea aloca resursele mai bine, crescand astfel productivitatea generala.

O eficienta ridicata iti va da posibilitatea sa oferi produse si servicii mai bune si astfel iti poti atrage noi prospecti, consolidandu-ti in acelasi timp pozitia pe piata.

 

3. Decizii mai bune in ceea ce priveste afacerea, planuri si strategii mai profitabile

 

Ca si manager sau antreprenor, este vital sa ai o imagine clara si exacta asupra afacerii pe care o conduci. Datele obtinute prin BI te ajuta sa stabilesti obiective clare, sa directionezi activitatea de ansamblu spre o anumita directie, in general sa iei decizii mai bune si sa obtii performante financiare superioare.

Cu ajutorul BI ai la dispozitie toate instrumentele si masuratorile de care ai nevoie pentru a lua deciziile corecte: productivitate, performanta personalului, date legate despre produse, clicluri de vanzari, comportamentul clientilor, venituri si alte date financiare, tendintele pietei samd.

 

4. Un indice ROI (return of investment) mai bun

 

 

Indicele ROI reprezinta rata de recuperare a investitiei, sau altfel spus, cat din suma investita intr-o actiune/afacere se intoarce ca profit. Asadar, ROI iti spune daca afacerea ta este rentabila sau nu, dar cum influenteaza BI indicele tau ROI? Iata un rationament foarte simplu care iti dovedeste acest lucru:

 

Folosesti BI  obtii procese operationale mai eficiente  aloci resursele mai bine  reduci costuri.

Folosesti BI  cresti productivitatea companiei ⇒ maresti veniturile.

Indice ROI = (profit net/costuri totale ale investitiei)*100

 

Asadar:

Costuri reduse + venituri mai mari = profituri mai mari  indice ROI mai mare.

 

5. Avantaj competitional mai mare

 

Toate aspectele mentionate mai sus te duc cu un pas in fata competitorilor. Cu ajutorul BI, ajungi sa cunosti mai bine piata si clientela, sa cunosti trendurile si sa faci previziuni pertinente. Toate aceste avantaje te ajuta sa te mentii in top, sa-ti stabilesti strategii castigatoare si sa-ti intreci competitorii.

 

Beneficiile BI nu pot fi negate, asadar este absolut crucial sa ai in compania ta un sistem BI bine integrat, nu doar pentru a face fata cerintelor pietei, ci si pentru a te mentine printre cei mai buni dintre cei mai buni.

 

Te-ar putea interesa si: Epoca softurilor inteligente e aici. Cine si cat castiga de pe urma lor

Tuesday, 09-July-2019
Autor: RisCO

Recomandari RisCo: