De la traditie la afaceri banoase. Cine sunt marii producatori de lactate

De la traditie la afaceri banoase. Cine sunt marii producatori de lactate

Romanii prefera produsele lactate, cererea fiind tot mai mare de la an la an. Daca in trecut consumul de lapte, branza, smantana si alte produse lactate se rezuma la produsele preparate local, astazi aceste produse sunt furnizate de companii producatoare de top.

De la traditie la afaceri banoase a fost un pas foarte mare, care s-a realizat in timp. Iar Romania produce tot mai mult lapte, potrivit unui raport facut de INS.

Institutul National de Statistica a publicat, luni, pe data de 14 ianuarie 2019, raportul privind consumul de lapte. Potrivit datelor furnizate, cantitatea de lapte brut importata a scazut cu 1.651 de tone (-1,4%) in primele 11 luni ale anului trecut, fata de aceeasi perioada a lui 2017 (1 ianuarie – 30 noiembrie 2018 vs 1 ianuarie – 30 noiembrie 2017).

In acelasi interval de referinta, cantitatea de lapte de vaca colectata de unitatile procesatoare a crescut cu 75.222 de tone (+7,9%).

Majorari ale productiei, in intervalul 1 ianuarie – 30 noiembrie 2018 vs 1 ianuarie – 30 noiembrie 2017, au fost inregistrate in sectorul laptelui de consum, cu 16.971 de tone (+6,5%), branzeturi, cu 3.206 tone (+3,8%), lapte acidulat (iaurt, iaurt de baut, lapte batut si alte produse lactate similare), cu 4.435 de tone (+2,3%), respectiv smantana de consum, cu 643 de tone (+1,1%).

Productia a scazut insa la unt, cu 1.287 de tone (-11,6%).

 

 

In ceea ce priveste cantitatea de lapte brut de import, aceasta a scazut in luna noiembrie 2018 cu 3.351 de tone (-24,9%) fata de luna corespunzatoare din anul precedent.

Afacerile merg bine in sectorul productiei de produse lactate, iar ca analiza avem trei mari jucatori de pe piata din Romania.

Iata, asadar, cum arata cifra de afaceri si profitul inregistrat de aceste trei companii:

 

 

 

Cine sunt marii jucatori pe piata de lactate din Romania

 

 

Piata produselor lactate este intr-o continua dinamica in Romania, iar cele mai notabile schimbari se pot observa in ceea ce priveste productia de lapte de vaca.

Desi productia altor produse lactate a scazut, lucru observat in ceea ce priveste productia de unt, cifra de afaceri a unor companii este promitatoare.

 

ALBALACT SA

 

Povestea companiei ALBALACT incepe in 1971, intr-o vreme in care regimul comunist dorea ca fiecare judet din Romania sa dezvolte propria industrie alimentara. Dupa caderea comunismului, Albalact a ramas inca un deceniu in proprietatea statului, dar ca societate pe actiuni. In anul 1996 societatea a fost listata la Bursa de Valori Bucuresti.

Povestea a inceput sa prinda mai mult contur in anul 1999, cand compania a fost privatizata de stat si a devenit o societate pe actiuni cu capital integral privat. Succesul companiei ALBALACT a venit din curajul de a merge mai departe si din setarea unor obiective ambitioase.

Primul brand romanesc, Fulga, a fost lansat de ALBALACT in anul 2004, iar de atunci compania a cunoscut o continua ascensiune. A trecut printr-un proces complex de schimbare a identitatii vizuale si a reusit sa devina lider de vanzari in ceea ce priveste productia de unt. Compania a lansat si alte branduri, printre care amintim: Zuzu, Albalact, Poiana Florilor si Frupt.

Si anul 2008 a fost unul important pentru companie, deoarece ALBALACT a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al fabricii Raraul Campulung Moldovenesc, pentru a intra pe segmentul branzeturilor.

Dar sa vedem si ce spun cifrele inregistrate de companie in ultimii ani.

 

 

 Potrivit informatiilor disponibile pe www.risco.ro, cifra de afaceri a companiei Albalact in 2017 a atins suma de 589 milioane de RON, in crestere cu 11% fata de anul precedent.

In ceea ce priveste profitul, compania a inregistrat 8 milioane de RON, insa a fost in scadere cu 48% fata de anul precedent.

Cresterea anuala inregistrata de companie in 2017 a fost de 11%, iar marja de profit a fost de 1,5%.

 

FRIESLANDCAMPINA ROMANIA S.A.

 

Piata produselor lactate din Romania este dinamica si promite foarte multe schimbari pozitive. Cu toate acestea, este o piata competitiva, iar companiile producatoare de produse lactate se confrunta cu foarte multe provocari.

FrieslandCampina a progresat pe piata din Romania si s-a facut remarcata datorita produselor pe care le-a lansat, targetand mai multe grupuri de oameni. Un brand vedeta al companiei este Napolact, insa si Milli ofera o varietate de produse lactate. Tot in portofoliul companiei se afla si Oke, Completa, Frico si Dots.

Cu toate acestea, Napolact este de departe cel mai cunoscut brand, oferind o varietate de produse de larg consum: lapte, iaurt, bauturi pe baza de iaurt, smantana, unt si diferite tipuri de branza.

Dar sa vedem si ce spun cifrele inregistrate de companie in ultimii ani.

 

 

 Avand o vechime de 7 ani pe piata din Romania, FrieslandCampina a inregistrat in 2017 o cifra de afaceri in valoare de 416,8 milioane de RON.

In ceea ce priveste profitul, compania a inregistrat in 2017 o pierdere de 209,760 mii RON.

 

HOCHLAND ROMANIA

 

Hochland sau Bucuria Gustului, asa cum mai este cunoscuta compania, a luat nastere in 1972, cand George Summer si Robert Reich au infiintat fabrica de branzeturi Hochland. Astazi, cu o experienta de peste 85 de ani in domeniul branzeturilor, Hochland este o companie de familie, independenta de marile corporatii, si unul dintre cei mai importanti producatori de branza din Europa. Are 16 fabrici, in 8 tari, in care lucreaza peste 4.000 de angajati.

Produsele Hochland au intrat pe piata din Romania in 1993, prin intermediul companiei Whiteland, iar Hochland Romania a luat nastere oficial in 1998, prin preluarea fabricii de la Sighisoara, unde a inceput productia de branza topita. In 1999 Hochland achizitioneaza fabrica de la Sovata, unde produce branzeturi specific romanesti, precum cascavalul, dar si materie prima pentru fabrica de branza topita de la Sighisoara.

Astazi, Hochland Romania este lider pe piata branzeturilor, fiind marca numarul 1 in majoritatea categoriilor unde este prezenta: telemea, branza topita, crème de branza, branza pentru preparate calde.

 

 

In ceea ce priveste cifrele inregistrate de Hochland Romania, cifra de afaceri a companiei in 2017 a atins valoarea de 337 milioane RON, in crestere cu 20% fata de anul 2016.

Si la capitolul profit NET compania a inregistrat sume pe plus. Astfel, in 2017 compania a inregistrat un profit de 30 milioane de RON, inregistrand o usoara scadere fata de anul 2016. Marja profitului in 2017 a fost de 8%.

Asa cum spuneam, industria producatoare de lactate este intr-o continua crestere, companiile de top inregistrand cifre tot mai mari. Preferintele romanilor in ceea ce priveste produsele lactate de larg consum au crescut, motiv pentru care piata cunoaste o dinamica interesanta.

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIN

Te-ar putea interesa si: Cat de practice sunt calatoriile cu trenul? Ce arata incasarile companiilor!